"Welke film wil je kijken?" vraagt Sophie aan mij terwijl we naar haar kamer lopen. Tijdens het eten hebben we niet veel tegen elkaar gezegd, omdat ik de gesprekken tussen Sophie en haar moeder wilde observeren. Op het eerste gezicht lijken ze met z'n tweeën een normaal gezin, maar nu ik weet hoe Sophie haar moeder over Sophie denkt, zie ik haar in een ander licht. Het woord wat in mij opkomt is bitch. Maar hoewel ze een bitch is, heb ik erg van haar kookkunsten genoten. Met een plof laat ik me op Sophie haar bed vallen en ga comfortabel liggen.
"Wat jij leuk vind." Zeg ik met een grijns, terwijl ik haar met mijn armen uitgestrekt uitnodig om te knuffelen, maar Sophie draait zich om, om haar laptop te pakken. Ik heb een boost van zelfverzekerdheid en trek haar naar me toe. Ze valt zachtjes bovenop mij en ik geef haar een kus op haar mond, en daarna op haar neus, wangen en voorhoofd, om daarna weer een kus op haar mond te geven. Als ik mijn ogen weer open doe, zie ik haar blozend wegkijken. De grijns van net is er nog steeds en ik veeg een pluk haar uit haar gezicht. Nu kijkt ze me wel aan en komt ze langzaam dichterbij. Dan voel ik haar lippen op de mijne en ik voel de vlinders door mijn buik gieren. Haar lippen op de mijne is een onbeschrijfelijk gevoel en ik mis ze weer als ze de kus verbreekt en opstaat om haar laptop te pakken.
"Oké, dan kijken we wat Netflix ons aanraad." Haar laptop is snel opgestart en ik zie het bekende logo al tevoorschijn komen. Sophie komt naast mij zitten, en ik merk dat ze tegen mij aan wilt liggen, maar geen actie durft te ondernemen. Ik pak haar hand die naast haar ligt vast om de eerste stap te zetten. Ze heeft nu meer moed en slaat mijn arm over haar schouders, waarna ik haar tegen mij aantrek.
"Oeh laten we Inside Out kijken." Zeg ik terwijl ik naar Sophie kijk. Ze kijkt me aan alsof ik gek ben en ik moet lachen. "Het is serieus een leuke film, ik heb hem zelfs in de bios gezien." Vertel ik haar trots. Sophie begint nu ook te lachen.
"Wauw, ik ben verliefd op een kleuter." Zodra de zin uit haar mond, is kijkt ze me verschrikt aan. Doordat ze zo verschrikt kijkt, besef ik pas wat ze net zei. Sophie Verbeek is verliefd op mij, Noa van der Wal, en ik kan melden dat ik ook verliefd ben op haar. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht en daarna ook op Sophie haar gezicht. Ik richt me weer op het laptopscherm en klik de film aan. Daarna trek ik Sophie nog dichter tegen mij aan en kijken we de film. Nou ja, ik kijk meer naar Sophie dan naar het beeldscherm, waar Riley en haar gevoelens op worden afgebeeld.
"Stop met staren Noa." zegt Sophie bloosden en giechelend na een tijdje. Ze zet de film op pauze en kijkt mij nu ook aan. Er verschijnt een brede glimlach op mijn gezicht en ik geef haar neus een kus.
"Sorry, maar je ziet er best wel schattig uit als je zo serieus naar de film kijkt." Dit keer geef ik haar geen kus op haar neus, maar op haar lippen.
"Best wel schattig? Ik ben heel schattig." En Sophie geeft me een kus terug. Ze wil terugtrekken, maar snel leg ik mijn hand op haar wang, zodat ik haar opnieuw kan zoenen. Deze keer kus ik haar met meer passie, zodat ik haar kan laten voelen wat ik voor haar voel. Sophie kust me op dezelfde manier terug en er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, waardoor we de kus moeten stoppen.
"Ja, oké. Je bent heel erg schattig... en mooi, en grappig, en ik hou van de manier waarop je denkt en verhalen verteld." Sophie weet niet hoe ze moet reageren en ik krijg al snel spijt over mijn openhartigheid. Ik open mijn mond om het terug te nemen, maar ik voel al weer haar lippen op de mijne.
