chapter 18

31 2 0
                                    

Irene berlatih seperti biasa.Lion School bermain dengan penuh tenaga.Macam mana taktik Miss Ji Hyo curahkan pada mereka. Kali ini mereka perlu berlatih dengan betul² kerana Lion School akan ke peringkat kebangsaan untuk mewakili Korea.Kadang kala Miss Ji hyo pun bermain sama. Memang top lah.
S
K
I
P
Sekarang ni waktu balik,irene perlu balik bersendirian.Seperti biasa irene akan lalu belakang sekolah. Hoo seramnya.... Irene merasakan ada seseorang mengekorinya.Dengan beraninya irene pandang ke belakang. Kosong.Takde orang pun.Irene teruskan perjalanan,tiba²ada orang menarik tangannya dari belakang,irene menoleh.L.Orang itu adalah L.L yang mengekorinya.Kawasan yang tempat ia berada itu sunyi. “lepaslah kau nak apa dari aku”
Irene sedaya upaya menarik tangannya itu daripada pegangan kemas L.Namun tidak berjaya.L menrik irene dengan kasar.“ikut saya”kasar L.“lepaslah kau nak pergi mana.. apahal aku kena ikut” marah irene sedaya upaya menarik tangannya.Namun hampa pegangan L memang kuat “ikut jer lah”kasar L lagi.
                                                      

L melepaskan tangan irene.Irene memegang pergelangan tangannya yang sakit itu. “kau nak apa dari aku” marah irene. “maafkan saya irene...” kata L lembut.“saya,awak..dulu waktu nak putus bukan ke kau panggil diri kau...kau dan aku...aku”kata irene “saya menyesal dengan perbuatan saya irene. ”kata L penuh kesal. “menyesal kau dah x guna... and for your information aku dah maaf kan kau.. Ok but mian...aku x boleh Terima kau dalam hati aku balik...sebab aku dah ada orang lain. ”kata irene.Mark.Hanya mark sahaja yang boleh tolong. Tolong jadi kekasih palsu dia.Tanpa menunggu jawapan L, irene pun mahu pergi tetapi dia dapat rasakan yang ada orang yang memegang pergelangan tangannya “lepas lah..aku dah cakap dengan kau kan...apa yang kau x puas hah???”bentak irene. “walau apa pun jadi saya x akan lepaskan awak.. ”kata L.Irene menarik tangannya dengan kuat.
Huh nasib baik dah lepas dan irene pergi dari situ.

(Sementara itu di taman)
“hisyyy mana dia ni...lembab lah make up ke apa??”kata eunji.
3minit kemudian
“eunji”panggil seseorang dan pergi ke arah eunji.“hah pahal lambat...dah la panas kau tahu x... nak bagi aku kulit terbakar ke hah..nak kata make up kau ni kan lelaki”bebel eunji.Lelaki.Semua mesti ingat orang tu yeoja kan..haha salah.Dia lelaki.“lex ahh lepas baoik main basketball aku mandi lah...x kan x mandi kot..kau ingat aku kambing ke. Lepas mandi.Hihi aku make up la sikit. Baru nampak handsome. Nampak ni pipi aku blushing.. bibir aku merah..aku pinjam mak aku punya make up amacam comel x.”kata orang itu. “isyy kau ni kan jackson.Main main je tahu kan??”marah eunji.Rupa rupanya lelaki tu jackson.“apa pulak aku main²..betul la x caya pergi rumah aku tengok make up nak aku habis rosak.Nampak pipi aku ni blushing.Bibir aku pulak merah sebab aku pakai lipstick. Kau adoo.”Haha memang betul pun... kan ada juga lelaki pakai make up.“Dah dah jom pergi cari tenpat teduh panas ni”kata eunji. Jackson mengangguk.
S
K
I
P
Irene masuk dalam rumah. Kosong.Mungkin Mark ada dalam bilik kot.Irene naik ke biliknya. Pintu bilik mark tak tertutup. Ternampak susuk tubuh lampai berbaring di atas katil.Handsomenya.Tapi hati irene masih lagi tertutup rapat. Irene melihat Mark x mandi lagi. Penat kot.Irene menutup pintu bilik mark dan masuk ke dalam biliknya.'Mian Mark aku terpaksa jadikan kau orang tengah antara aku dengan L.' kata hati irene.
.................
Bersambung
☺Mission Love 💜

Mission Love(complete)Where stories live. Discover now