married with hater??

1.2K 76 1
                                    

Ep15:married with hater??
Di dorm exo..
Selepas menghantar lee jong suk kereta rasmi exo kembali ber gerak pulang ke dorm...
Chanyeol perasan sedari tadi air muka d.o berubah sejak dia muncul di lapangan terbang tdi...d.o diam dri kebiasaannya...
Bila ditanya d.o hanya senyum dan memandang ji hyo...
Semua member exo bergerak secara berkumpulan masuk ke dlm dorm disertai ji hyo...
Buka saja pintu semua member exo terlopong dengan kehadiran tetamu yg tdk diundang tetu yg dulunya dialukn kini tdk lagi
???:welcome home jagi..
Dia dtng dan memluk erat chanyeol seakan-akan di dlm dorm itu hanya ada mereka berdua..
Chanyeol:sulli???
Chanyeol menolak pelukan sulli dan masuk kedlm biliknya...sulli yg melalui hat menjerit-jerit memanggil nme Chanyeol berulang kali...
Ji hyo yg melihat semakin pelik setahunya Chanyeol hanya ada seorng unnie..abos yg perempuan miang nie siapa pulak..dipandang muka member exo untuk mencari jawapan ttpi member exo hanya memandang lntai gaya orng bersalah...
Ji hyo segera mengekori lngkah pantas chanyeol...

Suho segera menarik tgn sulli keluar dri dorm..
Suho:sulli buat apa dekat sini??bkn sepatutnya sulli dekat luar negara ke??
Sulli:wae???sulli dh balik korea pttnya buatlh party tpi x.... disambut dgn dingin je..
Suho:tlonglh sulli jgn buat keadaan huru hara..
Sulli:apa maksud oppa nie??huru hara siapa yg buat huru hara slh ke sulli jenguk ex boyfriend sulli..
Suho:klu dah ex knp masih cri chanyeol bley x sulli x yah muncul dpn chanyeol sekarang nie..chanyeol dh ckp terluka...sdh2lh tu...mainkn perasaan dia...
Sulli:sulli msh x phmlh knp semua orng nk slhkn sulli atas apa yg berlaku...hubungan kamu dlu hanyalh kontrak yg dbuat agensi...dan hubungan itu sendiri adalh ilusi bknnya realiti...
Selepas berckp sulli segera beredar dri dorm...

Di dlm bilik chanyeol...
Song ji hyo mencri-cri kelibat chanyeol ttpi tdk kelihatan dri tulisan dihadpn pintu dia tahu yg bilik ini milik chanyeol..ttpi pelik dia mash tdk dpt mencri chanyeol...
Memang song ji hyo akui yg chanyeol seorng yg pembersih lihat sajalah perabot ringkasnya yg semuanya berwarna putih tiada sedikit pun habuk...dan katil yg bersaiz queen tu nmpk kemas dan bersih...sedang song ji hyo mencri chanyeol disetiap sudut tompol pintu dipulas dri luar...masuk kris dengan lagak coolnya..
Kris:kalau song ji hyo cri chanyeol.dkt sni thun dpn pun blum tentu jumpa...
Kris bergerak mendekati bingkai gambar chanyeol bersaiz besar di alih gmbr itu..serta merta terbuka sebuah lubang bawah tnh..
Song ji hyo terlopong...
Kris:nielah bilik rahsia chanyeol...klu sedih dia ska masuk bilik nie...
Ji hyo:gelap je...
Kris:memanglah ji hyo masuk je ikut tngga tu...tpi jgn ckp kris yg tunjk bilik nie sbb dia feeling yg bilik nie dia je tahu kewujudannya..arreso...
Ji hyo:(menganggk)...
Song ji hyo berlahan-lahan menapak masuk ke bilik bawah tnh..memang sedkit gelap sbb itu song ji hyo berhati-hati dlm melangkah...
Tiba di anak tngga terakhir ada satu lorong yg terang...song ji hyo melangkah perlahan walaupun dia belum pernah masuk kedlm bilik nie dia ttp melangkah mengikut gerak hati...
Dri jauh dia melihat chanyeol sedang bermain piano...
Song ji hyo menghayati alunn muzik yg didendangkan chanyeol...dia tiada niat menganggu konstrentasi chanyeol nmn ji hyo tersentak apabila dia mendengar esakkn halus dri bibir chanyeol...
Ji hyo ingin berlalu pergi nmn langkahnya terhenti apabila chanyeol memeluknya dri belakng..
Chanyeol:stay..please stay...i need you....i need you...stand by me...
Ji hyo mengeraskn tubuhnya dan akhirnya dia juga turut menangis bila melihat tngsn chanyeol.semakin melebat....
Ji hyo:knp sukar untuk aq membals kata cinta yg terbit dri bibirnya...aq x mmpu...

Married With Hater???Where stories live. Discover now