"yeke syukurlah.."balas ommanya."omma kalau irene bagitau ni mesti omma teruja" kata irene."Apa dia??"mata ommanya bersinar-sinar ingin tahu."hati irene dah... (stop dulu)
dah terbuka balik untuk lelaki.."
Jawab irene dengan penuh gembira.Namun dia masih memikirkan rakan rakannya. Bagaimana lah keadaan mereka!. Ommanya terkejut mendengar "siapa yang buka hati anak omma ni..omma gembira sangat" balas ommanya. "Mark" kata irene selepas itu perbualan mereka pun berakhir.Irene menyuruh ommanya berehat. Selepas ommanya dibuai mimpi irene pun masuk ke dalam biliknya.Selepas itu,irene masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan dirinya a.k.a mandi.Beberapa minit kemudian, selepas mandi dan bersiap irene pun turun ke bawah.Irene ternampak oppanya berada di dapur. Irene segera pergi ke arah oppanya."oppa." kejut irene. Waktu itu habis mata oppanya berair. Maklumlah potong bawang kan."huyoo... oppa nangis lah.." kata irene mahu menenangkan hatinya yang tak henti² lagi menangis "kamu ni kan irene...mana ada oppa nangis lah...memandai jer."
marah oppanya kookie"lex lex jangan lah marah" balas irene. Kookie tahu irene nak menggembirakan hatinya,jadi demi membuat hatinya gembira dia terpaksa melayan kerenah adik kesayangannya. "oppa nak tolong masak sekali...boleh x??." tanya irene. Kookie tersenyum. Mark banyak berjasa pada keluarga mereka. Dengan sikap kesabarannya,mark dapat mengubah sikap irene "boleh sayangg.." balas kookie sambil mengenyitkan matanya pada irene "euwwwww" kata irene sambil membuat muka nak muntah."hisyy...dah jom masak" balas kookie pada adiknya. Mereka pun memasak.Malam itu
Demam ommanya makin pulih kerana sudah tidak risaukan irene lagi. Mereka makan malam bersama. Selepas makan,irene masuk ke dalam biliknya. Tiba² telefonnya berdering menandakan ada mesej baru masuk.Mark
Irene..aunty Yoon sakit apa??Irene
Omma demam sebab risaukan irene..yelah dia dapat tahu yang L balik ke sekolah tuSekarang ni irene dengan mark dah mesra..siap panggil nama sendiri..
~beberapa minit kemudian~Mark
Ooo,irene...mark rindulah dengan gorilla..Tergelak irene baca..dia tahu mesej tu ditunjukkan pada siapa. Dia pun ridukan mark juga. Sekarang ni mark dah berani dah nak luahkan perasaan dia pada irene.
Irene
ooo,irene ade plan...apa kata mark pergi masuk hutan,nanti jumpalah gorilla kat sana...
ComelllllMark
Hisyy irene ni..Irene
Haha...tak pun pergi byun ke dengan Jackson your papa tuh..Mark
Ni ha?? Papa ni duk byuntae kat mesej ni...tapi mark x layan pun.Irene
ouh...tak pe biar mama pergi byun ngan papa kat mesej(gurau)Sedap jer irene panggil dia mama dan jackson papa.haha. LOL.
Mark
Sampai hati irene..sedih la mark nanti...Irene
Haha...dah byuntae dah pun..papa cakap ngan mama... I Luv u...Mark
Xpe...nanti mark jumpa papa.. mark tumbuk dia...siapa suruh kacau irene...pergi lah kacau eunji..Irene
Haha..mark...eunji dengan Lion School masih menangis lagi ke?Eunji..Lion School...Aku rindu kau.. baru irene ingat hari ni hari jumaat...isnin minggu depan dah perlawanan. Waaaa
Mark
Haah..Miss Ji Hyo nampak asyik muram jer...sebab x de irene...then Lion School berazam nak buat betul² sebab nak gembirakan hati irene.Mengalir air mata irene apabila membaca mesej dari mark.
