Ep16:married with hater??
Selepas pasti chanyeol sdh dibuai mmpi perlahan-lahan song ji hyo bgn dan kelaur dri bilik...kebetulan lay baru saja kelaur dri biliknya menyapa ji hyo...
Lay:chanyeol dh ok??
Ji hyo:dah..chanyeol dh tidur..
Lay:abis nie ji hyo nk g mne??
Ji hyo:nak keluar jap ambil angin...
Lay:nk lay temnkn??
Ji hyo:anni...sshkn lay lagi pun ji hyo nk ke kedai depan tu je...gomawo...
Ji hyo terus menyarungkn jaketnya dan keluar..Walaupun hari sdh pun larut mlm song ji hyo ttp bersiar-siar sambil menghirup kopi panasnya..berjalan-jalan seolah-olah ary masih siang...
Sesekali dia mengoskkn kedua tgnnya melawan kesejukan...
Tiba-tiba bahunya dipegang seseorang song ji hyo menoleh...
???:song ji hyo right wife chanyeol??
Ji hyo:yee...cik nie..
???:sulli...
Ji hyo:owh sulli..
Sulli:sye rse sye perlu berckp dengan awak...awak ada mase??
Ji hyo:sure...kita ddk disana ye...Mereka sama2 melangkah ke sebuah bangku pnjng yg menghadap tmn permainan...
Ji hyo:so..apa yg awak nk ckp dengan sye...nmpk mcm serius..
Sulli:dah berapa lama awak kenal chanyeol..
Ji hyo:x lme sngt bru je wae??
Sulli:(diam)knp klu bru knl dah kawin..
Ji hyo:(diam)
Sulli:x awak jgn slh anggp sye just tnya je...(senyum)
Ji hyo:kami kawin atas desakan keluarga..
Sulli:maknanya awak x bahagia dengan chanyeol...
Ji hyo:(diam)
Sulli:sebenarnya sye bekas teman wanitanya..
Song ji hyo tergamam mendengar pengakuan yg terbit dri bibir sulli..knp chanyeol x berterus terng dengannya...apakah disebabknnya hubungan mereka putus??
Sulli:sye bekas wanita kontrak yg dibuat agensi kami...kami dipaksa mencipta hubungan itu untuk menaikkn nme exo..mse exo baru dlm industri seni...mse tu sye sdh pun punya kekasih...
Sye x sangka hubungan yg hnya tercatit diatas kertas disalah erti chanyeol...
Chanyeol mengaku sukakn sye...dan cintakn sye...ttpi sye menolak dan memutuskan kontrak kami..dan saya lari keluar negara...ttpi mse sye berada diluar negara baru saya sedar tentang perasaan sye pda chanyeol..
Ji hyo:awak bru sedar yg awak cntakn dia...
Song ji hyo memandang sayu wajah sulli yg mengangguk perlahan mengiyakan sangkaannya...
Song ji hyo ketawa dlm pda yg sme menangis isteri mne yg dpt menerima bila dia mendengar pengakuan cinta dri bekas teman wanita suaminya...
Sulli:sye mnta maaf klu kte2 sye nie buat awak x selesa cuma sye rse akn rse terbeban klu sye x ceritakn hal yg sebenarnya...
Song ji hyo ingin melangkah pergi ttpi kata2 terakhir dri sulli buat kakinya kaku dan membeku..
Sulli:i love her...tolong lepaskn dia..dia akan lebih bahagia dengan sye...sbb kami punya cinta yg sme...Song ji hyo melangkah dengan linangan air mata x sangka selama ini chanyeol berjaya sembunyikn kesedihannya sepanjang mereka berkahwin knp semua ini terjadi disaat mereka sdh pun berkahwin..knp tdk dtg disaat hatynya berat menerima chanyeol dlm hidupnya..
Sekarang htynya ckp kuat mengatakan yg dia perlu buat sesuatu untuk chanyeol memandangkn tempoh yg ditetap chanyeol tinggi dua minggu...
Memang rse cinta buat chanyeol belum hadir ttpi dia juga perlu buat sesuatu sebelum mereka berpisah..
Song ji hyo memasang tekad dlm hty...Di dorm exo..
Chanyeol.mengeliat dan memusing bdannya ketepi mencri song ji hyo ttpi song ji hyo sdh tiada...
Chanyeol mengosok matanya dan melihat jam...pttlh song ji hyo x de rupanya sdh pagi mestilh song ji hyo sedang bersenam..
Selepas membersihkan dri chanyeol mencri-cri seluar pendek dan t shirt nya tiada..
Chanyeol:mana pulak perginya selur dengan baju aq nie..
Habis diselongkarnya almari ttpi tdk berjumpa dengan pakaian rasminya dirumah..
Akhirnya chanyeol mengenakan pakaian lain dan turun kebawah..Dicarinya member exo yg lain juga tdk ada dimana-mana..
Mendengarkn gelak ketawa dri arah swimming pool chanyeol terus mengorak langkah..Swimming pool..
Patutlah baju kesukaannya tiada...sbb bajunya tersarung elok ditubuh ji hyo yg sedang bergelak tawa dengan suho..
Chanyeol mencekak pinggang dan memandang tjm ji hyo..
Chanyeol:yah!!song ji hyo knp awak pakai baju sye..??
Ji hyo:ala pinjam pun x bely kedekut..
Chanyeol:apa ckp lagi sekali..
Song ji hyo dtg dan menarik rambut ji hyo..ji hyo pun tdk kurang juga menarik rmbut chanyeol walaupun dia terpaksa menjinjit kakinya...
Member exo pening melihat keletah mereka yg bergaduh mcm bdk2..
Akhirnya mereka sma2 jatuh dlm swimming pool..
YOU ARE READING
Married With Hater???
FanfictionTajuk:married with hater.. Cast:chanyeol&ji hyo.. Genre:romantik/komedi... Sinopsis: Exo nme besar yg x asing lagi dlm dunia hiburan sebuah boyband yg mempunyai beribu-ribu fan...diseluruh dunia... Nmn dlm banyak2 orng ada seorng hater...kira mcm di...