Irene berasa sangat lapar ia pun turun ke bawah.Ia ternampak mark yang sedang menghidangkan makanan.Irene pun menarik kerusi lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi itu.Selepas itu mark pun melabuhkan punggungnya di atas kerusi berdepan dengan irene.Mereka memang selalu macam tu... time makan duduk berdepan then x pandang satu sama lain.Irene makan sikit jer mungkin ia serabut dengan soalan maut tadi...walaupun ia lapar."Kau dah fikir nak masuk balik x Lion School."kata mark memulakan perbicaraan.Irene hanya diam je.Irene asyik berkurung jer dalam bilik hari ini kalau dia lapar baru turun "aku harap kau ingat apa aku pesan...yang Lion School perlukan kau.Kau ada bakat x kan kau nak pendamkan je semata²kau teringatkan balik kekasih kau...baik kau curahkan bakat kau tu...mungkin satu hari nanti Lion School mewakili neg la ra korea.Diaorang semua perlukan kau ,irene.Cuba kalau kau bayangkan kau x masuk pasti Miss Ji hyo patah hati...fikir tu biarlah dalam.Lagipun korang akan berkawan lagi 1 bulan, kan sekarang bulan Jun.Akhir bulan julai je kau dah lawan lambat tu.Lain la kalau Sewit High minggu depan selepas cuti".ceramah mark.Irene masih lagi makan memang betul apa yang mark cakap. "nanti aku pertimbangkan jawapan nyer"balas irene.Irene pun mahu ke bilik tapi ditegah oleh mark "woii??ni la kau.... makan² bukannya nak basuh"marah mark"lantak ahh...siapa yang buat dia la kena basuh"kata irene segera naik ke atas"yahhhhh??"jerit mark. Hi nasib²bila la dia nak berubah ni....
Di Sewit High School
Apabila sampai di sekolah irene segera mencari eunji dan lain².Haa baru ingat mereka selalu berkumpul di tempat bermain bola keranjang.Irene pun pergi.Memang tepat jangkaan nya.Irene mendekati mereka semua dengan muka yang suram(macam muka x setuju untuk masuk balik Lion School).Mereka semua tahu keputusan irene.Kerana ireme berwajah suram, hampa dan sedih ..kecewa semua ade"aku minta maaf...aku...aku.."terhenti sebentar ayat itu.Semua yang mendengar macam putus semangat mahu main kerana captainnya tinggalkan mereka. Wajah irene mula berseri-seri. Mereka pun pelik melihat perwatakan irene"aku setuju nak masuk group Lion School balikkkk..."jerit irene.Terkejut mereka semua mendengar. Adakah ini mimpi.Mereka semua menyerang irene dan memeluknya. Yeayyyyyyy!!!!Lion School sudah kembali.... Gomasubnida...mark.
Mereka semua berpakaian sukan kerana nak practise diaorang buat keputusan x mahu masuk kelas hari ni.Kelas mereka lain² irene dan eunji kelas sama iaitu 4fantastic.Suzy,Q-ri dan wendy pun sama kelas iaitu 4bulletproof dan akhir sekali joy,hara dan pemain simpanan mereka iaitu Taeyon sama kelas iaitu 4butterfly."jom la mula main"kata irene bersemangat "tapi kau kan pakai uniform....kita orang pakai baju sukan...boleh ke ko main dengan skirt.."kata Suzy(Gool Keeper) LION SCHOOL "ala korang ni macam x pernah tengok aku main pakai skirt.. come on lah aku irene la..irene???siapa x kenal...macam ² baju pun boleh main tau"kata irene dah start dah berlagak dia tu"berlagak??? Dah la jom main "kata Q-ri semua gelak.arghhh?? rindunya macam ni..Taeyon waktu tu ade sekali dengan mereka.Takpe practise je muat 8orang ..Mereka pun memulakan permainan. Hebat gileww dia orang main macam pertandingan betul².Lama kelamaan.Pintu masuk gelanggang terbuka namun mereka mengendahkan pintu itu mereka tetap bermain.Waktu itu irene yang pegang bola mahu masukkan ke dalam jaring.Miss Ji hyo tengok je mereka main. Gembira hatinya.Waktubkat kelas dia melihat irena dan eunji x de.Dia tanya pelajar² di situ semuanya x tahu. Waktu habis waktunya Miss Ji hyo segera ke gelanggang. Tepat jangkaannya.Selepas itu mereka berhenti bermain selepas nampak Miss Ji hyo.Miss Ji hyo mendekati mereka"kamu semua dah bergabung balik ke?"hanya Miss Ji hyo.Mereka semua mengangguk.Miss Ji hyo tersenyum gembira"jom kita main sama²"ajak Miss Ji hyo.Mereka semua mengangguk. Mereka pun mambahagi kepada 2 kumpulan.Kumpulan pertama ketuanya adalah Miss Ji hyo ahlinya adalah Q-ri,Suzy, Wendy dan kumpulan kedua diketuai oleh irene dan ahlinya eunji, joy,hara dan taeyon.Miss Ji hyo saja je mahu sikit ahli kerana dia tahu mereka akan buat yang terbaik.Mereka pun memulakan permainan.
...........
Bersambung
Mission Love
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~