HOOFDSTUK 7.
*Diana*
We lopen terug naar het kantoortje. Als we binnen komen glimlacht mevrouw West naar me. Ik glimlach zwakjes terug. Ik ga weer op de stoel zitten en mevrouw West praat verder. Ik luister maar half mee. Mijn gedachten staan wel bij wat anders. Van alles gaat er door mijn hoofd. Wat als ze me erger gaan pesten omdat ik een goede band heb met mevrouw West?
"Diana?"
"Hmm?" Ik ontwaak uit mijn gedachten.
"Wil je dat?"
"Eehm... Ja is goed." Ik heb geen idee wat ze net zei. Ze kijkt me met een grote glimlach aan. Iedereen staat op. We lopen het kamertje uit.
"Ik ga even buiten zitten." Roep ik gewoon in het algemeen. Ik ga buiten op het bankje zitten. Even een luchtje scheppen. Ik snuif de koude buitenlucht op. Ik pak mijn mobiel en open Twitter. Mijn Twitter staat vol met berichten van iedereen die hier op school zit. Alleen omdat One Direction hier is?
*Harry*
Diana loopt de school uit. Langzaam loop ik achter haar aan. Ze zit te snikken.
"Hey." Zeg ik zacht. Geschrokken kijkt ze op. Ze veegt haar tranen snel weg.
"Mag ik naast je gaan zitten?" Ze knikt zachtjes. Een paar tranen rollen via haar wang naar beneden op het schermpje van haar mobiel.
"Wat is er?" Ze laat haar mobiel zien. Ik kijk erop. Haar hele Twitter is vol gespamt met haat reacties.
-je verdiend dit niet.
-val dood.
-je bent nutteloos.
-hopelijk krijg je een dodelijke ziekte.
En bij elke tweet staat er #1DAtSchool achter."Het spijt me.." Fluister ik.
"Het is niet jullie schuld, ik moet jullie juist bedanken." Glimlacht ze naar me. Haar glimlach geeft me vlinders in mijn buik.
"Durf je het wel?" Vraag ik na een korte stilte.
"Wat bedoel je?" Ze kijkt me vragend aan.
"Dat optreden, wat Jeanette net vroeg?" Ze kijkt me geschokt aan.
"Was dat wat ze vroeg?!" Piept ze. Ik knik.
"Ooh nee! Dat gaat echt niet gebeuren!"
"Maar het is alleen gitaar spelen."
"Alsnog! Ze gaan me uitlachen en dan wordt het pesten alleen maar erger!" Roept ze. Weer verschijnen er tranen in haar ogen.
JE LEEST
Look At Me Now (Liam Payne)
FanfictionDiana Hilberts, 19 jaar, wordt gepest, geslagen en misbruikt door haar altijd dronken vader. Haar mentor, Jeannete West, helpt haar haar idiolen te ontmoeten. Het is haar gelukt om de jongens van One Direction naar haar school te krijgen. Diana is b...