chapter 29

64 1 0
                                    

"L" kata irene.L langsung tak tahu dimana rumah irene dan dimana irene selalu pergi.Dulu memang lah L tahu tapi mereka berpindah.Just tak tukar sekolah jer."Nae..boleh saya duduk.." sapa L.Irene mengangguk lalu L duduk di sebelahnya. "Irene sshi...awak nak tahu tak..awak la first love saya.But bila saya fikirkan balik saya dah banyak buat awak derita.Bila saya masuk sekolah tu memang la niat nak ambil hati awak sekali tapi saya nampak awak macam terlali sukakan mark jer.So?? Memang lah saya nak merampas tapi saya tengok korang makin rapat dan dari riak muka awak melayan mark maxam awak terlebih cintakan dia,so saya dah banyak buat salah dengan awak jadi saya biarkan lah...If you love her... let her go..If she happy...you will be happy."ucap L.Irene masih lagi terkedu." Baru saya tahu erti cinta yang sebenar benarnya." Sambung L lagi."L saya nak tahu macam mana awak tahu lokasi saya?." Tanya irene.L ceritakan segalanya.

Flashback
Waktu irene jumpa jackson dan eunji sebenarnya L ade tengah menyorok.Waktu tu irene nak bawa dia orang pergi rumah irene.Jadi L ikut lah mereka.L tahu yang irene tinggal dengan Mark sebab dia dengar segalanya.Lepas irene pergi ke rumah ommanya,L ade datang rumah irene dan Mark semalam, waktu itu Mark ade di luar rumah.L ade minta alamat rumah omma irene.Mark pun tahu tujuan L datang sini sebab tu lah mark bagitau,tapi klu dia nak menyakitkan hati mark lebih baik tak payah.Pagi tadi L datang ke rumah ommanya.L cakap dia nak jumpa irene sebab nak minta maaf.Jadi ommanya bagitahu lah lokasi irene.
End flashback

"Ouh" balas irene."irene sshi" L memanggil irene."nae,waeyo" balas irene."Lagi 10 minit perlawanan akan bermula.. Marilah...omma awak pun suruh pergi...Tolonglah rakan awak... Janganlah lupa tanggungjawab awak sebagai seorang ketua... Mari irene...bangkitlah.." pujuk L.Irene memikirkan nasihat ommanya.Baru sahaja irene henak menjawab sudah ade yang menyampuk."Nae betul kata L...mark sedang menunggu kamu di tempat perlawanan. Come on irene...jangan buang masa..."kata suara itu.Irene memandang ke arah suara itu. "omma,appa,oppa" bersinar mata irene.Omma,appanya pun ade sekali..Mereka mengangguk. "Nae...irene sshi pergilahh" kata appanya.Irene memberi senyuman.Dia pun mahu pergi.. "Nak ikut boleh" kata L sambil membuat aegyo.Irene mengangguk."irene...fightinggg" jerit ommanya."Dae..." jarak mereka sangat jauh...

Sementara itu di gelanggang.
Lion School bermain dengan muka yang muram.Miss Ji Hyo pun nampak tak bermaya. Beberapa minit kemudian, pihak lawan terlanggar taeyeon dan taeyeon pun tercedera di situ. Semua Penyokong sedih kerana tinggal enam orang sahaja pemain.Taeyeon dibaringkan di tempat khas orang tercedera (faham faham jer la...Author lupa)Taeyeon tidak boleh berdiri kerana dia terjatuh akibat kena langgar.Selepas itu irene berlari menuruni tangga stadium dengan memakai baju untuk berlawan.Waktu itu baru 1-0. Lion school menentang Wild Cat. Baru lima minit,Akhirnya irene sampai di stadium.Dan irene terus berlari ke arah padang. Dan semua orang terkejut melihat aksi irene termasuklah ahli Lion School."Nampaknya seorang ketua Lion school yang bernama irene yang dikatakan tidak dapat hadir,turun ke padang.." kata MC itu. Miss Ji Hyo yang muram itu terus gembira.Semua ahli Lion School berlari menyerbu irene dan terus memeluk diri ketua mereka itu. "Jom mulakan permainan.." kata irene dengan penuh semangat.
Taeyeon yang cedera itu tersenyum gembira.Mereka pun bermain dengan penuh semangat.Selepas permainan habis,MC mengumumkan yang kumpulan Lion School menang 5-3.Lion School akan mewakili korea.Mereka semua gembira. Selepas mengambil gambar,irene dan Lion School pun pergi ke luar gelanggang.Cantikk." ingat.. seorang ketua tidak akan lupa tanggungjawabnya.." ucap irene pada rakan rakannya. "Herm herm." Ade seorang berdehem di belakang.Irene memandang lelaki yang berdehem itu.Mark. Irene pun memeluk Mark. Mereka semua menjadi tukang melihat."Gomawo,Mark" ucap irene."Gwenchana,Saranghaeyo irene sshi.."balas mark."Saranghae too.." balas irene. Taeyeon yang sudah dirawat terus pergi pada mereka."taeyeonnn.." semua menjerit termasuk irene. Irene pergi ke arah Taeyeon."Taeyeon.. walaupun awak sakit...kami berbesar hati sangat² sebab tanpa awak kumpulan kita mungkin akan kalah." ucap irene.Yelah nanti yang nak berlawan hanya 6 orang jer. Lagi² nak berlawan dengan 7 orang ahli yang ganas.

8 bulan kemudian.
Irene&Mark,Eunji&Jackson,Joy&L sudah couple.Manakala Miss Ji Hyo dan cikgu Du Jun pula sudah sah beegelar suami isteri.Khabarnya Miss Ji Hyo sudah mengandung baru 8 bulan.Waa..Mesti anak dia comel kan macam omma die.haha.. dan kookie pula bergelar pengantin baru.Kerana umurnya lingkungan 38-an.Dan tamatlaj misi cinta kali ini..

~TAMAT~

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA SAYA PUNYA FF..DAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG VOTE UNTUK FF SAYA..

TERIMA KASIH SANGAT SANGAT DAN JANGAN LUPA NANTIKAN FF BARU SAYA IAITU MY HUSBAND NOT ROMANTIC CAST DIE MINGYU- SEVENTEEN DAN SEOLHYUN-AOA...GOMAWO ☺(^_^)

Mission Love(complete)Where stories live. Discover now