5.BÖLÜM

23 2 0
                                    

Nefes alıp vermekte zorlanıyordu.Belli ki bir rahatsızlığı vardı.Sormak istedim ama soramadım.Niye bilmiyorum ama o sözleri bir türlü telaffuz edemiyordum.Bana "Bak sen tıkanmadın çok rahatsın.Ben tıkandım.Hep yediğim haltlar yüzünden ciğerlerimi tükettim.Bu hale geldim.Ameliyat oldum, yine de akıllanmadım bir türlü" dedi.Canı yandığı için üzülmüştüm.Canının yanmasını istemiyordum."Niye ameliyat oldun ? " diye sordum."Ciğerlerimden" dedi."Hee" dedim."Daha fazla çıkmasak olur mu ? " dedi.Çok tıkanmıştı.Nefes alıp verme de bayağı zorlanıyordu.Nasıl kıyıpta "yok durmayalım" diyebilirdim ki ona."Olur" dedim.Sol taraftan dönüp yürümeye devam ettik.Orada 2-3 tane bank vardı."Bir tanesine otursak" dedi."Tamam" dedim.En sondakine oturmuştu.Bende yanına oturmuştum.Bankın bir ucunda o bir ucunda ben oturuyordum.Çok merak ediyordum.Ciğerlerinin nesi vardı acaba ?.Ama bir türlü soramıyordum.Kendi kendime düşünürken "sigara içsem bir sakıncası olur mu ? " dedi.Daha sonra ekledi."Yani rahatsız olur musun ? ". Ben "Yok iç" dedim.Cebinden sigarasını çıkarttı.Paketten bir tane alıp tekrar cebine koydu.Çakmağını eline aldı.Sigarasını ağzında tutup çakmağıyla yaktı.Ve içmeye başladı."Benim sigara içilen yerde dahi durmamam lazım ama içiyorum" dedi.Bende "Neden ki ? " diye cevap verdim.Anlatmaya başladı; "Ben çok boklar yedim.Çok uyuşturucu kullandım.Kendi bedenime çok zarar verdim.Hastanelik oldum.Bir kaç ay önce ameliyat oldum.Sigara dumanına dahi maruz kalmamamı söyledi doktor.Ama bırakamadım şu sigarayı." dedi.Ben " Neden başladın ? Ne gerek vardı ? Noluyo sanki içince ? Ne degişiyo ? " dedim.Bana " Çevrem yüzünden " dedi.Üzülmüştüm.Onun böyle birşeyler yapmış olacağı aklımın ucundan dahi geçirmemiştim.Bambaşkaydı o, çok farklıydı.O nasıl yapardı böyle ?."Çok şükür ki şu an içmiyorum.Bir sigaram var bir de.." dedi.Devamını getirmedi.Bende sormadım."Yürüyelim mi biraz ? " dedi."Olur" diyip kalktım.Tepede yürümeye başladık."Çok güzelmiş burası yaa bayıldım" dedi güldü.Bende onun gülüşünü seyredip gülümsedim.Bana dönüp gözlerimin içine baktı.Gözlerimi kaçırdım.Utandım." Birşey soracağım sana" dedi."Tabi sor" dedim."Şeyyy birinin içki içmesi senin için sorun olur mu ? Ama sürekli değil çok nadir, özel günlerde " dedi.Bende "Tabi ki sorun olur.Ama özel günlerde abartmayacaksa belki olabilir bilmiyorum" dedim.Bizim ailemizde böyle şeylere yer yoktu.Daha ortada hicbir şey yokken bunu düşündüm.Düşüncelerimi konuşarak kesti."Ben çok boklar yedim" diye başladı sözüne."Aynı anda 3-4 kızı idare ettim.Sigara içtim, halen de içiyorum.İçki içtim.Uyuşturucu içtim ama bir müddet sonra yoruluyor insan.Doktor bana; senin bedenin 30-40 yaşındaki bedeni gibi falan dedi.Eskidendi ama bunlar hep geçmişte kaldı" dedi.Çok hoşuma gitmişti geçmişini olduğu gibi söylemesi.Başkası olsaydı söylemezdi 3-4 kızı aynı anda idare ettim şöyle yaptım böyle yaptım diye.Bi güven oluştu içimde ona karşı.İyi bir insandı, dürüst bir insandı.Farklıydı, çok farklıydı.Başkaydı.Beyaz misaliydi her renk vardı içinde ama hiçbir renge benzemiyordu.....
Öyle dolanıp dolanıp konuştuk.Tabi yine tıkandı.Oturduk."Müzik açayım mı? " dedi."Olur " dedim. Yıldız tilbe açtı."çok severim yıldız tilbenin şarkılarını" dedi.O şarkıyı ne zaman duysam hep bugünü hatırlarım.Yıldız tilbe - Severim ama güvenemem kii....

Beyaz ÇikolatamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin