“Kau pahal irene macam orang hilang anak je.”kata mark yang menutup pintu rumah itu.Irene masih diam.Tangannya memeluk kaki dan kepalanya pula ditunduk.Mark pun duduk di atas sofa bersebelahan dengan irene“kau kekok kan???sebab nak masuk ke x tak kan???”kata mark.Lalu kepalanya yang di tunduk terus pandang mark dengan pandangan tajam...rambut pula serabai habis.“arghhhhhhh???eomma ada hantu ireneeeeeeee...”jerit mark melihat irene...seriously??? Waktu tu irene dah macam hantu.Irene pun ketawa.“isyyy ko ni kan”marah mark.Irene masih lagi gelak memang lawak gilerr tengok muka mark terkejut.Serious tiba²muka irene mula muram.Mark yang lihat pun pelik'Housemate aku ni gile ke??kejap ketawa kejap muram.'bisik hati mark.“aku x tahu la??pening aku fikir antara aku nak masuk balik ke x dekat Lion School”rungut irene.“ok sekarang ni biar aku ceramah”kata mark.Irene senyap je.“ok kalau ko masuk ko dapat tunjukkan bakat kau macam dulu.Then kau adalah kapten Lion School.Pemain yang paling hebat dalam pasukan tu.Dan kalau kau x masuk... bakat kau terbiar dan pasukan Lion School pasti akan terjatuh.Dah semangat Miss Ji hyo akan patah..”ceramah mark.Inilah misi dia ceramah.Irene masih lagi diam.Betul juga apa yang mark cakap.“fikir tu perlu panjang...jangan terlalu fikirkan L kerana ia pasti meracun otak kau dah lupakan dia jangan terlalu ingatkan dia”ceramah mark“dah kau pergi rebonding rambut kau balik dah macam vampire aku tengok”kata mark balik“macam vampire yea”balas irene tersengih².Mark diam je 'isyyy buat sakit hati je cakap dengan dia ni'bisik hati mark.“Dah la aku nak naik nak mandi”balas mark “ok”balas irene.Mark pun masuk ke biliknya.Selepas itu irene pula yang masuk.Bilik dia dan bilik mark bersebelahan sahaja.Irene pun masuk dalam biliknya ia rebonding rambut nya itu sampai lah selesai.
Malam itu.....
.........
Bersambung
Mission Love
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
De TodoChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~