“saya nak tahu kenapa awak macam ni..bukan ke kita dah berbaik”kata mark dengan penuh sifat suspent.Irene tidak mahu memberitahu mark,kerana ia tak mahu meluahkan perasaan nya terhadap mark kerana dia tidak mahu mark tahu tentang perasaanya.Irene berdiri mahu pergi.Namun dapat dihalang oleh mark. Mark memegang tangan irene.“tolong lah jawab.. irene..”kata mark lagi.Selagi mark tak dapat jawapan selagi tu la dia tidak berpuas hati. Irene mengeluh“aku jadi macam ni ade sebab.. jangan ingat aku macam ni macam tin kosong...aku ade sebab aku buat semua ni...sebab aku..”kata kata irene terputus 'sebab aku suka kau mark' kata hati irene. Sampai masa mark akan tahu juga. Irene melepaskan pegangan mark,dan terus ke pintu.“satu hari nanti kau akan tahu juga..selamat menjamu selera mark..semoga cepat sembuh”itulah kata irene yang mampu ia ucap. Dan terus meninggalkan mark.
~Keesokannya~
Demam mark makin pulih namun masih lagi tidak bermaya..jadi irene ke sekolah seorang diri. Apabila tiba di sekolah,irene duduk di tempatnya. Waktu itu tiada orang lagi di dalam kelas. Irene termenung sambil menongkat dagunya.(faham faham jer la author x tahu..). Beberapa minit kemudian,L datang ke kelas. Kiranya macam irene masuk dulu then orang yang kedua ialah L. Irene dapat rasakan yang ada orang di depan mejanya. Lalu ia mengangkat mukanya“L”kata irene.“Dae..irene betul ke awak bukan couple dengan mark..jawab dengan jujur.. please..”tanya L. Irene mengeluh.““taklah mana ade.. kitaorang couple lah..”balas irene sengaja membuat muka gembira.“tipu..irene jangan tipu lah..saya dengar awak bercakap dengan eunji dan jackson,bahawa awak dan mark bukan bukan bercinta”balas L. Yup memang betul pun...kebetulan L lalu disitu ia ternampak irene sedang berbincang dengan mereka berdua.Irene terkejut “Dae..saya x nak awak ganggu hidup saya lagi L..saya dah maafkan awak...tapi saya tak boleh kembali pada awak..kita boleh berkawan sahaja..saya dah jatuh hati pada mark”jujur irene“tipu.. awak masih cintakan saya lagi kan..awak tipu..saya dah berazam yang saya akan dapatkan awak kembali irene..saya x akan lepaskan awak macam tu je”kata L. Irene x mampu berkata apa².'sesiapa tolong lah selamatkan aku'bisik hati irene.Nasib baik mingyu sampai di kelas itu lalu duduk di mejanya.L begitu hampa. 'Gomawo mingyu'bisik hati irene. Sesungguhnya dia tiada mood untuk bercakap hal lama. Selepas itu seorang demi seorang masuk ke dalam kelas itu. Dan tibalah masa untuk Miss Ji hyo masuk ke kelas. Beberapa minit kemudian Miss Ji hyo pun masuk.“selamat sejahtera Miss Ji hyo”all“selamat sejahtera..boleh duduk..”balas Miss Ji hyo.“baiklah..sebelum tu saya mahu beri kata²semangat kepada irene dan eunji merangkap kata ahli² lion school. Good luck for you alls. Sebab dapat ke peringkat kebangsaan untuk mewakili korea. Cikgu harap korang dapat buat yang terbaik. Sekarang ni harapan cikgu bergantung kepada irene. Kerana irene paling handal dalam bermain bola keranjang. Tanpa irene lion school x akan maju dan tak akan disegani atau ditakuti ramai pemain lain. Cikgu harap kamu dapat harumkan nama sekolah dan juga lion school. Dengan peringatan minggu hadapan kamu semua akan berlawan.”kata Miss Ji hyo. Terkejut irene pejam celik pejam celik dia akan berlawan...mereka pun belajar seperti biasa.
Kringgggg
Waktu rehat...
..........
Bersambung
☺Mission Love💜
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~