Irene
Mark..boleh x bakar semangat Miss Ji Hyo dan ahli Lion School... suruh la Cikgu Du Jun sekali... Bakar semangat diaorg jangan bagi diaorang sedih...Mark
Okeyy..Cikgu Du Jun tu orang yang paling utama..Irene
Haha...Okeylahh irene tutup dulu bye..Mark
Bye...Saranghae~saranghae too
~Keesokannya~
Omma irene mendapat tahu dengan keputudan irene.Pagi tadi ommanya menegur irene,kerana salah membuat keputusan.Di bilik irene menyelongkar beg bagasinya yang belum diusik olehnya.Selepas itu irene terjumpa benda yg dicarinya.Iaitu sebingkai gambar irene,Miss Ji Hyo dan Lion School.Irene memeluk gambar itu.Hatinya tersentuh apabila melihat gambar itu.Irene teringat akan kejadian pagi tadi.
~flashback~
Sewaktu irene turun,ommanya ada di ruang tamu."irene mari sini sekejap"..Kata ommanya dengan lantang.Semua berkumpul di situ.Irene pun mendekati mereka.Irene mengambil tempat di sebelah oppanya."Nae omma waeyo" kata irene."Betulkah irene datang sini dan tinggalkan rakan² irene yang mahu bertanding...hurmm"tanya ommanya.Irene menunduk"nae omma.." balas irene lemah.
"Kenapa irene buat macam ni hah??..Irene,omma tahu irene ada niat baik ,tapi bukannya ni caranya.Oppa,Appa mereka boleh jaga omma.janganlah bertindak macam tu" tegur ommanya."mianhei,omma"
Kata irene dan terus naik atas masuk ke dalam bilik.
~end flashback~Pintu bilik irene diketuk.Irene segera mengelap air matanya. Pintu biliknya dibuka."Boleh oppa masuk.."kookie meminta izin irene.Irene mengangguk. Lalu kookie pun masuk dan menutup pintu bilik itu.Selepas itu,kookie pun duduk di sebelah irene."Oppa minta maaf sangat² dekat irene sebab oppa bagitau omma pasal tu...."kata kokie "memang patut pun oppa bagitau..kalau oppa tak bagitau, omma tak akan tahu pun.." balas irene.Kokie merangkul bahu adiknya.Dengan manjanya, irene melentokkan kepalanya kepada bahu kokie.
"Senyum ye adik ku sayang" balas kookie.Irene tersenyum.
S
K
I
P
💜Malam itu 💜
selepas habis makan malam.
Omma nya irene masuk ke dalam bilik irene."boleh omma masuk" sapa ommanya.Irene mengangguk sambil tersenyum. Ommanya masuk ke dalam bilik irene.Di dalam bilik irene banyak poster Got7 dan Red Velvet ditampal di dalam biliknya.Ommanya duduk di sebelah irene di atas katil.
"Mian ye kalau omma terkasar bahasa.. omma tak nak anak omma buat keputusan terburu buru..salah tu...Irene,kalau orang tu sedih pasti tak akan berjaya kan???so omma nak irene fikir betul betul.Irene pun tahu kan setiap orang pasti ade dugaan.Ok now irene ingat balik...klu irene susah,irene pendam jer ke ade orang tolong irene...tak de kan...Then irene ingat tak kalau irene susah pasti akan luahkan kan...then dia tolong irene.." panjang lebar Pn.yoo memberi nasihat.Irene masih membisu."irene...omma tahu irene sedih..omma tahu...so omma nak irene fikir masak²
ok dan pertimbangkannya." Sambung ommanya lagi.Irene memeluk ommanyadan Pn.yoo membalas pelukan itu.
S
K
I
P
Waktu perlawanan telah pun tiba.Perlawanan akan start pada pukul 8:30 a.m.Irene pergi ke taman dia mahu hilangkan segala stressnya.Irene tenung sahaja air jernih tasik itu.Bunga bunga jatuh di seluruh tempat bagaikan hujan bunga.Cantikkk.
Kesejukan yang tidak dapat dibendung."buat ape..asyik tenung jer,tasik tu..." satu suara muncul dari belakang irene. Irene menoleh. Terkejutnya ia melihat wajah lelaki itu.
.....
Bersambung
💜Mission love💜Maaf sebab saya lama x update...Saya busy...
Klu ade terkasar bahasa sorry Ok mungkin saya x sedar.. klu banyak typo abaikan jer lah...sorry sbb terhantar chapter 29 dulu....sorry sangat sbb fon ade masalah
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~