married with hater??

1.6K 102 0
                                    

Ep4:married with hater...
Song ji hyo sedang ralit melihat weibonya...ada update dripda chanyeol dia tersenyum esok exo akn adakn fanmeeting dekat halyang mall...mcm2 agenda tlah dirangka ji hyo...
Dia masih ingt peristiwa semalam peristiwa dimana dia berjumpa dengan orng yg selama ini menjadi musuhnya...
Ha ji won yg berada disebelah dri tdi memandang pelik pada ji hyo..
Ji won:yah!!song ji hyo kau jgn buat aku takut kau senyum sorng2 knp???mcm aq x de dekat sebelah...
Ji hyo:senyaplh kau aq tengh buat plan baik punya yg penting kau kene tolong aq...
Ji won:klu tolong kau buat kje gila x nk aq...kau tu bkn bley diramal...
Ji hyo:kau x tolong aq..kita putus kawan...
Ugut ji hyo...
Ji won:yelah2 mcm bdk2lh kau nie...kau nk mnta tolong apa??
Song ji hyo berbisik ditelinga ha ji won...dan ha ji won yg mendengar menfelengkn kepalanya mendengar idea bernas sahabat karibnya untyk mengenakn chanyeol...

Di dorm exo...
Chanyeol sedari tadi tersenyum-senyum sendiri menatap siling kosong baekhyun yg sedari tadi memerhati menjdi pelik dengan perangai sahabatnya itu sejak berjumoa dengan calon pilihan ommanya...
Baek:(ketuk kepala chanyeol)
Chanyeol:yah!!kau kenapa ketuk kepala aq...(gosok kepalanya)
Baek:x delah dh dua jam aq ddk sebelah kau...kau asyik tersengih-sengih tersenyum-senyun mcm hry esok kau x bley senyum lagi dah knp?
Chanyeol;kau taw x memang betul kecik dunia nie...calon omma aku tu hater yg aq slalu ckp...
Baek:(ternganga mulut)bo??hater kau yg nme mongji tu...abis tu kau nk buat apa dengan dia...
Chanyeol:aq ad rancngn baik punya aq nk tukarkn hater tu jdi fangirl aq...
Baek:boley ke???
Chanyeol:entahlh aq bru nak cuba tpi tengok perangai dya mcm aq terpaksa bekerja keras...
Baek:suka aty kaulh chanyeol...tpi jgn kau ikut sewel mcm hater kau tu sdhlh...penat aq nk melayan...(lari)
Chanyeol:x guna punya kawn...

Fan meeting exo...
Dri jauh ji hyo melihat beribu orng datang membanjiri perkarangn halyang mall.kelihatn chanyeol dan member lain sedang melambai-lambai kearah peminat dan ddk dimeja yg telah disediakn..song ji hyo dan ha ji won menyusup masuk kedalam tndas untuk membuat persiapn
bersembahn mereka nnti...

Tandas...
Ha jiw won menelan air liurnya berkali-kali memandang ji hyo yg memakai pakaian serba hitam dan sepanduk sebesar alam yg tertulis *chanyeol si capang perasan bagus iam your hater*...dan dia sendiri memegang sepanduk yg ditulis ji hyo *chanyeol si lelaki dingin*...
Ji hyo sdh bersiap sedia untuk keluar ttpi ha ji won membatukn diri...
Ji hyo:palli...
Ji won:ala x nk aq...aq takutlh ji hyo...aq mne pernah buat kerja gila nie...
Ji hyo:kalau kau tolong aq...aq jnji aq belanja kau mkn sebulan...ok??
Ji won:makn...sebulan...x nklh..
Ji hyo:ok...ok 2 bln..
Ji won:3 bln dan aq akan ok...
Ji hyo:yelah2 palli...
Selepas tawr menawar akhirnya ha ji won menurut...
Song ji hyo dengan berani berlari kearah exo yg sedang sibuk tandangn dan mengambil gambr...
Dia segera menjerit...berulang kali
Ji hyo:i hate chanyeol...
Chanyeol yg melihat segera berlari mengejar ji hyo yg sdh membuka langkah seribu...
Ditangkap kolar baju ji hyo...dan membuka topi yg menutupi sebahgian wajhnya...
Chanyeol:yah!!mongji...sini kau...
Chanyeol menarik tgn ji hyo kearh meja yg didudukinya...dibuang sepanduk yg dibawa ji hyo...
Ha ji won yg meliht ji hyo ditangkap segera bersembunyi disebalik sepanduk...
Rontaan ji hyo tdk diendahkn chanyeol...
Sambil memgang tgn ji hyo...
Chanyeol mencapai mikrofon dri suho...
Chanyeol:perhatian!!!sye nk perkenalkan my future wife song ji hyo...
Semua fan exo bersorak gembira...
Ji hyo:bo???yah!!
Chanyeol tnpa segan silu memberikn ciuman percuma dipipi ji hyo yg sedari tdi meronta-ronta...
Member exo yg tdinya terkejut turut memberi tepukan gemuruh kepada ji hyo dan chanyeol...

Married With Hater???Where stories live. Discover now