Kapitel 1-Överraskningen

611 9 0
                                    


Jag suckade tungt medan jag bläddrade igenom min mobil.
Jag hade väntat i 2 timmar på att Justin Bieber skulle uppdatera sin instagram som vanligt.
Men inget kom.
Konstigt tänkte jag medan jag uppdaterade igen.

"Violet, kommer du?"

Ropade min bästavän Jessica från nedervåningen.
Jag suckade igen, vetandes vad hon ville.

"Jessica jag orkar verkligen inte kan vi inte ta det en annan kväll?"

Ropade jag i hopp om att hon skulle släppa tanken om den där festen hon pratat om i flera månader.. Ni hör hur de låter va? Inte en chans.

"Violet du fyllde 21 förra veckan och vad gjorde du då? Åh juste ingenting. Du ligger bara uppe på ditt rum hela dagarna! Denna fest är viktig för mig och jag ska spendera den med den människan som är viktigast för mig också! Så kom ner nu innan jag drar ner dig"

Jag ställde mig upp och la ner min mobil i handväskan och gick ut från mitt rum med en suck.
Jessica pep av lycka när hon förstod att hon vann denna gång.
Jag gav hon ett leende

"Okej Jessica, men bara för jag älskar dig"

Sa jag och möttes av ett leende.
Hon gav mig en släng puss och hoppade till av lycka.

~~~

Jag tittade ut på Jessica som dansade och hoppade ute på dansgolvet. Hon försökte inte ens få med mig ut dit. Hon visste att det var hopplöst.
Jag kollade på klockan och tog en sip av min drink. Klockan närmade sig 02,00 och det såg fortfarande inte ut som om Jessica planerade på att åka hem.

Jag kollade ner på mina röda skor som visade mina tår. Jag började gunga lite otåligt med dem när jag plötsligt hörde en röst jag kände igen.

"Jag tar en likadan som damen bredvid"

Sa rösten och jag kände hur två ögon fortsatte att stirra på mig.
Åh nej tänkte jag för mig själv.

"Hej Violet" Jag kollade upp och såg Nick, min föredetta pojkvän och kollega. Jag suckade irriterat medan jag kollade han i ögonen.

"Vad vill du Nick?"Frågade jag medan min blick gick ner till min drink igen.

"Whoo ingen anledning att vara så sur gumman, tänkte bara komma förbi och hälsa. Har faktiskt en överraskning till dig gullet" Han fortsatte att stirra på mig med ett flin på hans läppar.

" Tro mig Nick jag vill inte ha något med dig att göra, så vad sägs som att du bara går din väg innan jag blir tvungen att göra något åt det, huh?"

Men hans flin försvann inte, han fortsatte att stirra på mig vilket fick mina kinder att bli röda av ilska.
" Fick du biljetter till Justin Biebers konsert nästa vecka?"

Frågade han, vilket fick all ilska att försvinna och ersättas av sorg. En klump la sig i min hals.
Han visste att jag inte fick det, såklart han gjorde. Justin Bieber är min idol och inspiration när det gäller allt, hade jag fått biljetter hade alla vetat det.

Jag svalde vilket fick klumpen i min hals att lägga sig i min mage och jag kände hur tårarna låg i ögonvrån. Vafan ville han mig egentligen.
Jag skakade bort mina tankar, jag kunde inte visa mig svag för Nick.

"Nej hurså?" Frågade jag som om frågan inte alls hade bekymrat mig.
" Vad sägs som att vi ändrar på det?" Sa Nick med ett flin på läpparna som betydde att han ville nå mer. Jag bara satt där som ett frågetecken när han vände sig om och tog upp ett kuvert ur hans väska.

"Här, men om du godtar biljetterna så följer jag med" sa han och blinkade med höger öga vilket fick mig illamående.
Jag tog kuvertet och öppnade det utan att släppa blicken från Nick.

När kuvertet var öppet tittade jag försiktigt ner.
"Omg" mumlade jag tyst för mig själv medan tårarna kröp tillbaka till min ögonvrå, dessa tårar uppstod dock av en helt annan anledning.
Glädje strömmande genom kroppen och jag gav Nick ett leende, något jag aldrig trodde jag skulle göra igen.

Justin Bieber- Fangirl or girlfriendWhere stories live. Discover now