Hoofdstuk 16: POV Bas

74 3 2
                                    

Ik weet niet hoe lang ik hier nu zit, maar ik was er nu al klaar mee. Ik zette de tv aan en ging op het bed liggen. Het lag best lekker. Toen ik de tv aan gezet had stond hij op een game. Het zag er best leuk uit. Toen hoorde ik de stem van Vincent, in de kamer. Het kwam uit een geluid box in het plafond. Hallo? "Klik op spelen. Laat het spel maar beginnen. Doe je best! Anders gaat het niet goed komen." Kwam er uit 1 van die boxen. Ik klikte op spelen. Ik kwam in een huis. Het leek op mijn huis. Toen ik ging lopen kwam ik Thijs tegen. Het spel ging over ons. Kan ik nu serieus gaan bepalen wat er gaat gebeuren?

Ik was nu al een tijdje bezig. Ik was nu bij het stuk dat we in de auto werden gepropt. En dat we erin geluisd waren. Het spel riep allemaal herinneren op. Het was geen moeilijk spel, maar ook niet leuk. Ik ben wel benieuwd of je kan zien wat er hierna met ons gebeurd. En wat mijn vrienden meemaken. Ik was al voorbij wat Nikki had meegemaakt. Ik heb nu al veel meer medelijden. Het spel was echt gebeurd. Het was best eng, dat ze het in een video game hebben gezet. Ineens kreeg ik allemaal beelden in mijn hoofd. Ik begon duizelig te worden. Zet die game uit!! "Bas toch nog even doorzetten. Het leukste stukje is nog niet geweest." Hoorde ik uit het plafond komen. Ik ging maar weer door. We waren nu in Nederland. Ik volgde de meiden. Ik was in de game een bij persoon. Waardoor ik alles kon zien wat er gebeurd was. De personen leken ook echt op ons. Toen ik achter Fleur aan liep zag ik dat ze ook in een kamer geduwd werd. Maar ze was niet alleen zoals ik hier zit. Die gast, uhmm wat was zijn naam ook al weer. Owja Luuk. Hij bleef in die kamer. (Bas ziet nu wat er te lezen is in het vorige hoofdstuk) Dat kan je dat kind toch niet aan doen!! Jullie zijn echt gek!!

Ik was nu ook al bij Thijs en Nikki geweest. Jongens kom op nou! Dit is gewoon kindermishandeling!! "Het is maar net wat je kindermishandeling noemt Bas" Dit!! Tegen Fleur en Nikki zeggen dat ze hun schatjes zijn. Thijs vast binden omdat hij bijna ontsnapt was (dat van Nikki en Thijs komen in de volgende hoofdstukken) en wat gebeurd er met mij?! "Speel de game verder en je zult het zien!" Nee zet die game uit nu!! Ik voelde 2 sterke armen om mij heen. Het waren de armen van Michel. Hij pakte mij van het bed af, en zette me in een stoel. Hij bond mij vast. "Zo lekker verder spelen. Succes! Niet bang zijn, klein meisje" lachend liep hij weer weg. Ik ben geen klein bang meisje!!! Riep ik hem achterna. Ik ging maar weer verder. Ik zag ons met zijn vieren zitten. Er stond een film camera bij. Ze gingen een filmpje maken voor onze ouders. Dat alles goed ging, en dat ze geld willen.

Toen ik mee met Nikki liep zag ik dat ze zich aan het douchen was. Robin zat naar de tv te kijken. Wij waren op het nieuws. Met het filmpje. Ik kreeg een smile op mijn gezicht. Nu kunnen ze ons sneller vinden. En zijn we hier zo weer uit. Robin deed de deur van de badkamer van het slot af. Want je kon hem ook van buiten open maken. Hij pakte de kleren van Nikki. Gadverdamme smeerlap. Nikki kwam naar buiten in haar onderbroek en bh. Ze werd vastgebonden op het bed en geslagen. Ze huilde. Ik wou haar helpen maar dat kon niet want het was een game. Ik weet niet eens of dit echt gaat gebeuren. Ik kon er niet meer naar kijken dus liep ik maar naar de kamer waar Thijs in zat. Hij zat rustig in een hoekje te niksen. Totdat ik een pistool schot hoorde. Thijs viel op de grond. THIJS!! Gelukkig was dit maar een game. En gaat dit niet echt gebeuren. Denk ik, hoop ik. Ze mogen Thijs niet vermoorden. Nikki niet mishandelen. Ik weet nog steeds niet wat er met mij gaat gebeuren. Maar ik wil het ook niet weten.

Vincent? "Ja" Gaat dit echt gebeuren? "Misschien, hangt er van af." Waar van af? "Hoe jullie je gedragen." Dus misschien gebeurd dit echt? "Speel nou maar verder, kom je er vanzelf wel achter" nee ik wil niet verder. Het is een k*t spel. Maak me los! En laat me niet dit spel spelen. Zet het aub uit gast. Ik word er bang van! "Mooi dat je er bang van word. Speel nou weer verder, of we laten dit allemaal echt gebeuren" Ik ging weer verder, straks lieten ze het echt gebeuren. Dan zouden ze Thijs vermoorden! Dat laat ik echt niet gebeuren. Nu kwam ik aan bij mij zelf. Ik was bang. Blijkbaar zat ik niet meer in de kamer waar ik nu zit. Ik ging opzoek naar mezelf. Uiteindelijk zat ik in de kelder, te bevriezen. Samen met Jesse. Jesse zag er slecht uit. Ik zag hem voor mijn neus sterven. Nou leuk spel zeg dit! Er gaan alleen maar vrienden dood. Ze brachten mij terug naar die kamer. Ik moest huilen, ik had een trauma opgelopen. Ik hoop dat dit niet echt gaat gebeuren.

Het spel was afgelopen. Ik had meer gezien. Maar die dingen moet ik maar snel gaan vergeten. Dat zijn nare dingen. Ik hoorde Michel weer binnen komen. Hij maakte mij los. "Rust maar even uit, ik kom je zo weer ophalen." Waar gaan we heen dan? Waarvoor kom je me ophalen? "Het begin van die game Bas, de video" hij liep lachend weg. Was het nou echt? Gaat wat er in die game gebeurde ook echt gebeuren? Zo ja, ik weet meer dan jullie. En jullie willen niet weten wat er gaat gebeuren. Ik wou dat ik het nooit gezien had! Vincent kwam binnen. "LAAT HET SPEL MAAR BEGINNEN BASSIE!" Zei hij met een grijns op zin gezicht.
-----------------------------------
Bedankt voor de meer dan 400 lezers!!! Hoop dat jullie het leuk vinden.
Heb je misschien nog ideeën of wat vind jij dat er nog moet gebeuren?
Laat het weten in de rea. En misschien gebruik ik het wel.
P.s lees de boeken van fleurdemi, shannoncrawford5 en elisedg
X

Ontvoerd Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu