Hoofdstuk 17: De video

77 3 3
                                    

POV Bas
Ik was zo bang dat wat ik gezien heb in het echt gaat gebeuren. Misschien moet ik mijn vrienden waarschuwen. Ik weet het niet. Want misschien gebeurd het ook niet. Ik liep maar mee met Michel. Ik herkende de kamer meteen. Het was de kamer uit de game. Ik hoorde Fleur huilen, Nikki was zich heel erg aan het verzetten. En Thijs was er ook helemaal klaar mee. Het was het eerst in een paar dagen dat we elkaar weer zagen. Luuk ging achter Fleur staan. Robin achter Nikki. En Michel achter Thijs en mij. Vincent zette de video klaar. Mijn vrienden keken raar en wisten niet wat er ging gebeuren. Maar ik weet het wel. Ik wist wat er gaat gebeuren. En ik was bang, bang voor wat er gaat komen. Hij zette de video aan. De jongens die achter ons zaten trokken hun pistool omhoog. Vincent begon te praten, de jongens en hij hadden een bivakmuts op gedaan zodat ze hen net herkennen. Vincent begon een heel verhaal. Wij zaten hier maar naar de camera te kijken, en de meiden moesten huilen. Snap ik wel. Ik kreeg ook tranen. Ik moet Thijs waarschuwen. Dat wat hij zo waarschijnlijk wil gaan doen, dat hij zich in moet gaan houden. Toen ze klaar waren met opnemen vroeg ik aan Michel of ik even naar Thijs mocht. Hij knikte ik liep rustig naar Thijs. "Hee Bas, ze zijn druk bezig met de video. We kunnen ontsnappen als we snel zijn! Ga je mee?" Thijs niet gaan. Het is nu niet slim. Als je wel gaat word je vermoord. Want dan krijg je problemen met Vincent. Plzz Thijs geloof mij nou! Je zet je eigen leven op het spel. Hij begon te lachen hij geloofde mij niet. "Bas het stijgt allemaal een beetje naar je hoofd! Om nou te verzinnen dat ze mij gaan vermoorden slaat nergens op. Ga je nou mee of niet? Sorry Thijs, je zet je leven op het spel geloof mij nou maar. Hij liep voorzichtig langs de jongens. Hij liep er zo voorbij. "Ga je mee?" Fluisterde hij. Misschien gaat het toch niet echt gebeuren. Totdat Vincent hem ziet weg rennen. Ik pak hem vast. Zodat hij niet weg kan. Fleur ren achter de jongens aan! Ze willen Thijs vermoorden!! Schiet op!!! Fleur begon te rennen. Vincent sloeg mij waardoor er bloed uit mijn neus kwam. Alles voor Thijs! Ik begon te rennen. Zo hard als ik kon. Toen ik achter ze aan rende zag ik Fleur op de grond liggen. Luuk had haar te pakken. Ik hielp haar zodat we samen Thijs konden helpen. "Schiet op!! Hij is te sterk ik hou het niet meer!! " hoorde ik Nikki schreeuwen. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren, ze liet hem los. Vincent kwam op ons aflopen. In tussen zat Thijs in het zelfde hoekje als bij de game. Fleur en ik begonnen nog harder te rennen. Shit Vincent nam een tussen weg. Kom op Fleur HARDER!!

POV Thijs
Ik was maar de kamer in gevlucht wat natuurlijk niet slim was, nu konden ze mij weer opsluiten. Toen Robin en Michel binnen kwamen ging ik in de verdediging. Ik sloeg en schopte ze. Luuk was er niet want die had Fleur. In hoorde Fleur haar stem. Waarschijnlijk had ze hem neer geslagen ofzo. Toen kwam Vincent binnen. Hij zag Robin en Luuk op de grond liggen. Ze zaten onder het bloed. Hij hield zijn pistool te voorschrijf. "GAST BEN JE NIET HELEMAAL BIJ JE HOOFD, EEN BEETJE MIJN VRIENDEN GAAN SLAAN. HIER KRIJG JE SPIJT VAN. JE HAD BAS MOETEN GELOVEN THIJS. MAAR NU IS HET TE LAAT!!!" Schreeuwde Vincent. Nee Vincent aub niet doen! Het Spijt me!! Ik wou ze niet neer slaan. Plzz haal die hendel niet over, wees verstandig!! "Het is te laat Thijs!" Ik begon te huilen. BAS HELPP JE HAD GELIJK!! SCHIET OP!! EN FLEUR WAT ER OOK GEBEURD IK HOU VAN JE!! EN NIKKI ZONDER JOU HAD IK EEN HEEL ANDER LEVEN GEHAD. JULLIE ZIJN BIJZONDER. MAAR TOCH.... HEEELLLPPPPP!!!!!!! Ik riep echt super hard. Ik voelde dat mijn stem gwn pijn deed. "Jezus man!" Zei Vincent. Ik zag hem goed nadenken of hij het wel zou gaan doen. Zijn blik werd rustig minder eng. Wees verstandig Vincent!! "Hou je bek nou maar! Dan is het makkelijker voor mij!!" Hij deed zijn ogen dicht. Nu kwam het. Hij zou mij dood gaan schieten. Ik begon te huilen, hier was het einde aan mijn leven! Dit was het dan...........

POV Nikki
Ik hoorde bas huilen. Fleur schreeuwen. Was hij dood? Ik weet het niet. Ik liep er rustig naar toe. Toen ik het zag Fleur en bas huilen. Thijs lag op de grond was hij dood? Ik liep snel naar hun toe. En begon hun te knuffelen. Ik keek Thijs aan. Wat ik toen zag.... Ik sprong op. En keek boos naar Vincent. Ik verkocht hem een klap. Hier, krijg je ervan klootzak! Robin en Luuk waren weer bij gekomen. Ze namen Fleur en mij weer mee naar die kamer. We verzette ons. We wouden bij Thijs blijven. Maar ze sloten ons op. En Bas en Jesse in een kelder. Het was er echt ijs koud. He word hier eng! Ik wil naar huis. Als ik hier ooit nog weg kom!
--------------------------
Sorry voor het niet zo hele lange hoofdstuk
Ik ga nu gelijk verder.
~X~

Ontvoerd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu