13

586 47 1
                                    

Harry

Ik blijf Julia nog even aankijken en ze kijkt beschaamd weg. 'Ben je verlegen?'

Julia kijkt blozend op en schudt haar hoofd. 'Normaal niet. Maar het gebeurt niet elke dag dat je je idolen ontmoet.' Ze kijkt weer weg en ik til haar hoofd iets op.

'Je hoeft niet verlegen te zijn. Je bent het leukste meisje dat ik ooit ontmoet heb.' Het bloed stijgt naar mijn wangen als ik doorheb wat ik heb gezegd.

Was het misschien wat te snel?

'Dat is lief. Maar ik weet zelf ook wel dat jongens me nooit zien staan. Als je me wilt excuseren, ik moet naar de wc.' Julia loopt weg en ik staar haar na.

Na een paar minuten komt Robine voor me staan en wappert met haar hand voor mijn gezicht. Ik schrik op en kijk haar aan.

'In love?' Ik bijt op mijn lip en knik. 'Ga ervoor, Haz! Volgens mij ziet ze jou ook wel zitten.'

'Denk je dat echt?!' Robine grinnikt.

'Ik weet het zelfs bijna zeker. Ga nou maar, voordat je haar kwijt bent.' Ik geef Robine snel een knuffel en bedank haar, voordat ik de meisjestoiletten inren.

Net op dat moment wordt de wc doorgetrokken en komt Julia het hokje uitgelopen. Ze slaakt een gilletje als ze mij ziet staan en grijpt naar haar hart.

'Harry, ik schrok me dood! Wat doe je hier, in het meidentoilet? Moet je me soms iets vertellen?' Ze krijgt een twinkeling in haar ogen en ik stap wat dichter naar haar toe.

'Ja, dat moet ik zeker.' De twinkeling verdwijnt uit haar ogen en ze kijkt me vragend en verward aan.

'Wat dan?' Ik stap nog dichter naar haar toe, zodat ze tussen mij en de muur geklemd zit en leg mijn hand op haar wang.

'Dit.'

Na dat kleine woordje druk ik mijn lippen op de hare en ze laat een verrukt kreetje horen. Maar daarna gaat ze wel mee in de zoen.

Ik glimlach breed en pak haar stevig vast bij haar heupen, zodat ze niet weg kan. Julia slaat haar armen om mij nek en trekt me dichter tegen haar aan.

Ik verdiep de zoen en Julia gaat erin mee. Zo blijven we een lange tijd staan, tot ik me van haar wegtrek.

Ik rust met mijn voorhoofd tegen die van haar en onze adems versmelten met elkaar.

Als we beiden op adem zijn gekomen, pak ik haar handen en kijk haar diep in haar ogen aan.

'Lieve Julia. Ik weet dat het misschien te snel is of raar klinkt, maar wil je mijn vriendin zijn?' Haar mond zakt open van verbazing en ik kijk haar onzeker aan.

'Natuurlijk wil ik dat, Haz!' Ik slaak een blij kreetje en til haar op, draai een rondje en zoen haar weer. Ik zet haar neer en houdt haar stevig vast.

with you *2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu