HOOFDSTUK 25.
*Diana*
Weer een werkdag zit erop, nu snel naar mijn eigen huisje om verder te gaan met het verven en inrichten. Ik stap op de bus en stap uit bij de goede halte. Ik haal de sleutel van de voordeur uit mijn tas en open de deur. Het is donker in huis. Ik doe het licht aan en zie een perfect ingerichte woonkamer.
"What the fuck..." Mompel ik. Ik loop door en zie dat er een nieuwe keuken is geplaatst. Als ik weer door loop, zie ik bij het raam een zithoek. Ik begin tranen in mijn ogen te krijgen als ik ernaar kijk. Er staan prachtige foto's op het houten kistje dat is gebruikt als bijzettafeltje. Ik loop naar de foto's om ze beter te bekijken. De foto van Chrissy en mij staat vooraan. Ik haal mijn neus op en loop naar de trap. Als ik boven kom, loop ik als eerste de badkamer in. Er staat een prachtig bad en een regendouche. De spiegel die aan de muur hangt heeft een oude, maar prachtige look. Ik loop daar naar de eerste kamer, die helemaal wit is en houten details heeft net als in de woonkamer. Er staat een grote open kast. Er hangen een paar kledingstukken in. Een grote spiegel bedekt de korte kant van de kamer. Ik loop overdonderd door naar mijn slaapkamer. Eerst durf ik de deur niet open te doen, omdat iets in mij zegt dat er iets niet klopt. Toch open ik de deur en stap ik naar binnen. Een groot hemelbed staat voor mijn neus. Er branden een paar kaarsen en er ligt een groot koeienkleed, dat half onder het bed ligt. Ik ga op het bed zitten om alles in me op te nemen. Dan sta ik op en kijk ik uit mijn raam naar mijn achtertuin. Ik zie Liam op het gras staan. Mijn hart begint harder te kloppen. Zo snel als ik kan ren ik naar beneden, naar de tuin. Ik open de deur en ren meteen naar Liam, die met zijn armen open staat.
"Idioot..." Snik ik. Hij lacht even.
"Verrassing." Zegt hij zacht. Hij drukt me steviger tegen zich aan. Ik kijk hem aan. Mijn wangen zijn nat van de tranen, tranen van blijdschap.
"Heb jij dit allemaal gedaan?!" Hij schudt zijn hoofd en wijst naar iets achter me. Ik draai me om en zie Harry, Louis, Niall, Karen, Geoff, Ruth, Nicola en een heleboel bouwvakkers staan.
"Holy shit." Ik ren naar Karen toe en kruip in haar armen.
"Ach meisje, dit heb je meer dan verdient." Ik glimlach naar haar en ga het rijtje af. Eerst Ruth en Nicola, dan Geoff, dan Niall, Harry en Louis. Ik bedank de vele onbekende bouwvakkers 100 keer.
"Ik kan niet geloven dat dit mijn huisje is. Ontzettend bedankt." Huil ik weer. Ik draai me om naar Liam en kruip in zijn stevige armen.
"Bedankt Liam, je bent een held." Fluister ik. Hij plant een kus op mijn voorhoofd en glimlacht weer. Ik kijk de tuin rond. De prachtige bloementuin valt me nu pas op. Rozen, lelies, al die kleuren. Liam rijkt naar mijn hand en knijpt er in.
"Vind je het mooi?"
"Mooier dan mooi." Glimlach ik. Als ik me weer om draai zie ik alleen nog de jongens en Liam's familie staan. We lopen met zijn alleen naar binnen en gaan in de woonkamer zitten. Ik kijk om me heen.
"Ik kan het gewoon niet geloven." Zucht ik.
"Geloof het maar. Dit is waar jullie gaan wonen." Zegt Louis blij.
"Jullie?" Vraag ik, verbaasd kijkend naar Liam.
"Alleen als jij het ook wilt." Ik open mijn mond van verbazing. Hij kijkt me lachend aan.
"Ja! Oh my God! Ja! Tuurlijk!" Ik geef hem nog een knuffel.
"Hoe lang hebben jullie hier over gedaan joh! Dit is geweldig..."
"2 dagen ongeveer. Elke keer waren er hier wel mensen bezig. We hebben hulp gehad van veel mensen. Nicola en Ruth hebben de styling gedaan." Ik kijk ze aan.
"Ik vind het zo mooi. Echt super bedankt." Ze lachen naar me en ik schenk ze een oprechte glimlach terug. Ik ga zuchtend achterover zitten.
"Wauw... Thuis." Zucht ik nog een keer.
***
Wat een dag. Ik loop naar mijn kast en hang de laatste paar kleding stukken op. Klaar. Alles ingericht en klaar voor gebruik. Ik loop naar mijn slaapkamer en kijk weer rond. Ik kleed me uit en trek mijn pyjama aan. Dan kruip ik in bed en pak ik het boek dat ik op dit moment lees. Liam komt de kamer inlopen en gaat naast me liggen in bed.
"Leuk boek?" Vraagt hij.
"Uhu." Antwoord ik. Liam grinnikt. Hij komt dichterbij zitten en duwt mijn boek naar beneden zodat ik hem aan kan kijken.
"Hé." Lach ik. Liam plant zijn lippen op die van mij.
"Bedankt voor vandaag." Glimlach ik tussen de kus door. Ik hoor Liam zacht 'graag gedaan' mompelen. Vlinders fladderen door mijn buik. Hij gaat boven me hangen en kijkt me een tijdje aan.
"Ik houd van je." Fluistert hij.
"Ik ook van jou." Ik druk nog een korte kus op zijn mond en ga dan liggen. Liam komt achter me liggen, met zijn borst tegen mijn rug. Zijn hoofd ligt in mijn nek, waardoor ik zijn adem in mijn nek voel. Het bezorgt me rillingen, goede rillingen. Ik verstrengel mijn vingers met die van hem en val al snel in slaap. Slapen in mijn en Liam's nieuwe huis.
JE LEEST
Look At Me Now (Liam Payne)
FanfictionDiana Hilberts, 19 jaar, wordt gepest, geslagen en misbruikt door haar altijd dronken vader. Haar mentor, Jeannete West, helpt haar haar idiolen te ontmoeten. Het is haar gelukt om de jongens van One Direction naar haar school te krijgen. Diana is b...