Ep8:married with hater??
Di universiti...
Masuk saja song ji hyo kedalam kelas serta merta dia mnjadi perhatian seluruh kelas bkn dia tdk pernah mendapat perhatian sebelum ini ttpi hry ini lain sikit mereka terutama sekali namja dikelas tersenyum-senyum melihat penampilan istimewa ji hyo ary nie selalunya dia hanya memakai t shirt dan seluar jean koyak ttpi ary nie penampilannya agak luar dri kebiasaannya...song ji hyo memakai gaun pendek separas lutut yg agak sendat...dan seksi berwarna biru cair dan kasut yg agak tinggi diserikn lagi dengan solekn nipis yg ditatarias oleh ha ji won dan rambutnya yg digunting pendek menampakkn lagi leher jinjangnya yg putih ary nie ji hyo betul2 all out dlm berfesyen ini kerana lepas saja balik dri universiti dia akan pergi berjumpa dengan parent chanyeol...sbb itu ommanya sanggup berkampung dirumahnya untuk memastikan song ji hyo berpakaian seperti perempuan normal...
Nmn baru beberapa langkah dia menapak akhirnya seperti diduga song ji hyo jatuh tersungkur...mereka yg lain hanya mmpu simpan gelak sbb mereka tahu mereka akan mendpt habuan jika mentertawakn gangster mongji...
Song ji hyo bgn dan mengimbangi diri dan berpura-pura tiada apa yg berlaku...nmn matanya dpt menangkp ada seorng nmja yg seakan-akan ingin tertawa...dia segera mengorak langkah kemeja itu...
Ji hyo:kalau kau nk hidup lama baik jgn ketawa arreso???
Mendengarkan itu namja itu segera tertunduk takut dengan renungan maut ji hyo...
Ha ji won yg sdh selesa ddk dimejanya tersenyum dan ketawa melhat tingkah ji hyo...
Ji won:chanyeol2 nasiblh kau dpt wife pakej mcm ji hyo..gangster,blank and mongji...Di butik pengantin...
Setelah parent song ji hyo dan parents chanyeol membuat perbincangan tentang perkahwinan mereka akhirnya mereka mengambil keputusan untuk pergi ke butik pengantin yg terkenal diseoul song ji hyo hnya menurut kalau nk diikutkan perbincangan nie sebenarnya lebih kepada arahan
dan si chanyeol sedari tadi saja nak buat ji hyo naik darah dngan adegan mesranya yg diluar kawalan dan senyuman yg terlebih gula apa dia dah lupa agaknya yg dia sedang merancang untuk berkahwin dengan hater terbesarnya itu...kadang2 song ji hyo sendiri pelik dengan drinya knp dia pergi mengikut idea gila omma dan appanya sedangkan dia memang terkenal dengan sikap keras kepalanya apa yg dia mahukn mesti dan pasti akan dituruti ttpi knp tentang perancangan masa hadapannya bersama chanyeol dia sekan akn merelakannya...
Chanyeol yg sedari tadi sedang mencuba sut tuksedonya memrhaty ji hyo yg ddk dihujung butik dia segera mendekati ji hyi apabila ommanya menyuruh dia memanggil ji hyo untuk mencuba baju pengantinnya...
Tiba dihadapn ji hyo chanyeol berdehem nmn ji hyo ttp dengan lamunannya..akhirnay dia menyepak kaki ji hyo..
Terkejut besar ji hyo apabila tersedar chanyeol meyepak kakinya...aish nie dah lebih baru saja tgnnya ingin mengetuk chanyeol...chanyeol lebih pantas menyambar tgn ji hyo...
Chanyeol:lama2 awak ketuk kepala sya bolwy bocir tau x..dah jom pergi fitting baju awak...sambung berangan tu bila kita dah kawin nnti(sengih)...
Ji hyo hanya menurut...Pening kepala parent chanyeol dan chanyeol sendiri melayan kerenah ji hyo yg cerwet dlm memilih busana sdh hampir 20 helai baju dicubanya ttpi ttp tdk menepati citarasa ji hyo...
Akhirnya pereka busana itu menyuruh ji hyo membayangkan busananya sendiri...
Pereka:so...miss nk busana yg mcm mne sbb dekat butiknkami hampir keseluruhan gaun miss x ska...cba miss imaginekn busana yg miss nk...
Ji hyo:(berfikir)em...sye nak bajunya x terlalu terdedah dan yg penting x terlalu ketat sbb nnti sye akan tergolek...
Pereka:(menunjukkn sehelai gaun)mcm nie ke miss...
Ji hyo:yee...tepat sekali...(mencapai gaun)
Pereka tadi hanya mampu mengeluh kerana akhirnya song ji hyo memilih bisana yg first sekali dipakai tadi....nsb dia hanya menjalankan tigas saja kalaulah song ji hyo tu adiknya dah lama dia lipat2
Chanyeol yg melihat tercengang hampir 3 jam mereka menunggu akhirnya song ji hyo memilih busana yg dipilihkn olehnya
Chanyeol:aish dia nie memang meminta betulah...
Ji hyo memandang chanyeol dan memberi flying kiss dan kemudiannya masuk kedlm fitting room...
Chanyeol menepis flying kiss dri ji hyo...15 minit kemudian...
Song ji hyo keluar dri fitting room...serta merta mata chanyeol yg sedari tdi menelek telefon mengfokuskn pandangn pda ji hyo yg dikiranya sngat cntik dengan busana pengantin yg sangt tepat pada badan ji hyo gaun pengantin yg sangt sempurna...baju yg simple mempunyai taburan berlian kecil dibahagian dada mnakala dibahagian pinggng sedikit jarang menampakkn sebahgian dri pingng ji hyo dan baju yg pnjng meleret...
Song ji hyo betul2 menukar tangapn chanyeol yg menyangka ji hyo hanya permpuan biasa setelah melihat penampilannya ary nie yg tdk ubah seperti seorang puteri...
Mulut chanyeol ternganga serta merta dittp ommanya...
Omma chan:mulut tu ttp nnti masuk lalat dah pergi sebelah ji hyo omma nak ambik gambar nie...
Chanyeol:boleh ke???
Omma:aish bdk nie...
Chanyeol segera berdiri diseblah ji hyo serta merta mukanya terasa berbahang panas dan jantungnay sekan mahu melompat keluar..
Song ji hyo tersengih melihat chanyeol yg gelisah mcm cacing kepanasan dia mendapt satu idea untuk mengenakan chanyeol...
Sengaja dia mendekatkan wajhnya pda chanyeol semakin lama semakin dekat dia ingin melihat reaksi chanyeol...chanyeol pula sedari tdi cuba untuk menjauhi ji hyo...
Geram dengan reaksi chanyeol akhirnya di menarik kolar baju chanyeol dan menhadiah ciuman kilat dipipi chanyeol..
Chanyeol tergamam dan memgang pipinya...
Ji hyo:now kita dah seri...
Chanyeol:bo???yah!!song ji hyo shi...
Ingatkan ji hyo ikhlas rupanya hanya untuk mengenakannya saja...
Song ji hyo sdh ketawa terbahak-bahak di fittinh roon mendengar jeritan dri chanyeol...
YOU ARE READING
Married With Hater???
FanfictionTajuk:married with hater.. Cast:chanyeol&ji hyo.. Genre:romantik/komedi... Sinopsis: Exo nme besar yg x asing lagi dlm dunia hiburan sebuah boyband yg mempunyai beribu-ribu fan...diseluruh dunia... Nmn dlm banyak2 orng ada seorng hater...kira mcm di...