HOOFDSTUK 10.
*Liam*
Ik loop richting het park. Eigenlijk ben ik best wel zenuwachtig. Als ik aankom, ga ik op een bankje zitten. Na een paar minuten komt er een meisje aanlopen. Ze lijkt op Diana. Ik sta op en loop naar haar toe. Ze zet haar grote zonnebril af. De twee grote bruine... Wacht Diana heeft blauwe ogen toch?
"Layla?!" Schreeuw ik geschokt.
"Hey!" Gilt ze. Ze loopt naar me toe om me een knuffel te geven. Snel duw ik haar van me af.
"What the hell? Waar is Diana?!" Schreeuw ik kwaad.
"Rustig maar, daar hebben we geen last meer van." Ze legt haar hand op mijn schouder. Snel sla ik die er vanaf.
"Waar is Diana?!" Vraag ik nog een keer. Ze haalt dom haar schouders op. Ik duw haar aan de kant en ren terug naar ons hotel. Onderweg gris ik mijn mobiel uit mijn zak. Ik tik het nummer van mevrouw West in. Zij weet wel waar Diana woont.
"Hallo?" Wordt er aan de andere kant opgenomen.
"Hallo mevrouw. Met Liam Payne, van One Direction." Even is het stil.
"Ooh! Liam! He, hoe gaat het?"
"Goed met mij, maar Layla heeft iets met Diana gedaan. Ik heb haar adres nodig!" Ik ren de trap van het hotel snel op, open de deur van onze kamer en pak een pen en papier.
"Ja, ik heb het hier." Hoor ik mevrouw West zeggen. Ze zegt het adres en ik schrijf het op.
"Dank u wel, ik laat u weten wat er is!" Ik hoor nog net een 'is goed' van haar en druk mijn telefoon uit. Snel ren ik weer naar beneden. Ik houd een taxi aan en laat hem het adres zien. De man rijd erheen en ik betaal hem. Ik stap uit en loop naar de voordeur.
Het huisje ziet er niet heel gezellig uit. Ik kijk naar de bovenste twee ramen. Bij 1 raam hangen er lichtjes en ze zijn ook aan. Ik druk op de bel en neem een stap naar achter. De deur wordt maar een heel klein beetje open gedaan.
"Wie is daar?" Hoor ik. Is dat Diana's stem?
"Eh... Liam Payne?" Zeg ik zacht. De deur wordt iets verder open gedaan.
"Diana?" Vraag ik zacht.
"Hai Liam." Zegt ze. "Wat is er?" Vervolgt ze.
"Gaat alles wel goed met je?" Ik kan haar maar half zien. Ze staat half achter de deur en ze heeft een capuchon op.
"Jawel. W-Wil je binnen komen?" Stottert ze.
"Graag." Glimlach ik. De deur gaat verder open en ik stap naar binnen. Ik kijk om me heen. Het huis is donker en best wel saai. Ik draai me om naar Diana. Ze staat met haar hoofd naar beneden, aan haar mouwen te frunniken. Ik wil haar hoofd iets optillen, maar ze haalt snel mijn hand weg.
"Wat is er?" Vraag ik verbaasd. Ze schud met haar hoofd, maar zegt verder niks. Ze loopt langs me heen, naar de woonkamer. Ik loop verbaasd achter haar aan.
"Wil je wat te drinken?"
"Nee dank je." Glimlach ik. Ze gaat zuchtend op de bank zitten.
"Diana, ik zie dat er iets is, dus wat is er?" Weer zucht ze. Langzaam gaat ze met haar handen naar haar capuchon. Ze haalt hem langzaam weg. Geschrokken kijk ik haar aan. Haar gezicht zit vol met blauwe plekken, haar lip is dik en haar oog is paars.
"Wat is er gebeurd?" Weet ik nog net uit te brengen.
"Layla." Zegt ze zacht. Ik knijp mijn vuist samen. Snel zet ze haar capuchon weer op.
"Zeg dit tegen niemand, alsjeblieft?" Ik knik zacht. Hoe kan ik dit verzwijgen? Dit is mishandeling!
"Je moet haar aangeven bij de politie." Ze schudt haar hoofd hevig.
"Nooit.."
"Wil je dan weken alleen thuis zitten?" Ze haalt haar schouders op.
"Wie weet dit allemaal?"
"Alleen jij." Ze kijkt me even aan. Ik leg mijn hand op haar wang, waar de grootste blauwe plek zit. Ze krimpt even in elkaar. Snel haal ik mijn hand weg.
"Wil je mijn kamer zien?" Vraagt ze bang. Glunderend knik ik.
JE LEEST
Look At Me Now (Liam Payne)
FanfictionDiana Hilberts, 19 jaar, wordt gepest, geslagen en misbruikt door haar altijd dronken vader. Haar mentor, Jeannete West, helpt haar haar idiolen te ontmoeten. Het is haar gelukt om de jongens van One Direction naar haar school te krijgen. Diana is b...