Di Sewit High
Irene memasuki sekolah itu dengan gembira sangat kerana waktu cuti dia dan oppanya,selalu ke gelanggang di taman perumahan mereka.Ia bersyukur sangat kerana dapat melepaskan kerinduannya terhadap omma,apa dan oppanya.Waktu cuti itu adalah waktu yang paling ia gembira.Irene ingat lagi pesan oppa nya,supaya sihat selalu dan gembira.Tapi hari ni Cikgu Du Jun dan Miss Ji hyo tidak hadir seminggu kerana cuti untuk bernikah. Ia bersama eunji masuk ke dalam kelas bersama² . Sekarang ni waktu Miss Ji hyo."korang cikgu Halla (the ark) datang"jerit salah seorang dari kelas kami. Mereka pun duduk diam.Cikgu halla datang dengan seorang murid. Tapi irene x pandang pun dia pandang buku. Eunji pun sama.
"morning"kata Cikgu halla. "Morning cikgu halla " semua. Mark dan jackson terkejut memandang wajah lelaki yang amat dikenali itu.Mereka memandang irene dan eunji yang sedang khusyuk menulis. "baiklah kelas kamu ada pelajar baru.. jadi sila perkenalkan diri kamu "kata cikgu halla "aresso" balas murid baru itu. Irene dan eunji masih leka menulis .Bagi mereka x penting pun lagipun rehat kan boleh berkenalan. "anyeonghaseyo!!"kata murid baru itu.'macam kenal je suara tu' namun irene masih lagi menulis. "neo jeon myung soo imnida. Just call me L ".'myung soo,L' tanya hati irene pelik. Lalu ia memandang ke hadapan. Terkejut beruk irene melihat wajah yang amat dikenali itu.L memandang irene. Air mata irene mahu mengalir tapi diseka.Mark dan jackson tang berada di sebelah mereka hanya jadi memerhati sahaja.Kesiannya irene.Eunji pun terkejut. Ia melihat irene yang sudah menunduk.Eunji meggosok belakang badan irene. "sila beri kerjasama ".sambung L lagi "baiklah sila duduk di sebelah mingyu.Mingyu sila angkat tangan".kata Cikgu halla. L pernah bersekolah di sini dan semua murid tahu yang dia kekasih irene. Mereka juga tahu yang mereka berdua sudah putus dan L berpindah untuk bersama kekasihnya yang baru. Selepas itu,L duduk di belakang irene di sebelah mingyu. Misi L untuk datang sini balik adalah untuk mengambil balik hati lama yang sudah tertinggal.Mereka pun belajar seperti biasa. Irene pun berdiri dan pergi ke arah Cikgu halla "ye??irene ade apa??"kata cikgu halla memandang irene." izinkan saya untuk ke tandas cikgu "kata irene menahan air matanya daripada jatuh.Cikgu halla mengangguk kan kepalanya. Irene pun pergi ke tandas.~Di tandas~
Air mata irene tidak dapat ditahan lagi dan ia pun gugur jatuh di pipinya yang mulus itu."kenapa kau harus ada kat dini..kenapa tiap kali aku nak melupakan kau pasti ada dugaan.Aku benci kau,L. Aku benci kau...Aku benci kau..."kata irene memandang cermin di hadapannya itu. Matanya merah. Irene membasuh mukanya dan memandang cermin itu kembali.Irene pun balik ke kelas.S
K
I
P(Author x tahu nak tulis apa??No idea)
Kringgggggg
Inilah loceng yang ditunggu tunggu. Loceng menandakan waktu untuk balik."eunji..aku balik dulu..nak terangkan fikiran.."kata irene dan terus pergi tanpa menunggu jawapan dari eunji.L di situ diam je.Ia tahu irene akan pergi ke mana.Lalu L pun pergi dari situ.Di taman
Irene melihat saja tasik itu.Hatinya yang terluka itu kembali tenang. Tapi di sini la dia dan L berdating. Cehh dramatik la pula "buat apa termenung...ingat dapat ke lupakan semua tu."ada suara di belakang.Irene pun berpaling ke belakang untuk melihat siapa punya suara itu. L???..
..........
Bersambung
☺Mission LoveAdakah L akan dapat apa yang dia mahukan atau pun ia mengalah??... kalau nak tahu... Teruskan membaca...☺
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
AcakChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~