5. Amber Is Back?

6.7K 111 17
                                    

POV Luke
"Ashton, dat was Rachel" zei ik. Ashton keek me schuldig aan. "Luke, je hebt de goeie uitgekozen, ze is damn knap" zei hij. Ik bloosde. "En heeft echt een damn lekkere inkijk" glimlachte ik. "Hoe weet je dat nou weer?" Vroeg Ashton lachend. "We waren op skype, en ze boog wat naar voren om de kabel opnieuw in het stopcontact te steken, en je zag haar inkijk, en ja toen ging het mis" zei ik. "Je zat daar achter het scherm met je vriend recht omhoog?" Vroeg hij lachend. "Ja, dat gebeurde, per ongeluk" zei ik. Ash knikte.

"Ben jij soms een beetje verliefd, Lukey?" Vroeg hij. "Nee, hoe kom je erbij?" Vroeg ik snel. "Je praat over haar alsof ze een of andere engel is" zei Ashton. Ik werd langzaam rood. "Lukey is verlie-hiefd" plaagde hij. "Shut the fuck up Ashton, or I slap you with a fish" zei ik. "Mikey" zeiden we tegelijk. Michael kwam binnen. "Ja?" Vroeg hij. "Slap you with a fish" zeiden we tegelijk. "Oh ja" lachte Michael. Daarna begon een speels gevecht met de jongens. We zijn echt zo close met z'n vieren. Net familie.

POV Rachel
We hebben echt een preek gekregen van Emma. We moeten nu twee weken lang schoonmaken na de lunch. En ik moet Emma helpen omdat ik zei: "dat is een kutklusje". En toen kreeg ik nog een extra taak. We begonnen meteen met opruimen na de lunch. Amelia deed de grond en ik de tafels. "Done" zeiden we tegelijk. Amelia is echt mijn beste vriendin hier. Ik hoor zo weinig van Sam. Lekkere vriendin.

Ik ging zuchtend naar Emma's kantoor. "Hi, ik ben er" zei ik. "Ja, doe die stapel maar in de versnipperaar" zei ze. Ik pakte een stapel papier. Ik stopte ze per 20 in de versnipperaar. Lang ging dat niet goed. Hij zei boem en begon te roken. "Wat heb je gedaan?" Vroeg Emma. De assistent kwam binnen. "Ik versnipperde alleen -". Ik werd afgekapt door een vlakke hand die op mijn gezicht terecht kwam.

Ik rende huilend weg. Mijn lip was dik en deed veel pijn. "Rachel, wat is er gebeurd?" Vroeg Amelia. "De assistent van Emma heeft me geslagen" zei ik. "Waarom?" Vroeg ze. "De papierversnipperaar zei boem" zei ik. "Gaat het? Je lip is echt heel dik en hij bloedt" zei Amelia. "Het doet echt pijn" zei ik. "Kom, we gaan naar de EHBO" zei ze en liep met me mee. "Wat is er gebeurt?" Vroeg de zuster. "Ongelukje" loog ik. "Was het Emma's assistent?" Vroeg ze. Ik keek haar verbaasd aan. "Hoe weet u dat?" Vroeg ik. "Iedere dag komt er wel iemand die geslagen is" zei ze vriendelijk. Ik kreeg een bekertje ijs en een tissue voor het bloed.

Iemand had me een verzoek gestuurd op instagram. Luke_is_a_penguin. Huh? Hoe heeft hij dat gevonden? Ik accepteerde. Ik scrollde tussen zijn foto's door. Damn, hij ziet er zo goed uit. Hij had een selfie, en die was echt heel schattig. En een zwart ringetje door zijn lip. Het stond hem goed. Ik maakte een selfie met Amelia. "@Amelia_Irwinx ik ken je nog niet zo lang, maar je betekent erg veel voor me, i love youu x" zette ik erbij.

