“kau masih x percayakan aku.. ke??”tanya mark “x pun..bukan kau seorang je,semua lelaki aku x percaya..”balas irene. Pada waktu itu,mereka sudah habis makan malam.“ ooo okey..kau x percaya ehh...kau check fon aku sekarang.. ade x nombor perempuan.. kau,omma aku,omma kau dengan eunji je..” balas mark. Ia menyerahkan telefonnya pada irene. Mark ada terlupa sesuatu dalam trlefon itu.. irene mengambil telefon itu dan terus check.. Tiba² irene trrgelak macam orang gila x ingat dunia. Mark pun hairan. Muka putih irene terus menjadi merah kerana banyak mentertawakan mark. Tiba² ade satu mesej pada telefon mark.
Jackson
Baby??kenapa x datang petang tadi..papa tunggu tahu x..saje je kan..Lagilah irene tergelak. Baby??. Baby..mark pun merampas telefonnya. Terkejut badak dibuatnya,patutlah dia rasa dia terlupa sesuatu..arghhh..oh no??
“kau ni byuntae lah..hahaha”kata irene. Habis merah muka mark 'arghh malunya..ommaa'jerit hati mark.Keesokannya.
Mark pergi ke sekolah bersama sama irene. Mark masih x boleh lupakan hal kelmarin. Betapa malunya dia. Hope irene x sebarkan yang dia gay dengan jackson dalam mesej semalam. Di sekolah sewit high school.
Irene masuk kelas dengan perasaan gembira. Lucu dengan mesej mark bersama jackson. Pada waktu itu,semua ade cuma seorang sahaja yang x hadir, irene memandang muka jackson dan mark,tergelak gelak dibuatnya. Eunji yang berada di sebelahnya pun pelik. 'Kawan aku ni betul ke x' kata hati eunji.
Beberapa minit kemudian,Miss Ji hyo masuk ke dalam kelas mereka. Selepas L memasuki kelas itu.“Selamat lagi,Miss Ji hyo” semua. “selamat pagi semua..duduk,okey saya nak irene dan eunji pergi ke gelanggang sekarang,rakan² kamu dah tunggu.” arah Miss Ji hyo. Mereka mengangguk. Mereka lengkap dengan pakaian sukan kerana sebelum balik sekolah semalam eunji ade mesejnya.//Flashback//
Eunji
Anyeonghaseyo, irene sshi..esok pakai..pakaian sukan tau?ada latihan..Irene
Aresseo..End flashback
Selepas itu irene dan eunji pun pergi ke luar kelas.'huh nasib baik dia keluar dari kelas,kalau x habis...jahanam aku hari inin' kata hati mark. Jackson x tahu perkara sebenar. Dia pun pelik kenapa irene gelak macam orang gila tadi.
Di gelanggang..
Mula² irene bermain dengan penuh tenaga. Lama kelamaan,dia teringat wajah L. L tak akan putus asa untuk mengambil hatinya kembali. Eunji,suzy,Q-ri,wendy,joy,hara dan pemain simpanan mereka,Taeyeon hairan dengan sikap irene.“irene sshi,kau okey ke x??”tanya eunji pelik. Tadi dekat kelas gelak punyalah x ingat dunia. Tapi tiba²muram. Irene diam. Selepas practise
Irene keluar sebentar,dia mahu mengambil angin di luar. Irene check telefonnya 50 missed call dari oppanya,kookie.“ada apa..oppa call aku ni..”kata irene sendirian. Lalu irene call oppa nya balik. Panggilan itu dijawab.“Anyeong,oppa.Wae oppa call ni..”tanya irene hairan. Selalunya x lah macam ni.“irene.. omma sakit..bila dia dapat tahu yang L bersekolah di situ balik.. Dia risaukan irene”balas kookie. Mahu tercabut jantung irene,waktu itu.“omma dekat mana sekarang”tanya irene dengan penuh risau.“omma di rumah” balas kookie. Lepas membawa ommanya ke klinik, doktor mengizinkan ommanya balik.“oppa..ambil irene now??” arah irene dengan tegas. Mukanya sudah dibasahi dengan air mata.“ta..tapi”baru jer kookie mahu sambung ayat itu irene segera memotong.“Oppa no tapi tapi..irene tahu perlawanan tu minggu depan tapi oppa sanggup ke lihat Lion School kalah sebab irene irene x dapat tumpukan perhatian..please oppa”balas irene “ok”kookie terpaksa mengalah. Irene berlari ke arah Miss Ji hyo dan pada waktu itu mereka sedang berbincang. Tercungap-cungap irene dibuatnya. Air mata irene dilapkan...“irene kenapa ni?”tanya Miss Ji hyo risau terhadap irene.“cikgu!!! pertandingan nanti...saya tak boleh datang...saya ade emergency..”kata irene. Semua terkejut.“bwo??.”
..........
Bersambung
☺Mission Love💜
YOU ARE READING
Mission Love(complete)
RandomChapter 1 " irene - ssi, kamu sudah bangun ke??" (Ketuk bilik irene xde respon).Mark pun membuka pintu bilik itu,ia melihat irene tiada di dalam bilik.Lalu mark pun masuk ke dalam bilik tersebut ~prakkkkkk~