Dua bulan kemudian
Projek hotel yang diuruskan oleh Farah dan Syafiq berjalan dengan lancar dan pihak Aznil memberi kerjasama yang amat baik seolah-olah mereka tidak pernah ada masalah langsung. Pengawasan untuk Farah tetap berjalan.
" Dah lama tak jumpa Nana dengan Adila lah " luah Farah pada Syafiq sambil makan kek di cafe pejabat.
" Kenapa tak jumpa? Selalu hampir setiap hari korang jumpa " balas Syafiq.
" Masing-masing busy abang. Contact kat whatsapp jer " kata Farah.
" So ajaklah diorang keluar " Syafiq memberi cadangan.
" Nantilah tanya diorang. Harap-harap okeylah. Ni pun sejak semalam Farah text diorang tak reply tapi diorang asyik online je " balas Farah.
" Diorang busy kot. By the way abang nak tanya boleh? " tanya Syafiq.
" Apa? " tanya Farah.
" Farah masih mengharap Aznil? " tanya Syafiq. Farah terkejut.
" Kenapa abang tanya? " tanya Farah semula.
" Abang cuma tanya " balas Syafiq.
" Hmm taklah abang. Farah berusaha untuk buang semua pasal dia. Farah dah tak nak kat dia " balas Farah. Syafiq tersenyum.
" Malam ni keluar dengan abang nak? Tapi kita berdua saja " tanya Syafiq.
" Tapi abang " belum sempat Farah menghabiskan cakap Syafiq menyampuk.
" Please dear " rayu Syafiq.
" Hmm okeylah tapi abang kena minta izin dekat ayah dengan ibu Farah dulu. " balas Farah. Syafiq mengangguk.
Malam itu pukul 8 malam Syafiq sudah pun sampai di rumah Farah. Syafiq berdiri didepan pintu rumah Farah. Selepas memberi salam muncul ayah dan ibu Farah.
" Assalamualaikum uncle, auntie " tegur Syafiq sambil bersalam dengan mereka.
" Waalaikumsalam Syafiq " balas mereka.
" Saya nak minta izin uncle dengan auntie nak ajak Farah keluar sekejap boleh? " tanya Syafiq.
" Boleh. Farah dah bagitahu tadi " balas ayah Farah sambil tersenyum.
" Tapi jangan balik lewat tau " sampuk ibunya.
" In Shaa Allah auntie saya janji tak akan hantar Farah balik lewat " janji Syafiq. Tidak lama kemudian Farah pun muncul. Selepas bersalam mereka pun pergi.
" Kita nak kemana ni abang? " tanya Farah.
" Jalan makan. Farah nak makan kat mana? " tanya Syafiq.
" Terpulanglah kat abang " balas Farah.
" Farah. Abang nak cakap sikit boleh? " tanya Syafiq.
" Cakap jerlah abang. Apa dia? " balas Farah.
" Kalau ada seseorang yang ikhlas nak jadikan Farah sebagai seseorang yang istimewa dalam hidupnya Farah sudi terima tak? " tanya Syafiq.
" Susah soalan abang ni " balas Farah ketawa.
" Jawablah heheh " balas Syafiq.
" Tak tahulah abang. Kalau Farah nampak keikhlasan dia tu Farah mungkin akan terima " jawab Farah.
" Ohh " balas Syafiq.
" Kenapa abang tanya? " tanya Farah.
" Takde apa-apa Farah " balas Syafiq.
Selepas 20 minit mereka sampai di Hotel Empire.
" Kita makan kat sini okey? " kata Syafiq. Farah cuma tersenyum. Mereka masuk bersama. Baru sahaja mereka masuk di lobi hotel tiba-tiba Syafiq bersuara.
YOU ARE READING
Cinta Monyet
RomanceFarah pernah kecewa oleh lelaki bernama Aznil. Semenjak itu dia tidak pernah percaya pada lelaki. Tetapi sejak hadirnya Syafiq dalam hidupnya sedikit sebanyak mewarnai hidup Farah. Kehadiran Pemuja Rahsia sebagai sahabat di alam fantasi juga banyak...