Hoofdstuk 2: wat is er met Nikki?

147 7 1
                                    

Pov Bas
Vannacht was zo fijn. Ik voelde mij gewoon fijn bij Nikki. Ik was blij dat ik het eindelijk kwijt kon. Maar toen ik wakker werd was Nikki er niet meer. Toen ben ik maar gaan kijken. Ze zat gelukkig gewoon beneden. Snel ging ik naar de kamer waar Fleur en Thijs sliepen.

'Bas wat is er?' Vroeg Fleur. Bas zei:' ik maak me best zorgen om Nikki. Toen ik net wakker was zat ze al beneden. Op haar telefoon. Fleur en Thijs zeiden in koor ' wat is daar nou zo erg aan?' Bas tikte op zijn horloge. Fleur keek naar de klok. Het was 03:00 uur midden in de nacht. ' snap je nu dat ik ongerust was en ben.' Thijs werd best boos op Bas dat hij hem zo vroeg wakker maakte. Ze schreeuwden tegen elkaar. Totdat Fleur er wat van zei. Toen was het doods stil en hoorde dat Nikki aan het bellen was. Ze keken elkaar diep in de ogen wie was dat? Heel stiekem en zachtjes liepen ze naar beneden om Nikki te bespieden.

Pov Nikki
Moet ik wel opnemen? Het is een onbekend nummer. Maar het kan mijn moeder ook zijn. Dat ze met haar werk telefoon belt. Voor de zekerheid neem ik maar op. 'Hallo?' De stem die uit de telefoon kwam was niet van mijn moeder, maar van een man. Hij had een hele zware stem. ' hee schatje, hoe gaat het Nikki. Jij weet niet wie ik ben maar ik ken jou heel goed. Ik wil je graag ontmoeten. Niet bang worden schat. Als je dit tegen niemand verteld dan komt het goed. En gewoon antwoord op mijn berichten. Als je het tegen iemand zegt dan is Fleur aan de beurt. Heb je het begrepen.' Zei de onbekende stem. ' ja maar waarom ik snap het niet. Wat gebeurd er dan met fle...' Hij hing op. Wat moet ik nu? Ik was bang. Maar als ik dit verborgen hou krijg ik ruzie, maar als ik het vertel gaat Fleur eraan. Dit is zo moeilijk. Ik begin te huilen. Ik hoor mijn telefoon trillen. Er staat: niet huilen schat het komt allemaal goed. Doe maar rustig. Ik hou je in de gaten xx mij. Ik werd nu pas echt bang. Snel liep ik naar boven. Maar daar stonden mijn vrienden. Hadden ze het gehoord? Laat me er langs ik moet echt naar mijn kamer.

' wat is er met haar?' Ze kijken elkaar raar aan. Dit is niet goed zeggen ze. Snel gaan ze kijken maar Nikki heeft haar deur op slot gedaan. En nu?

Ontvoerd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu