Mark sedang menunggu irene pulang. Selalunya irene balik tepat² pukul 2 kalau lambat pun pukul 2:30p.m.Tapi sekarang ni dah pukul 3:30p.m.Mark tahu irene sedang bersedih.Oh lupa nak cerita sepatutnya minggi ni ada perlawanan Tapi ditangguhkan kearana ada masalah dan kerana itulah Cikgu Du Jun nak perceparkan pernikahan.... (sementara itu di taman)"tolong lah kembali pada saya irene... "rayu L "siapa yang tinggalkan siapa...awak ke saya... kenapa x pergi je dekat yeojachingu awak haa kenapa saya "marah irene lagi.Dia tak tahu betapa sakitnya hati irene.la terlalu dalam.Dalam sangat² "saya taju saya tinggalkan awak..Tapi tolonglah saya kembali ke sekolah ni hanya kerana semata²untuk awak... Tolonglah kembali pada saya..." rayu L lagi.Air kata irene jatuh membasahi pipinya yang mulus itu. "awak datang sini hanya untuk ambil hati saya... pergi dalam mimpi la saya x akan jatuh di tangan awak lagi awak faham... saya tak nak sakit kali ke 2"kata irene yang memgumpul semangat nya untuk berkata ².Irene pun mahu menoleh mahu pergi,sebelum ia pergi ia mahu tinggalkan kata²keras pada L"saya x akan pernah jatuh cinta dengan awak sampai bila² hati saya dah tertutup rapat kerana awak "kata irene dan terus pergi.L tak dapat nak halang tapi ia mahu cekalkan hatinya untuk menambat hati wanita yang pernah menjadi kekasihnya.
(Di rumah)
Irene masuk ke dalam rumah dan terus naik ke biliknya. Mark yang berdiri di situ x dapat buat apa²
~Pammmmmm~
Pintu bilik dihempas kasar dan beg yang digalas itu dihempas di atas katil. Dan dia pun menjerit sepuas puasnya. Mark pun terkejut namun dibiarkan kerana dia tahu irene mahu menenangkan hati nya. Selepas itu irene mengambil sesuatu di atas almari selepas ambil tiba²satu sampul surat jatuh di lantai.Irene pun mengambil sampul surat itu dan mengambil apa yang ada di dalam sampul surat itu.Irene melihat gambar nya bersama L.Gambar itulah yang dia cari tapi x jumpa. "tapi kenapa sekarang...wae"kata irene dan air matanya jatuh lagi kini mata irene sudah sembab dan merah akibat asyik menangis.Di dalam gambar tersebut ada gambar dia dan L sedang makan ais krim bersama²,lepastu L memandangnya ,dan macam²lagi lah...Irene mengoyakkan gambar itu.....
S
K
I
P
(Author x tahu nak cerita apa... sebab x de pengalaman...hehe)Keesokannya...
Irene pbangun pagi dan kepalanya berpusing-pusing namun di tahan.Irene melihat dirinya di cermin tandas. Matanya sembab dan mukanya pucat....Usai mandi irene pun turun ke bawah. Mark sudah menyediakan makanan "irene-sshi makan la dulu baru pergi sekolah"kata mark dengan penuh perihatin. Irene menggelengkan kepalanya kerana tidak mahu makan. "tapi dari semalam lagi irene x makan.."balas mark lagi dengan penuh kerisauan. "mark x yah risau la irene memang x lapar " kata irene dan segera pergi dari situ.
Di sekolah
(Pada waktu rehat tapi dalam kelas lagi)
Kepala irene berpising-pusing dan perutnya memulas-mulas. Eunji yang melihat irene pun nak menangis rasanya. Irene memegang kepalanya.Mark dan jackson pun melihat irene dengan penuh kasihan. Selalunya dia x pernah nampak irene macam ni sedihnya
"irene...ok" kata mark. L diam je sebab dia tak mahu bergaduh drngan irene di dalam kelas dia hanya mampu memandang sahaja"irene ok" kata irene dengan x bersemangat. Irene pun bangun bersama eunji. Mark dan jackson pun bangun sekali.Selangkah irene melangkah tiba²ia bagai ditiup angin dan dunianya menjadi gelap gelita.Irene membuka matanya sedikit demi sedikit ia ternampak figura yang amat dikenali nya.xm"mark??? "kata irene.Kemudian irene melihat sekeliling sperti di bilik kesihatan..
...........
Bersambung
☺Mission Love
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~