unutulmayacaklar listesi.
Her şeyden evvel, bunun uzun bir yol olduğunu unutma.
Yolunun üzerinde bulunup da hayatına dahil olanların, adımlarını sana uyduranların, elinden tutacağım deyip ayağına çelme takanların, yoluna mayın döşeyenlerin, yüklerini senin sırtına yükleyenlerin; seni sırtında taşıyanlardan, dirseklerinden tutup kaldıranlardan, elden ayaktan kesildiğinde elin ayağın olanlardan daha fazla olduğunu unutma.
Sadece insanlar değil, üzerinde yürüdüğün yol dahi sana ihanet edebilir, unutma.
Ömrünün sonuna kadar yerinde saymak istemiyorsan ve yürüdüğün yolun sonunu biraz olsun merak ediyorsan, ayağın takılıp düştüğünde yığıldığın yerden çok geçmeden kalkmayı unutma.
Arkanı yalnızca "ondan gelecek yaraya dahi razı olduğun insanlara" dönmeyi, geri kalanlara sırtını çevirmemeyi unutma. En önde yürüyorsun sanırken, sırtından bıçaklanma.
Ceplerine gerekli gereksiz her hatırayı doldurma, bırak yol kenarında çürümeyi beklesinler. Kendi ağırlığından fazlasını taşıyamazsın, unutma.
Gerektiğinde göz yaşlarını akıtmaktan korkma, dışarı çıkması gereken hiçbir şeyi içinde tutma. Zehri içinde uzun süre taşırsan yalnızca seni öldürür, unutma.
Düşüncelerinle kendi yoluna engel koyabileceğini bil; ayaklarının dibine hendek kazıldığını düşünürsen düşersin, dümdüz bir yol hayal edersen güle oynaya devam edersin.
Hayal etmekten korkma, bir çöl toprağını kendi ellerinle yeşertebilirsin, unutma.
Ve en nihayetinde bu senin yolun, senin hayatın ve atacağın adımlar senin adımların. yanında yürüyenlerin söylediklerini tart ama onlara körü körüne inanma. düşeceksen sen düşeceksen ve koşarken rüzgarı yüzünde sen hissedeceksin, kalbinin sesinden ve kendi kararlarından ne olursa olsun şaşma.