Irene berasa sakit hati terhadap eunji"kau ni kan..aku cakap x..maka x la jadinya.."marah irene.Memang irene fikir pasal lain tapi dia x nak orang tahu."tengok...kau nak tipu aku.. jahatkan kau.. sampai hati kau x bagitahu aku..irene...muka kau x boleh blah..tahu x..orang akan tahu ya ni g kau ni tipu"balas eunji masih degil."mana ada"kata irene"yee"balas eunji.Maka jadilah peperangan mulut antara mereka."irene..eunji..shut up..kamu nak belajar ke nak bercakap hah??"marah Miss Ji hyo, yelah cikgu tengah mengajar kat depan murid kat belakang bermain.Eunji dan irene tersengih.Miss Ji hyo menggelengkan kepalanya Jackson ditepi Mark tersengih² kerana eunji kena marah.
Sebenarnya Jackson depan eunji je namyeo tapi depan yeoja lain dia tunjuk la macho dia.POYO.
~Kringggggggg~
Waktu rehat
Irene rehat bersama eunji"irene aku nak pergi tandas sekejap.. tunggu jap tau..kejap jer"kata eunji yang tak tahan.Sedang melihat sekeliling tiba² irene ternampak Mark bersama yeoja lain.Sakit hati irene mahu lihat 'x semestinya lelaki semua playboy..kalau lelaki dengan yeoja lain x semestinya dia curang'kata kata mark terngiang ngiang di telinganya."Huh lelaki semua sama playboy"irene monolog sendirian. Tak masalah nya...bukan sekadar cakap tapi pegang tangan.Pengang tangan?. Semua lelaki sama sahaja.Eunji sudah keluar dari tandas. Irene pun menarik tangannya dan terus pergi dari situ.Makin sakit hati dia melihat mark. Kenapa harus dia jatuh cinta pada mark dulu baru tiba dugaan tu..wae... kenapa dia cintakan dia.Irene diam je dalam kelas L ade kacau dia ke??.rasanya L dah x pernah kacau irene.Ada sebab lain kot.Cikgu Du Jun masuk ke kelas mereka. Dan mereka belajar seperti biasa.
(Di rumah,selepas balik dari sekolah)
Irene pulang ke rumahnya. Di rumah itu sunyi je.Mana mark??. Selalunyaadia yang selalu balik awal.Lalu irene teringat kejadian di sekolah pada waktu rehat pagi tadi. Irene memasuki biliknya dia menghempas beg yang dia galas."Semua lelaki sama sahaja" bentak irene dengan kuat. Air kata irene mengalir. Habis bersepah bilik irene.
Beberapa minit kemudian,mark pulang ke rumah.Ia mahu ke biliknya, dan ia ternampak bilik irene bersepah. Mark membuka pintu bilik irene.Bersepahnya??. Mark memandang ke sebuah figura yang sedang duduk sambil memegang lutut dan kepala diletakkan di atas lutut.(faham faham je la..author x tahu nak ceritakan macam mana). Mark menggelengkan kepalanya.Irene membuka matanya. Ia melihat dirinya di atas katil. Biliknya yang bersepah nampak kemas sekali,seperti biasa. Lalu irene pun mencapai tuala dan terus mandi.Dia masih lagi sakit hati terhadap Mark.
(Malam itu)
Mark mengetuk pintu bilik irene. Irene tidak memberi respons. Mark membuka pintu bilik irene yang tidak berkunci.Irene sedang membaca majalah dengan tegang "kau nak apa??"tanya irene dengan dingin.Mark terkesima dengan percakapan irene."kau pekak eh..kau nak apa..itu pun nak kena ulang ke??"kali ini suaranya makin kuat.Mark begitu terkejut."sa..saya nak panggil a..awak ma..makan.." balas mark begitu gagap."aku x nak makan.. kau habiskanlah seorang seorang"balas irene. "Tapi kan awak belum makan lagi.. sekarang ni dah malam...awak kena makan.. nanti awak sakit."balas mark. Dia tak nak orang yang dia sayangi sakit."apa kau kesah pasal aku hah??"marah irene. Dia masih sakit tentang kejadian di sekolah tadi."saya kesah pasal awak sebab saya suka awak"balas mark."hey..lelaki semua sama..semua playboy.. lelaki hanya mahu permainkan perasaan orang je..."marah irene" x semestinya semua lelaki macam tu irene."kata mark masih lagi pelik dengan perangai irene "tipu.. semua tipu..kau keluar sekarang...keluar dari bilik aku..aku nak rehat.. keluar." bentak irene.Malam itu,mark masih tidak ngantuk.Dia masih pelik dengan sikap perubahan irene. Dia sayangkan irene lebih dari dia sayangkan diri nya. Dia terlalu risaukan irene.
(Lagi itu)
Semasa irene mahu pergi ke sekolah ia melihat pintu bilik mark terbuka luas. Irene mendekati pintu bilik mark.Ia melihat mark tergetar getar sambil tidur. Ia terkejut lalu dia menyelimutkan mark.Dia merasa di dahi mark.Auww panasnya.Irene melihat mata mark.Sembab.Mark menangis ke,ataupun mark x tidur malam tadi.Itulah soalan yang irene fikir.Irene yang menggalas beg itu terus meletakkan beg itu di sebelah mark.Irene membetulkan kedudukan mark supaya selesa. Mark hanya diam je suapaya senang irene mengalihkannya "mian irene..awak pergilah sekolah..mian sebab saya susahkan awak.."kata mark lemah."gwenchana kalau bukan kau pun..aku tolong juga.."kata irene dingin.Sakit dia tu masih lagi x hilang selagi belum diubatkan.Dan irene terus keluar dari bilik mark dan bergerak ke dapur. Inilah kali kedua ia akan masak. Ia pun dah x ingat cara nak masak bubur. Tapi dia imbas kembali supaya dapat ingat. Sebelum itu,dia membawa semangkuk air paip dan tuala kecil.Ia memerah kain itu dan segera meletakkan di dahi mark. Waktu itu,mark tak larat sangan dan tidur dengan nyenyak. Selepas itu,irene turun dah terus memasak bubur nasi untuk mark.Rasanya dah sampai masa untuk irene berterus terang pada eunji dan Jackson,yang ia tinggal serumah dengan mark.
...........
Bersambung
☺Mission Love💜
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~