married with hater??

1.3K 83 1
                                    

Ep11:married with hater??
Sehari sebelum majlis perkahwinan ji hyo dan chanyeol...
Chanyeol mennti penuh sabar di depan rumah ji hyo dlm  keadaan yg sejuk dia ttp menunggu ji hyo diluar dia ingin memohon maaf...
Dia melirik jam ditangan sdh hampir tengah malam song ji hyo ttp berkeras tdk mahu berjumpa chanyeol...

Didlm rumah ha ji won mulai risau dengan keadaan chanyeol yg kesejukan diluar rumah...hendak dipelawa masuk takut song ji hyo mengamuk...
Dia sendiri bingung dengan perangai ji hyo yg tiba2 dingin tiba2 ceria dengan chanyeol...tengoklah mcm sekarang ni dia berkurung di dalam bilik seharian...

Di dalam bilik song ji hyo...
Sedari tdi ji hyo mengintai chanyeol disebalik celahan langsir tingkapnya...sebenarnya dia sendiri celaru dengan peresaannya terhadap chanyeol entah mengapa semakin hampir tarikh perkahwinannnya dia semakin bingung betul ke keputusan yg diambilnya...boleh bahagia ke perkahwinan yg dirancng keluarga...
Song ji hyo tergamam bila melihat chanyeol bersin tdk henti dri tadi...
Mengapa dia perlu menunggunya...mengapa chanyeol berdegil tdk mahu pulang sama mcm drinya yg berdegil tdk mahu berjumpa dengan chanyeol walaupun kesalahannya hanyalh sekecil kuman knp dia jadi mengada-gada bila bersama dengan chanyeol...
Akhirnya simpati song ji hyo sdh sampai ketahap yg teratas dicapai jaket tebalnya dan membawa sekali jaket untuk chanyeol...

Di luar...
Song ji hyo sendri tdk tahan dengan cuaca sejuk diluar apatah lagi chanyeol yg hanya memakai sehelai baju sejuk nipis...
Dipandang chanyeol lama kemudian menyarungkan jaket ketubuh chanyeol...dipeluk erat tubuh chanyeol dri belakang..
ji hyo;mianayo...aku...
Chanyeol terus memluk ji hyo erat dan berharap kesejukknnya akan hilang...
Nmn bila melihatkn tangisan ji hyo yg semakin melebat chanyeol meleraikn pelukan diajak song ji hyo ddk di bangku dihadapan rumah ji hyo...
Chanyeol:wae??
Ji hyo:aq minta maaf aq rse aq nk hentikn semuanya..
Chanyeol:maksud awak??
Ji hyo:aq x nk kawin dengan kau..
Mendengarkan itu chanyeol bgn dan melurut rambutnya kasar..
Chanyeol:knp??sbb awak suka lee jong suk..
Ji hyo:bley x jgn libatkn dia dlm hal nie...ini keputusan sye...dan sye x dipengaruhi sesiapa pun
Chanyeol:(ketawa)awak ingat nie drama ke...bila suka kawin bila x ska pergi mcm tu je...sye x trima apa yg awak buat nie..
Ji hyo:awak nak ke kawin dengan hater awak sendiri...
Chanyeol:i dont care who you are...sekali awak dah masuk dlm hdp sye jgn hrp awak dpt pergi macam tu je dlm hdp sye walaupun dlm mimpi arreso...dan perkahwinan kita akan berlangsung seperti apa yg dirancang..
Selepas bercakap chanyeol segera beredar meningglkn ji hyo...dan membiarkn bunga yg dibawanya jatuh ke tanah..
Song ji hyo mengutip sejambak bunga mawar merah yg dibawa chanyeol dan dibawa kedadanya..
Ji hyo:i try my best...

Di hari perkahwinan ji hyo&chanyeol...
Chanyeol yg sedang ditatarias oleh jurusolek semakin berdebar -debar dan perhatiannya terganggu apabila ketukan dipintu kedengaran..
Masuk lee jong suk dengan senyuman menghampiri chanyeol yg sedang merapikan rambutnya...
Jurusolek itu segera keluar dri bilik apabila selesai membuat kerjanya..
Lee jong suk tersenyum
Jong suk:tahniah.
Tgn yg dihulur jong suk dibiarkn sepi oleh chanyeol malah chanyeol berpura-pura sibuk mengemaskan tuksedonya...
Chanyeol:kau buat ap dekat sini..
Jong suk:wae??x bley ke aq nak tengok lelaki yg menjadi pilihan ji hyo...aq nak tengok juga apa yg kau ada x de pada aq..
Chanyeol:bnyak..(senyum)
Jong suk:kau tahukn yg aq ngn ji hyo akan bertunag sebelum kehadiran kau..
Chanyeol:(ketawa)nie je ke taktik kau nk buat aq ubah fikiran.kau ingt aq x taw siapa kau pada ji hyo..kau hanya kwan baik ji hyo sahaja...dan aq bakal suami dia sedangkan kau hanya bakal tunang fantasi saja..
Mendengarkan itu lee jong suk segera mengenggam penumbuk..
Chanyeol:knp x puas hty..simpan2 esok ye...sbb hari ini hari bahagia aku..
Sempat chanyeol menepuk bahu jong suk sebelum keluar ke dewan...

Akhirnya impian chanyeol untuk mengadakan majlis perkahwinan yg gilang gemilang tercapai juga..
Majlis ji hyo dan chanyeol meriah dengan kehadiran ribuan artis ternama korea dan fan exo..
Majlis yg diadakan di halyang exhibition centre,korea...sekaligus majlis ini mendapat jolokan perkahwinan selebriti terhebat pernah berlansung di korea..
Song ji hyo cantik dengan busana pengantin pilihannya dan chanyeol tdk kurang hebatnya dlm persalinn tuksedo yg direka member exo...
Majlis ini juga turut disiarkn secara lnsung menerusi live streamed di internet...
Sebelum majlis ini berlangsung mereka juga turut terbang ke dua negara iaitu malaysia dan paris untuk merakamkn foto rasmi perkahwinan mereka yg turut dipaparkn diskrin besar dlm majlis mereka..
Seluruh dewan tempat beelansungnya majlis turut dihiasi beribu-ribu bunga ros..
Dan kemeriahan bkn setakat itu malah majlis perkahwinan mereka turut dilengkapi dengan sebuah istana hologram...
Tetamu yg hadir juga diberikan beg cenderahty yg penuh dengan hadiah termasuk telefon bimbit dan album exo..
Terpancar garis kebahagian diwajah chanyeol dan ji hyo dan itu juga sekaligus membuatkan hati lee jong suk bertambah sakit...
Chanyeol mendekati ji hyo dan berbisik..
Chanyeol:saranghae chagiya...
Dan ji hyo hnya tersenyum..

Married With Hater???Where stories live. Discover now