Al vanaf ik thuis ben gekomen, zit ik al de hele tijd als een gek naar mijn telefoon te staren. Het is ondertussen al acht uur 's avonds en ik heb helaas nog steeds niets van Sophie ontvangen. Ik geef het op en ga maar een aflevering van een serie waar ik aan verslaafd ben kijken.
Vier afleveringen later is het bijna 11 uur en besluit ik dat het wel weer genoeg voor vandaag is. Ik sta op van mijn bank en maak me klaar om te slapen. Als ik terug kom, zie ik mijn mobiel liggen en besef me dat het melding lampje knippert. Snel pak ik hem op en ontgrendel hem. Drie berichten van Lauren, één van Thomas en vier van een onbekend nummer. Ik negeer de berichten van mijn beste vriendin en vriend en klik op het onbekende nummer.
S: 'Hey!'
S: 'Ohja, dit is Sophie haha'
S: 'Kijk deze van Ellie Goulding vind ik echt geweldig https://www.youtube.com/watch?v=J6OvFCoKaZc'
S: 'Ik luister de laatste tijd echt weer naar muziek waar ik twee jaar geleden veel naar luisterde'Wow vier berichten tegelijk. Snel luister ik het liedje en zoek ook een linkje van een liedje die ik op dit moment het best vind.
N: 'Die jij stuurde is inderdaad echt chill!'
Wauw Noa, echt? Je stuurt 'chill' naar haar toe? Snel stuur ik haar ook mijn link (https://www.youtube.com/watch?v=mQzbk5HY8TE) en vraag me af of ze nog wel online komt. Een paar minuten later zie ik dat ik al weer een reactie heb.
S: 'Oh deze kende ik nog niet, Hayley Kiyoko is echt een goede zangeres.'
N: 'Haha klopt, je kent Sia toch wel? Die heeft ook geniale liedjes'
S: 'Ja die ken ik wel, maar niet heel goed ofzo'
S: 'https://www.youtube.com/watch?v=06ht9MyJLT4 deze is ook leuk'
S: 'Ik luister verder niet naar haar, maar dit liedje is leuk!'Snel luister ik het liedje en inderdaad, het liedje is leuk. Als ik terug kom op WhatsApp, heeft Sophie nog wat gestuurd.
S: 'Heb je trouwens verder nog hobby's, buiten muziek om?'
N: 'Ja, ik hou van series en films kijken. Jij?
S: 'Gitaar spelen :)'
N: 'Vet! Kan je het goed?'
S: 'Mijn ouders zeggen van wel haha'
N: 'Haha ze hebben vast gelijk'
Waarom gaat het praten via WhatsApp nou zo veel makkelijker dan in het echt. Volgens mij gaf ik haar zo net zelfs een compliment. Normaal ben ik wel zeker over mezelf, maar als Sophie bij mij in de buurt is, is al mijn zelfverzekerdheid in een klap weg. Ik heb geen idee hoe ze dat doet, want dit heeft nog nooit iemand voor elkaar gekregen bij mij.
S: 'Ik hoop het haha'
S: 'Maar verder zit ik ook nog op basketbal. Zit jij nog op een sport?'N: 'Ik zit niet echt op een sport, maar ik probeer elke week een keertje te hardlopen'
N: 'Dat lukt helaas niet altijd haha'S: 'Hahaha'
S: 'Ik ga denk ik maar eens proberen te slapen'N: 'Ja ik ook dan maar'
N: 'Welterusten en tot morgen :)'S: 'Welterusten'
Als ik mijn mobiel weg leg, staar ik nog een tijdje naar het plafon. Ik ben blij dat ik haar wat beter heb leren kennen. Maar zijn we nu ook vrienden? Sowieso helaas niet meer dan vrienden. Hoe kom je er in vredesnaam achter of iemand ook op meiden valt. Val ik zelf überhaupt wel op meiden of stel ik me dit allemaal alleen maar voor. Vorig schooljaar, wanneer mijn vriendinnen over jongens praatten, probeerde ik ook mee te praatten. Maar ik vond de meeste jongens niet aantrekkelijk en reageerde altijd een beetje vaag als iemand aan mij vroeg wat ik nou van die jongen daar vond.
Ik heb een maand een relatie met een klasgenoot gehad, op aandringen van Lauren. Hij vond mij helemaal geweldig en daarom probeerde ik het, in de hoop dat ik iets voor hem ging voelen. Ik wist direct al dat het helemaal niets werd en heb het daarom maar gauw uitgemaakt. Maar toen Sophie voor het eerst ons lokaal binnen kwam lopen, kon ik mijn ogen niet van haar afhouden. Ik wist niet wat me overkwam en durfde het eerst niet toe te geven, nu eigenlijk nog steeds niet helemaal. Ik weet dat ik meiden ook aantrekkelijk vind, maar weet niet of het andere geslacht compleet opgegeven moet worden. Straks zeg ik tegen mijn vrienden of mijn ouders dat ik lesbisch ben, en een paar dagen later ben ik verliefd op een jongen. Ik wil gewoon niet tegen mezelf en de anderen liegen.
Tuurlijk zijn er jongens waarvan ik zie dat ze echt knap zijn, maar voel ik me aangetrokken tot hen? Thomas, mijn beste vriend bijvoorbeeld. Hij ik een knappe jongen, maar wil ik een relatie met hem? Nee, maar dat kan ook komen door dat we nu al zo lang goede vrienden zijn en ik die vriendschap niet op het spel wil zetten. Dat kan dus niet meegerekend worden. En dan heb je nog artiesten en acteurs. Nu ik er over na denk, heb ik meer vrouwelijke celebcrushes dan mannelijke. En eigenlijk zijn die mannelijke crushes alleen maar erkenning dat ze knap zijn. Als ze bereikbaar waren, zou ik er niet iets mee willen.
Okeeee, ik denk dat er een grote kans is dat ik lesbisch ben. Maar het is zo raar om dat toe te geven. Als ik op de klok kijk, zie ik dat het al 1 uur is geweest. Ik ga wel slapen en denk er morgen wel weer over. Snel doe ik het licht uit en ga op mijn zij liggen. Al snel val ik in een diepe slaap.
---
Ik weet het, het is een kort hoofdstuk. Er moest gewoon wat tussen hoofdstuk 1 en 3 in, omdat het anders niet meer in mijn hoofd klopte. Ik probeer voordat de vakantie afgelopen is nog een hoofdstuk te plaatsen.
JE LEEST
Het Examenjaar - Een lesbisch verhaal
ChickLitSinds dit schooljaar zit Sophie bij Noa in de klas en ze kan aan niets anders meer denken. Hoogste notering: #1 in GirlxGirl