chapter 5

57 7 0
                                    

Usai mandi,dan bersiap telefon irene yang berbunyi lagu <ice cream cake>yang dinyanyikan oleh kumpulan red velvet berdering irene melihat screen telefonnya
Panggilan itu dari ommanya.Irene pun menjawab panggilan itu"anyeong,omma" kata irene.Tiba²irene terdengar ada orang ketawa lainnya suara ni suara lelaki ni."woii,ni oppa la jungkook,oppa sendiri dah x kenal ke.Omma tengah masak, omma suruh oppa call kau"kata jungkook yang dikenali sebagai jk ataupun kookie"la oppa ni... tapi kenapa oppa gelak"balas irene yang menaruh rindu pada oppa nya kerana mereka selalu bergaduh.Walaupun mereka selalu bertengkar tapi irene tetap menyayanginya"tak la suara itene yang lawak"balas kokie"laa???appa yang lawak irene cakap biasa je tak ada yang lawak pun"balas irene"haha...ni omma suruh call sebab nak tanya keadaan irene ni??? Omma,appa, oppa semua rindu irene"kata kookie"oppa irene ok sihat lagi?? Irene pun rindu dekat oppa, omma,appa"balas irene"haha...ok la bye oppa letak dulu...nanti cuti baliklah boleh bergaduh...saranghaeyo"kata kookie"ok lagipun minggu depan kitaorg cuti boleh irebe balik...oppa ambillah irene ok??? Saranghaeyo oppa"kata irene"ye ke??yeah boleh bergaduh...saranghaeyo oppa"kata kookie yg keriangan sebab dapat teman untuk bergaduh.Usai menelefon irene pun turun bawah cari makanan kerana terlalu lapar...ia ternampak mark sedang tengok tv.Irene datang dan mengambil mug mark dan bertanya"kau dah minum ke??" tanya irene" belum pahal"balas mark.Irene pun meneguk air itu 'hurmmm sedapnya'kata hati irene "woii???tu air aku lah weyhhh"marah mark"arghh lantaklah buat la lagi sekali lagipun kau bukan nya minum lagi pun"balas irene segera duduk dah meletakkan mug itu di atas meja.Mark pun berdiri lalu terus ke dapur.Eyhhhh...budak ni nak air bukannya nak buat sendiri... irene tersenyum...haha memang selalu pun irene buli mark lagipun irene x pernah masak selepas ia berputus dengan L dia dah tak pernah masuk dapur terperuk je dalam bilik .Sakit hati irene bila ingatkan L.'hisyy ???eunji ni dialah ni yang cakap pasal L tengok apa dah jadi'bisik hati irene.Selepas buat air Mark pun kembali ke ruang tamu.
............
Bersambung
Mission Love

Mission Love(complete)Where stories live. Discover now