Deze kus duurt langer dan alle voorgaande kussen en ik geniet ervan. Ergens tijdens de kus ben ik bovenop Sophie gaan liggen. De kus is zit vol met passie en Sophie slaakt een zucht. Ik pak Sophie bij haar heupen vast en trek haar nog dichter tegen mij aan.
Dan horen we voetstappen op de trap en wordt de kus verbroken. Geschrokken kijken we elkaar aan en we horen geklop op de deur. Sophie komt met een schok omhoog en trekt haar laptop weer op haar schoot. Maar door de onverwachte reactie val ik op de grond naast haar bed. Sophie haar moeder komt al binnen en ik lig daar nog steeds, maar gelukkig kan ze me vanaf daar niet zien.
"Waar is Noa?" Vraagt Jeanine aan haar dochter.
"Uhmm, op de wc." Gelukkig kan Sophie snel een smoes verzinnen. Ik moet m'n lach inhouden en bijt op de mouw van mijn sweater.
"Oké, zou je zo tegen Noa kunnen zeggen dat het voor haar tijd is om naar huis te gaan?" Sophie haar moeder zet een strenge stem op en ik begin me af te vragen of ze ons door heeft.
"Ze mag toch nog wel even blijven? Het is vrijdag!"
"Nee Sophie, je hebt een toetsweek en je weet dat je met achten en negens thuis moet komen. En ik weet zeker dat de ouders van Noa ook willen dat zij ook goed leert." Ik hoor Sophie zuchten en even later mompelt ze iets wat op oké lijkt. Daarna gaat de deur weer dicht en langzaam kom ik tevoorschijn. Ik loop direct naar de deur en ga naar de badkamer, spoel het toilet door en verschijn daarna weer met een grijnzend gezicht op Sophie haar kamer.
"Wat deed je?" Vraagt Sophie, terwijl ik weer naast haar ga zitten.
"Ik ging naar de wc," zeg ik, "anders kwam je smoes niet heel erg geloofwaardig over." Ik geef haar met mijn schouder een zacht duwtje en we barsten beide in lachen uit. "Geloofde je moeder het trouwens?"
Sophie haalt haar schouder op, "geen idee, ik hoop het wel." Ze kijkt me nu somber aan. "Ik wil niet dat je weg gaat, maar je hoorde mijn moeder." Ik pak haar hand vast en geef haar een glimlach, ook al weet ik dat hij mijn ogen niet bereikt.
"Ik kan morgen weer komen." Stel ik hoopvol voor.
"Mijn moeder wil dat ik het hele weekend ga leren voor de toetsweek. Volgens mij vond ze het al niet eens fijn dat je er nu was, want daar gaan weer vijf uren die ik aan school kan besteden."
"Is je moeder zo strikt op dat gebied?" Ze knikt. "De mijne vraagt eens in de zoveel tijd hoe het met school gaat en dan is het over. Lauren is zelfs nog strenger op dat gebied voor mij." Ik probeer er een grapje over te maken, want Sophie is er zo te zien niet blij mee dat haar moeder zo streng is.
"Ze wil niet dat ik zoals mijn broer eindig, die van gymnasium naar vmbo-kader is afgestroomd doordat hij niet goed zijn best deed. Ik snap haar wel, maar ze wil altijd dat ik onmogelijke cijfers haal."
"We kunnen ook zeggen dat we samen gaan leren morgen?" Ik probeer wat te verzinnen zodat ik haar niet het hele weekend hoef te missen.
"Noaaa, je weet dat ik het wil, maar ik heb ook nog basketbal en ik weet zeker dat het niet mag van mijn moeder." Ze laat zich tegen mijn lichaam aanvallen en ik sla mijn armen om haar heen. "En je moet zelf ook bezig gaan met school en dat gaat je niet lukken als ik in dezelfde kamer ben denk ik." Ze kijkt me nu grijnzend aan en ik kan het niet laten om haar een kus te geven.
"Pfff, oké, is goed mevrouw." We nemen nog afscheid, wat nog weer een kwartier duurt, en daarna fiets ik met een lach op mijn gezicht naar huis, terug denkend aan mijn geweldige vriendin.
JE LEEST
Het Examenjaar - Een lesbisch verhaal
ChickLitSinds dit schooljaar zit Sophie bij Noa in de klas en ze kan aan niets anders meer denken. Hoogste notering: #1 in GirlxGirl