Die middag gebeurde er zo iets raars. Ik hoorde mijn eigen stem op de schoolradio. Ik zong Long Way Home. Het klonk best oke. Ik ging naar mijn kamer. "Amber, je bent terug" gilde ik blij. "Ik mag nog niet gaan, Rachel" zei ze. Ze keek verdrietig. "Ik heb goed gedrag vertoond en mag nog steeds niet gaan" zei ze. "Je wilt hier weg eah" zei ik en omhelsde haar. "Ik haat het hier" zei ze en begon zachtjes te snikken. "Ken jij mijn vriend Luke Hemmings al?" Vroeg ik om een poging te doen om haar op te vrolijken. "Dé Luke Hemmings?" Vroeg ze. Ik knikte. "Wil je skypen?" Vroeg ik. Ze knikte. "Wacht heel even" zei ik. Zij startte mijn computer op.

Rachel_5SOS: Hi Luke, heb jij tijd om een vriendin van me op te vrolijken? X

Luke5SOS: tuurlijk, een vriend van jou, is een vriend van mij x

Rachel_5SOS: dankjewel, je bent een schat x

Luke5SOS: ik bel wel ff x

De computer maakte een geluid. Luke's hoofd verscheen in beeld. "OMG, je bent echt Luke Hemmings" zei Amber blij. "En hoe heet jij, schatje?" Vroeg Luke lief. "Amber" zei Amber. "Rachel heeft het vaak over je" zei hij. Ik schoof een stoel bij.

POV Luke
Ik was even vergeten hoe knap ze was. Ze had iets met haar lip, die was dikker dan eerst. Mijn mond viel open. "Luke, je vangt vliegen" lachte Rachel. Wauw, haar lach was echt prachtig. Ik geloof dat Ashton gelijk heeft. Ik ben verliefd op Rachel. En niet zo'n beetje ook. Ik zou haar zo graag willen vertellen wat ik voel. En haar zachtjes beetpakken en kussen. Maar dat kan niet. Zo zijn de regels. Ik mag niks voor haar voelen en zij niks voor mij.

Zo zijn de regels op haar school. Regel 2, Liefde en seksuele handelingen zijn verboden! Streng verboden! Fuck. "Luke, skype nog maar even met Amber, ik moet even weg" zei Rachel. Ik zwaaide. Amber keek me aan. "Je vind haar leuk, hè?" Vroeg Amber. Ik werd een beetje rood. Amber begon allemaal verhalen te vertellen. Ik luisterde naar wat ze te vertellen had. "Ik ga nu, ik moet slapen" zei Amber. "Hoelang zit jij daar al?" Vroeg ik geïnteresseerd. "Ik zit hier sinds mijn 10de" zei ze. "Dat is lang, maar het komt echt wel goed, schatje" zei ik gemeend. Ze was nauwelijks 12 jaar volgens mij. "Dag Luke, ik ben een grote fan, nou ja, figuurlijk dan en vond het erg leuk om met je te praten" zei ze. "Dag Amber, ik vond het gezellig" zei ik en sloot skype af. Ik vroeg me nog steeds wat er met Rachel's lip aan de hand was. Ik ging het haar vragen.

Luke5SOS: heyhey Rach, Wat is er met je lip? X

Rachel_5SOS: Hoezo? Jah ehm... kan ik je vertrouwen? X

Luke5SOS: tuurlijk x

Rachel5SOS: Ik ben geslagen door de assistent van het schoolhoofd. Het doet echt pijn x

Luke5SOS: ze moeten met hun gore poten van je afblijven of ik ga ernaartoe, ik zweer het x

Rachel_5SOS: dankjewel Lukey x

Luke5SOS: geen probleem babe x

Ik ging met Calum naar de stad. Ik zag een penguin. "Luke, penguin" zei Calum vergelijkend. Ik schoot in de lach. Calum vergeleek me met de penguin op het raam. Instagram foto! "My Big Friend, we look cute, don't we?" Zette ik erbij.

POV Rachel
Luke weet wat er hier aan de hand is. Hoe zag hij dat zo goed? Het beeld is verder echt heel wazig volgens mij. "Amber, ik ga je helpen, meisje" zei ik en gaf haar een knuffel. Amber, Rikki, Sophie en Jenna kwamen ook nog wat kletsen. We hadden een gezellig feestje tot 10 uur en iedereen ging weg. Ik klom in mijn stapelbed. En viel al gauw in slaap. De eerste week had ik overleefd. Op naar de volgende dag.

A/N
Dit hoofdstuk was saai vond ik zelf. Oke doegghhh xx

✖Sexlessons Ft L.H✖Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu