married with hater??

1.5K 90 0
                                    

Ep7:married with hater??
Di dorm exo...
Semua member exo gembira mnerima tetamu istimewa mereka ary ni iaitu song ji hyo...
Baru saja chanyeol ingin ddk d.o dtg menghampiri...
D.o:mana barang yg aq srh beli tu??
Chanyeol:(sengih)x de...kau tnya dia nie...(tunjuk ji hyo)
Ji hyo:asal aq plk...
Chanyeol:yelah awak yg hncurkn barang yg sye beli tdi...
Tahu kesilapannya song ji hyo meminta maaf pda d.o..
Ji hyo:mianayo...x pe sye tolong awak masak sebagai ganti...awak relaks je biar sye masak sorng...
Chanyeol:awak nk masak...??baik jgn...nnti meletop dapur...
D.o:ish kau nie x baiklh...kau pun sme...ckp orng...em ji hyo x pe kita masak sme2...
Chanyeol:kau ketuk je kepala dia degan kuali kau d.o...
D.o:dripada aq ketuk kepala dia baik aq ketuk kpla kau...
Semua member exo ketawa dan song ji hyo tersengih memandang chanyeol yg dibahan d.o..

Hampir 2 jam bertungkus lumus didapr akhirnya hidangan tengah hari yg disediakan chef d.o dan chef ji hyo siap...hampir penuh meja dngan aneka hidangan..chanyeol melihat seakan tdk percaya...seorng gadis yg luarannya nmpk kasar tpi mampu berperang didapur...dia nmpk keikhlasan ji hyi menyediakan hidangan dri situ dia tahu yg hry ini dia belajar benda yg baru tentang ji hyo...knp agaknya hatynya seakn-akn senang dengan kehadiran ji hyo dlm hidupnya walaupun dia tahu yg ji hyo adalh haternya...

Dimeja makan semua orng diam menikmati hidangan...chanyeol 3 kali menambah nasi dan itu menarik perhatian kris yg sedari tdi memerhaty gelagat chanyeol...
Kris:wah kau chanyeol mkn mcm hry esok dh x de dah...ji hyo nnti klu dah kawin gemuklah chanyeol...
Mendengarkan itu terkeluar nasi yg baru saja ingin ji hyo mkn...berterabur diatas pinggn...
Chanyeol yg melihat ketawa terbahak-terbahak meliht reaksi ji hyo
Baek:kau nie...ji hyo tersedak tu hulurkanlh air(menghulurkan segelas air pada ji hyo)
Ji hyo memberi jelingan tjm pda chanyeol...
Suho:bila majlis korang berdua...??
Ji hyo:bo???
Chanyeol:x lame lgi wae???
Suho:nnti inform awal2 taw bley hyung kosongkn jadual untuk majlis chanyeol ngn ji hyo lagi satu manager dah tnya dh...manager nk buat satu majlis khas untuk korang berdua...
Ji hyo:sebenar...nya..
Belum sempat ji hyo bersuara chanyeol menutup mulut ji hyo...
Chanyeol:as soon as posible...

Di dlm kereta...
Chanyeol pelik dgn tingkah laku ji hyo yg tiba2 diam selalunya riuh rendah kereta nie di buat ji hyo...tpi sekarang apa sdh jdi...
Chanyeol:ji hyo..awak ok ke??ke sakit tekak...
Ji hyo:x lawak ok...
Chanyeol:yelah cuba awak ckp...nie awak diam mne sye nk tahu apa masalah awak...
Ji hyo:knp kau pndai ckp kita nk kawin..
Chanyeol:memang itukn hakikatnya...parents kita dah tentukan semuanya...
Ji hyo:aq x nk kawin dengan kau...
Chanyeol:wae???x cukup hensem ke saya nie...
Ji hyo:okay nak aq senarai sbb knp aq x nk kawin dengan kau...
Chanyeol:(mengangguk)
Ji hyo:first aku x ska kau, dua aku adalh ketua kelab hater kau, ketiga kau tu mengada-gada,keempt aku x ska lelakibyg lebih tinggi dri aq...arreso...
Chanyeol:lah...tu ke sbbnya mcm bdk2lh awak nie..ingt awak jeke ada sbb sye pun ada sbb knp kita kena kawin .
Ji hyo:apa???
Chanyeol:first sye dah terlanjur ckp yg awak tu future wife sye dekat umm dan itu disebabkn awak..dan awak kena bertanggungjwb...Kedua ini adalh perancngn parents kita,dan ketiga awak kena kawin dengan sye walau apa pun terjdi arreso...
Belum sempat ji hyo bersuara...chanyeol memintas..
Chanyeol:awak bersuara lagi sye cium awak...
Tahu dengn ugutan itu dpt buat ji hyo takut untuk seketika dlm diam chanyeol menyimpan senyum apabila meliht wajah ji hyo yg memerah tdk pasti antara marah atau malu...

Selepas menghantar ji hyo cahnyeol terus memecut keretanya pulang ke dorm...

Di dlm bilik...
Ary nie ji hyo keseorangn kerana ha ji won pulang kerumah parentnya...
Song ji hyo tersenyum-senyum memndang skrin laptopnya yg hitam...baru sekejap dia mendapat emel dri sahabat baiknya yg menetap di amerika
Katanya ingin pulang ketanah air tdk lama lagi dan berita ini betul2 buat dia lupa tentang masalhnya tdi...sahabatnya yg sdh 4 thn tdk ditemui ttpi mereka tdknoernah terputus hubungan setiap minggu mereka akan berhubung sama ada melalui emel surat atau pun video call...
Mcm mne agaknya rupa sahabat lamanya itu mesti semakin hensem dan bergaya...

Married With Hater???Where stories live. Discover now