married with hater??

1.3K 83 5
                                    

Ep13:married with hater??
Chanyeol baru saja memasuki perkarangan lobi hotel langkahnya terhenti apabila dia menerima panggilan video dri kris hyung..
Chanyeol berhenti dan ddk disalah sebuah kerusi yg disediakan...sarapan yg dibelinya untuk song ji hyo  diletak ketepi...
Chanyeol:rindunya dekat kris hyung mne yg lain..
Kris:(ketawa)yg lain dkt bilik latihan...
Chanyeol:(diam)
Kris:aik lain mcm je muka kau..x kn ada masalah kot..
Chanyeol:nmpk cgt ke??
Kris:nmpak...cuba cerita..hyung sedia mendengarnya..
Chanyeol:song ji hyo asyik sebut pasal brpisah je hyung nie tadi baru je habis bertengkar dengan ji hyo..pening kepala,chanyeol dah terlampau sygkn dia..
Kris:ok...hyung rsekan untuk mengawal ji hyo chanyeol kena fikir method yg lain sikit..
Chanyeol:contoh??
Kris:contohnya mcm..chanyeol  ingt x siapa ji hyo sblm chanyeol kawin dengan dia..
Chanyeol:hater..
Kris:(petik jari)ha!!pandai pun so..hyung rsekn jgn terlalu mnjakn ji hyo sbb berdasarkan apa yg hyung nmpk song ji hyo tdk ska dimnjakn dan song ji hyo jga nakal orngnya.chanyeol buat je dia rse selesa dn jgn srh dia buat sesuatu kerana terpaksa..
Dan chanyeol jgnlh ska2 ugut dia...bkn hyung x thu chanyeol ska ugut ji hyo...
Chanyeol:owh macam tu pulak boleh pakai ke idea hyung nie..
Kris:yah!!chanyeol jgn degil boleh x ke nak hyung take over tempat chanyeol lagi satu ji hyo ska cool guy mcm hyung nie.
Chanyeol:kalau berani cubalah...ok hyung chanyeol akan ikut ckp hyung..
Kris:x kn ok je...upah x de dh berbuih dh mulut ni jdi pakar motivasi cinta x bertauliah..
Chanyeol:yelah nnti chanyeol belanja ayam...
Kris:chicken is not my style...(ketawa)

Selepas menamatkan panggiln dri kris.
Chanyeol segera bergegas masuk kedalam bilik...
Dengan menjinjit sebungkus makann..
Masuk saja dlm bilik terlopong mulut Chanyeol melihat keadaan bilik hotel yg mcm kapal karam dengan baju bersepah...dicarinya ji hyo...dipanggil tdk menyahut...lama2 chanyeol geram..dia segera menyelongkar bagasinya diambil alat pembesar suara yg diterbangkan khas dri korea..
Chanyeol:song ji hyo awak dimana??

Song ji hyo yg sedang mendengar mp3 sambil beremdam di tab mandi terkejut dengan suara chanyeol...
Song ji hyo segera bngn dan membuka pintu bilik air..
Ji hyo:yah!!chanyeol awak bawak benda tu sampai kesini malulh orng dengar..
Song ji hyo heran bila melihat chanyeol memandangnya tnpa berkedip..
Ji hyo:yah!!chanyeol...
Chanyeol:mana tuala awak??
Song ji hyo tersentak dan memandang tubuhnya..dia segra berlari masuk kedalam bilik air...
Ditarik rambutnya apabila dia tersedar kesilapnnya..
Ji hyo:aigoo..malunya aku mcm mne aq nk keluar nnti..

Dri luar chanyeol ketawa terbahak-bahak melihat reaksi ji hyo yg merah padam mukanya..
Chanyeol:jgn x keluar pulak nnti... nie ha sya ada belikn sarapan...
Ji hyo:sye x nk keluar selagi awak x lpakn pasal tdi.
Chanyeol:(ketawa)ok2 sye buang sikit memory otak sye...
Chanyeol sambung tawa dan memanggil cleaner service untuk mengemas bilik yg dah mcm kapal karam...

Malam...
Song ji hyo baru saja keluar dri bilik air selepas membasuh mukanya...
Dia mencri kelibat chanyeol ttpi tdk kelihatn..
Chanyeol:dia nie asyik merayap je..tngglkn aq mereput sorng2 dlm bilik..
Pandangn ji hyo tertarik dengan sebuah beg kertas  yg diletakkan diatas katil..
Dibuka beg kertas itu tersenyum dia melihat sehelai t-shirt putih dan seluar jeans koyak...
Diambil kertas yg terselt..
*sye tahu awk x ska pakai baju perempuan..so sye blikn bju ikut citarasa awak...awak pakai lepas tu turun ke lobi arreso..*
Song ji hyo tersenyum bahagia..
Ji hyo:pandai pun pilih..
Song ji hyo terus menyalin pakaiannya dan segera turun kelobi.

Di lobi hotel..
Sampai je ji hyo dilobi dia disapa seorng pekerja hotel  warga asing yg memperknalkn drinya sebagai lucy..
Lucy:are you miss song ji hyo..
Ji hyo:yee..
Lucy:please follow me miss..
Pekerja tdi membawa song ji hyo keluar hotel dan menuju kearah pantai...
Selepas menghantar pekerja tdi terus beredar..

Dri jauh song ji hyo meliht chanyeol yg ddk.memluk lutut  memandang pntai..
Ji hyo mengambil tempat disebelah chanyeol..
Ji hyo:awak buat apa dekat sini??
Chanyeol:(diam)
Chanyeol mengambil tgn ji hyo dan digengam..
Chanyeol:awak tahu x pantai adalah sebahagian dri hdp sye.(diam)dulu sebelum sye debut sye berniat dlm hty yg sye akan bwk some one kepantai idaman sye..mengengam tgnnya berbual mesra..
Dan noona sye ckp sye nie orngnya romantik...sye slalu pergi ke pantai dengan noona...dan ini kli pertama sye dtng dengan orng yg sye syg some one yg sye dh jumpa..(memandang ji hyo)
ji hyo sye jnji lepas nie sye x kn paksa awak buat apa yg awak x mahu buat...sye akan jdi sesuai keinginn awak..
Ji hyo:you no what...kita nie bnyak persamaan..sye jga sngt cntakn pntai..sye nak sangat pergi ke pntai idaman sye dan menjerit sekuat hty sye...
Chanyeol:(senyum)nak cuba??
Ji hyo:(mengangguk)
Chanyeol mendukung ji hyo dan dibawa ke pantai..
Chanyeol memberi isyarat supaya song ji hyo menjerit melauhkan segalanya..
Ji hyo:i am your hater...(menjerit)
Chanyeol tersenyum dan menggengm tgn ji hyo
Chanyeol:saranghae miss hater(menjerit)..
Mereka sma2 masuk kedlm air walaupun sejuk..

Married With Hater???Where stories live. Discover now