chapter 27

39 1 0
                                    

“mianhae cikgu..saya terdesak sangat..omma saya sakit cikgu..
Saya yakin kalau ada takdir Lion School pasti akan menang...
Diaorang pun apa kurang nya kan *senyum pahit*”kata irene.
“cikgu faham irene, takpelah..
Semoga omma kamu cepat sembuh..”balas Miss Ji hyo sambil memberikan senyuman pahit. Mana x nya pemain a.k.a. ketua Lion School tak boleh berganding dalam perlawanan peringkat kebangsaan.Irene memeluk Miss Ji hyo. “terima kasih cikgu...cikgu dah macam omma saya tau...cikgu ingat tu..” ucap irene.. Miss Ji hyo membalas pelukan irene itu.“cikgu pun anggap kamu sebagai anak cikgu tau..”balas Miss Ji hyo.“dan sebelum terlupa..selamat pengantin baru cikgu..irene doakan cikgu dengan kekasih hati cikgu bahagia selalu..”balas irene “kamu ni kan...kami x kahwin lagi kami baru tunang”balas Miss Ji hyo.Mereka berdua gelak.“cikgu nanti cikgu bagitau mereka ye??bakar semangat mereka tau.. jangan bagi diaorang ingat irene waktu perlawanan nanti..”ucap irene. Setitis air mata telah pun gugur di kelopak mata Miss Ji hyo. Irene mengelap air mata yang gugur jatuh dari pipi.“cikgu ni.. kenapa menangis,..tengok irene x menangis pun..irene kuat..so cikgu pun mesti kuatkan.”marah irene. Air mata irene sudah bertakung,namun ditahan. Tiba² telefon irene berdering lagu Got7,menanda kan yang ade mesej masuk. Kalau orang call baru lagu red velvet. Irene membelek telefon itu.Oppa?

Oppa
Oppa dah sampai ni..oppa dah berurusan dengan pengetua..then jumpa dalam kereta..

Irene
Aresseo,oppa

cikgu.. irene rindu cikgu..”irene memeluk Miss Ji hyo,macam nak terkam Miss Ji hyo je. Miss Ji hyo mula²badannya x seimbang,lama² ia seimbangkan badannya. Miss Ji hyo hanya diam membisu. Dia x mampu mengeluarkan sepatah perkataan pun.“cikgu ingat tau.. cikgu kena bakat semangat pasukan lion school..ingat Lion School akan dapat no.1 atau no.2 ok”ucap irene. Pasukan Lion School yang berada di luar habis semua menangis.Sedih. Mereka x mahu lepaskan ketua mereka. Setiap perbualan irene dan Miss Ji hyo mereka dengar. Namun apa pun yang terjadi mereka mahu menjaga hati irene.

Selepas itu irene pergi ke luar gelanggang(kiranya macam dewan la untuk bermain basketball) mereka semua memeluk irene.“korang janganlah macam ini..jangan menangis..”ucap irene“kami semua x nak irene pergi..”balas joy.“kan omma irene sakit..okey kalau boleh irene melawat korang okey..korang ni macam la irene nak pergi Malaysia,menangis sampai macam ni bagai..”rungut irene. Selepas memujuk dan memberi kata² semangat,irene memeluk mereka seorang demi seorang.
Selepas itu,irene melambai lambai tangannya ke arah mereka. Air mata irene yang bertakung itu x dapat ditahan lagi lalu terus mengalir dengan laju. Irene menyeka air matanya itu.Setibanya di kelas,kelas mereka kosong,cuma ade sesetengah orang jer sebab yang lain pergi rehat. Mark kebetulan ade di situ,jackson dan L pun ade. Irene pun mengemas tempat nya. Mark pelik dengan perilaku irene.“kau nak pergi mana” tanya mark.“haah” sambung jackson pula.“gay..bye gay..”kata irene mahu redha kan hati nya yang sedang menangis itu.“isyyy..kau ni”marah mark. Irene gelak terpaksa. “thanks..sebab buat aku gembira selama ini..kau lah segala galanya”ucap irene.“bye janckson byuntae..hope korang jadi gay untuk mengayat hati orang lain untuk gelak tawa”ucap irene pada jackson pula. Jackson disitu masih blur lagi. Irene pun pergi meninggalkan mereka. L disitu diam je.'if you love her..let her go..if she happy..you will be happy( x tau betul ke x)' kata kata itu masih terngiang-ngiang lagi di telinga L. Kata kata itu datang daripada seorang yeoja,iaitu kawan irene,Joy.

~di dalam kereta~
Irene memandang ke luar tingkap,air matanya menitis satu per satu. Habis basah muka irene. Kookie sebenarnya dah tau dah yang irene menangis namun dibiarkan je sebab biar dia buang semua yang tersirat dalam hati dia.
Sampai di rumah
Ommanya masih baring lagi di atas katil. Waktu itu oppa dan dia baru sampai.Oppanya kookie yang mengangkat semua bagasi milik irene. Irene masuk ke dal bilik ommanya,secara senyap². Ommanya itu masih lagi baring dan kaku. Habis muka irene dibasahi air mata. Habis melekit mukanya itu. Pn.Yoon yang mendengar ade suara orang menangis segera membuka mata. Irene.“irene”kata ommanya. Irene memeluk ommanya erat. Satu ciuman singgah di pipi ommmanya.“irene sshi,kenapa kamu x bagitau omma yang L masuk ke sekolah kamu.. ”tanya ommanya tegas.“mianhei omma..L sekarang bukan playboy dah.. dia dah baik sekarang..dia dah x kacau irene dan segalanya”temberang irene.
..........
Bersambung
☺Mission Love💜

Mission Love(complete)Where stories live. Discover now