HOOFDSTUK 16.
*Diana*
Anderhalve week later en de doos zit al vol, plus ik heb nog een kleine schoenen doos die ook bijna vol zit met brieven. Als ik eraan denk is het best erg. Zoveel neigingen tot snijden heb ik dus. Liam zei dat ik zo lang mogelijk door moest gaan met schrijven in plaats van snijden. Ik ben al bijna 2 weken clean! Jammer genoeg is One Direction weer terug naar hun eigen huis. Liam zit dus helemaal in Wolverhampton. Af en toe appen we en heel soms bellen of skypen we. Layla kwam laatst naar me toe met een heel verhaal over hoe ik beter niet naar het eindbal kon gaan. Ik zou het alleen maar verpesten voor iedereen zei ze. Maar iedereen móet gaan. Vooral omdat dit het laatste jaar voor me is. Gelukkig maar, eindelijk van die kut school af. Ik hoor mijn mobiel af gaan. Ik gris hem van mijn nachtkastje en kijk erop. Liam:)
Liam: Hey:D Hoe gaat het met je?
Diana: He! Goed, met jou?
Liam: Per-fect!
Ik grinnik.
Liam: Heeft Layla nog wat gezegd?
Ik bijt op mijn lip. Zal ik hem zeggen van het eindbal?
Diana: Nee, niet echt.
Liam: Je liegt.
Wat? Hoe weet hij dat nou?!
Diana: Ze zei dat ik beter weg kon gaan. Maar het geeft niet. Ik heb geschreven:)
Liam: Goed zo! Volgende keer kom ik naar je toe en dan maak ik haar wel een kopje kleiner;p
Diana: Is goed. Ik moet gaan. Leren voor proefwerk geschiedenis:( Bye!
Liam: Jammer! Succes, xx
Beter dat ik hem niet vertel van het bal. Wie weet wat er allemaal kan gebeuren. Straks wil hij een foto van mijn jurk of zo en dan gaat die foto over het hele internet. Dus beter van niet...
*Dag van het eind feest* (a/n sorry ik kon niet langer wachten+geen inspiratie)
Over 3 uurtjes is het al. Dat stomme eindfeest, waar ik niks aan heb omdat ik toch aan de kant zit. Ik moet dus, óf op de fiets, of lopend. Mijn ouders zijn weer niet thuis, zoals altijd... Ik zit met mijn handen in mijn haar. Letterlijk. Ik weet echt niet of ik moet gaan of niet.
Fuck it. Ik ga gewoon en anders ga ik gewoon weer op de wc zitten zoals vorig jaar. Ik haal mijn jurk van het haakje waar die dus al die tijd hing zodat ik er naar kon kijken, want eerlijk gezegd vind ik het echt een heel mooi jurkje. Ik trek hem aan en loop naar de badkamer waar ik mijn krultang tevoorschijn haal. Ik krul mijn haar losjes en haal mijn vingers er doorheen zodat het wat rommeliger wordt. Daarna doe ik mijn make-up. Ik bedek mijn oneffenheden met concealer, foundation gebruik ik niet want dat heb ik toch niet nodig. Daarna doe ik oogschaduw op, een lichtroze kleur die bij mijn jurkje past. Verder doe ik een dun lijntje eyeliner op, met een kleine wing en wat mascara. Lipgloss doe ik straks. Ik doe tandpasta op mijn tandenborstel en poets mijn tanden. Dan hoef ik me geen zorgen te maken dat er wat tussen mijn tanden zit. Als dat ook gebeurd is, doe ik mijn lichtroze lipgloss op. Ik duw mijn lippen op elkaar zodat de lipgloss zich goed verspreid en intrekt. Als laatst doe ik mijn oorbellen in. Dan loop ik snel naar mijn kamer om mijn hakken te pakken. Ik heb besloten om met de bus te gaan, dus dan kan ik nu al mijn hakken aan. Ik vond ze in mijn moeders kast. Ze zien er als nieuw uit en ik heb dezelfde maat, dus waarom niet? Ze merkt het toch niet. Mijn ouders weten niet eens dat het eindbal nu is. Dus...
Nog een half uur en dan begint het. Het is ongeveer een kwartiertje met de bus. Ik loop het huis uit en loop naar de bushalte. Ik kijk nog 1 keer in mijn clutch (a/n zo'n klein tasje zonder handvat you know?). Mobiel, geld voor de bus, sleutels, yup ik heb alles. Met een diepe zucht stap ik de bus in als die aan komt.
***
Het is echt vreselijk druk hier. Ik zit al bijna een uur aan de zijkant, met een beker drinken. Mevrouw West is een paar keer naar me toe gekomen, maar ik zei dat het wel ging, dus ging ze weer weg. Bijna iedereen staat op de dansvloer. Layla ziet er echt prachtig uit. Ze heeft een koraal kleurige jurk aan, met diamantjes aan de bovenkant. Haar hakken zijn zilver en matchen met de diamantjes. Ze ziet er, zoals altijd, prachtig uit.
De afgelopen 2 liedjes waren schuifelnummers. Er werd rood licht aan gedaan en alles zag er prachtig uit. Ik ben in die tijd naar de wc geweest en heb daar gezeten totdat het voorbij was. Ik kan dat echt niet aan zien...
Als ik het begin stukje hoor van All Of Me van John Legend, loop ik zo snel als ik kan naar de wc. Ik hoor mevrouw West roepen en draai me even om. Ze staat lachend voor me.
"Waar ga je heen?" Vraagt ze nieuwsgierig.
"De wc." Ze knikt begrijpelijk.
"Moet je naar de wc of verstop je je daar?" Ik kijk naar mijn handen.
"Verstoppen dus." Ik knik zacht. Ze pakt mijn hand en trekt me mee naar de dansende menigte.
"Ik ga liever. Ik vind het niet zo fijn hier." Zucht ik.
"Wacht nog heel even. Voor mij?" Mevrouw West weet me te overtuigen en ik blijf staan zoals ze zei...
JE LEEST
Look At Me Now (Liam Payne)
FanfictionDiana Hilberts, 19 jaar, wordt gepest, geslagen en misbruikt door haar altijd dronken vader. Haar mentor, Jeannete West, helpt haar haar idiolen te ontmoeten. Het is haar gelukt om de jongens van One Direction naar haar school te krijgen. Diana is b...