Oppanya irene sedang menunggu di ruang tamu manakala mark membuat air untuknya dan irene pula bersiap ² di atas.Usai bersiap²irene pun ke bawah. Kookie dan mark pun bangun. Irene menyalam tangan oppanya,kokie.“oppa dah lama sampai ”tanya irene membuka pembisuan antara mereka “apahal lama sangat turun haa... nasib baik mark jenis yang pandai layan tetamu macam oppa tau.”balas kookie saja nak sakitkan hati irene “hisyyyy”keluh irene. Lalu irene pun masuk ke dalam kereta kookie.“mian memang macam tu perangai dia ”kata kookie menggeleng ²kepalanya kepada mark yang dari tadi diam saja. Mark hanya memberikan senyuman“senyum...senyum.. mengumpat aku la tu.. hisyyy kalau jackson senyum macam tu x pe lagi sebab dia lagi handsome kata irene di dalam kereta tersebut.Lagipun dia memang sakit hati mana tak nya orang rindu dia pastu ingatkan nak bagi ucapan manis ke apa... isyyyy dari dulu lagi asyik puji mark je mark,mark mark geramnya...
Beberapa minit kemuduan kookie masuk ke dalam keretaApabila sampai di depan rumah irene segera berlari masuk ke dalam “eomma”jerit irene. Eommanya pandang arghh irene. Irene terus memeluk eomma nya.Eomma nya membalas pelukan itu “arghh rindunya eomma dekat irene. ”kata eomma “irene pun rindu juga dekat eomma”balas irene “aii??eomma je ke nak peluk appa x nak peluk ke ”kata appa irene yang baru turun ke bawah. Sebenarnya appa nya irene dan oppa nya irene sahaja yang tahu bahawa hari ini dia balik. Mereka berdua saja je x bagitau ommanya irene kerana mahu supridekan eomma nya irene. Irene pun memeluk appa nya pula. Appanya membalas pelukan itu. Selepas itu irene melepaskan pelukan dan salam appanya. “oppa pula x nak peluk ke”kata kookie(jungkook)“buat apa nak peluk oppa??buat sakit hati je”kata irene.Kookie mencebik.“hisyy ??budak ni”kata kookie. Kookie pun membawa naik bagasi orene ke dalam bilik irene.
Di gelanggan sewit high school.
Mark dan pasukan Sewit High berkumpul untuk menunggu Cikgu Du Jun .Beberapa minit kemudian Cikgu Du Jun pun samapai tapi dengan Miss Ji hyo. Mereka pun pelik“ok jom practise”kata Cikgu Du Jun “ok jom!!”Kata semua serentak “sekarang ni cikgu mahu uji kamu dan bahagi kepada dua kumpulan satu diketuai oleh cikgu dan satu lagi untuk Miss Ji hyo ”kata Cikgu Du Jun .Mereka semua gembira kerana cikgu idol diaorang pun main sekali. Mereka sudah pun bahagi kepada dua kunpulan tinggal untuk di pilih saja.Kumpulan pertama ahlinya mark,jackson, ricky dan jimin diketuai oleh Miss Ji hyo.Dan kumpulan kedua ahlinya C.A.P, junior,yo seob dan suga diketuai oleh Cikgu Du Jun. Mereka memulakan permainan.
Kini bola di tangan Miss Ji hyo untuk shoot di jaring pihak lawan dan Miss Ji hyo pun membaling bola itu. Waktu itu Cikgu Du Jun sedang menghalang Miss Ji hyo untuk menjaringkan bola ke dalam jaring. Tapi Miss Ji hyo mempunyai skill yang tersendiri hanya dia dan Lion School je tau skill itu.Mungkin Sewit High akan menjadi orang kedua yang tahu skill itu. Yessss??semua ahli Miss Ji hyo bersorak gembira terutama sekali jackson yang terlompat ²macam orang gila.Maklumlah idola sendiri. Selepas bermain mereka pun berehat sebentar. “hebatlah cikgu Ji hyo”kata jackson pada Miss Ji hyo lalu jackson pun duduk di sebelah Miss Ji hyo dan memberi botol air pada Miss Ji hyo “gomawo”kata Miss Ji hyo. Jackson hanya senyum.
'Comelnya jackson'bisik hati Miss Ji hyo. Selepaa itu nark berlari ke arah mereka berdua. Apabila sampai di tempat yang hendak dituju, Mark pun duduk di sebelah Miss Ji hyo lalu memegang bahu Miss Ji hyo.Miss Ji hyo biarkan je perilaku mark,tak salah pun... anak murid je kot“caya lah cikgu.. macam mana cikgu buat...ajarlah lagipun minggu depan kita orang nak lawan dah”kata mark (kelip mata kat Miss Ji hyo).Jackson yang melihat rasa macam nak muntah.haha.Cikgu Du Jun memerhati mereka hai jealous dah tahap maksimum ni. Cikgu Du Jun pun pergi ke arah mereka “amboii??rancak berborak cerita pasal apa??”kata Cikgu Du Jun. Mark dan jackson pun tersengih² Miss Ji hyo lagi la sengih sampai buat please dia tahu akan adanya mogok sebentar nanti.Cikgu Du Jun berdehem.“kenapa”kata mark.“tangan kamu tu kata Cikgu Du Jun. Baru mark perasan yang tangannya diletakkan di bahu kekasihnya. Lalu mark pun mengalihkan tangannya. “mian.. cikgu.. saya pergi dulu.. dadaaaa..jackson jom”kata mark. Jackson tersengih dan ia membuat tanda untuk pergi. Tinggallah Miss Ji hyo dan Cikgu Du Jun.
.........
Bersambung
☺Mission Love
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~