Kapitel 4-Tele2

354 9 0
                                    


Jag suckade och öppnade mina ögon igen.
Klockan närmade sig halv 4 på morgonen och jag hade fortfarande inte somnat.
Tanken på att jag skulle se Justin Bieber imorgon eller ja rent tekniskt idag gjorde mig yr.
Och tanken på att han faktiskt kunde sova i samma hotel som mig gjorde mig svimfärdig.

Jag rullade över och kollade på Jessica som hade sovit i flera timmar nu.
Hon såg så fridfull ut. Hennes självlockiga hår låg perfekt och hon andades lätt.
Hon rörde sig försiktigt i sömnen vilket gjorde att en slinga hår hamnade i hennes mun. Hon rynkade på näsan och lyfte av reflex upp handen och tog bort den innan hon fortsatte in i sin djupa sömn.

Jag fnissade till åt henne medan jag försiktigt ställde mig upp och smög ut från rummet.

Jag vet egentligen inte varför jag gick ut men något i mitt bakhuvud sa till mig att jag skulle gå ut till den allmänna balkongen. Jag antog att jag bara behövde luft.

När jag hade stått där i en kvart hörde jag steg bakom mig, jag vände mig hastigt om och såg Nick med ett försiktigt leende på läpparna.

Jag vände mig om i hopp om att han skulle gå därifrån. Vilket han inte gjorde.
"Vad gör du uppe?" Frågade han och ställde sig bredvid mig vid balkongen.
"Kunde inte sova" sa jag utan att möta hans blick.
"Själv då?" Frågade jag lite snabbt, inte för att vara trevlig utan för att jag kände att jag var tvungen.
"Samma här"

Pinsamhet hängde i luften och jag kände hur det blev stelare och stelare för varje sekund vi va tysta.
Jag harklade mig för att bryta tystnaden vilket fick Nick att kolla på mig.
"Tror jag ska gå in till mig" sa jag försiktigt och började sakta gå tillbaka.
"Förlåt" sa Nick och vände sig om för att kolla på mig.
Jag stannade i mina rörelser och tittade i chock på han.

"Förlåt för att jag dumpade dig sådär, du förtjänade bättre"
Sa Nick och sänkte blicken.
"Ja, ja det gjorde jag" sa jag och jag kände hur en tår lämnade min kind. Jag skakade på huvudet. Jag hade aldrig pratat med honom om detta. Detta samtalsämne gjorde så att mina känslor och minne spelades i mitt huvud om och om igen.

Jag vände mig om hastigt och fortsatte snabbt till mitt rum. Jag kröp ner i min säng och kände plötsligt hur sömnen började ta över.
Jag log åt mig själv som för första gången någonsin vågade konfrontera Nick.

~~~

" VIOLET VAKNA VI SKA PÅ KONSERT IDAG! VI MÅSTE SMINKA OSS, VÄLJA KLÄDER, ÄTA FR-"

Hann hon innan hon blev avbruten av en knackning på dörren.
"Godmorgon, jag går ner och äter frukost nu, hänger ni med eller?"
Frågade Nick.

Jag sträckte på mig, fortfarande för trött för att kliva upp. Men det verkade Jessica skita i. Hon tog tag i mitt täcke och slet bort det från mig vilket omedelbart fick mig att börja frysa.

"Kom igen nu Violet! Frukosten väntar" sa hon och skrattade lite smått åt sig själv.

Jag tittade irriterat på henne men klev ändå upp. Jag drog på mig min svarta byxdress med fickor och satt upp mitt hår i en slarvig knut.

"Kom nu!"
Små skrek Jessica som verkade vara lika exalterad över frukosten som själva konserten.
Hon skuttade fram till hissen vilket fick mig att skratta lite lätt åt henne.

"Sovit gott?" Frågade hon mig och kollade glatt på mig.

Jag nickade lätt medan jag gäspade och visade henne en tumme upp.
Hon tittade på mig med ett leende när det plingade till i hissen som en signal att vi var framme vid frukosten.

När jag klev ut ur hissen möttes jag av en lukt från amerikanska pannkakor, ägg och bacon. Jag kände hur min mage kurrade. Detta var precis vad jag behövde efter igår kväll.

~~~

"Kan du fatta?! Om mindre än en timme kommer Justin Drew Bieber står framför oss! Asså Violet detta är sjukt"
Jag kände hur min mage började slå knutor och jag var alldeles för exalterad för att kunna svara.

Jag tittade på samma kö som vi stod i sedan vi kom hit. Vi hade stått här i över 3 timmar och kön har inte rört sig mer än en halv meter.
Jag kollade ner på mina händer. Mina naglar var målade i en ljus lila färg och jag hade en ring som täckte båda fingrarna. Jag var jätte nöjd med min outfit.
Jag hade en hög svart kjol som slutade precis vid knäna . Jag hade en långärmad magtröja som slutade precis vid kanten av den högmidjadekjolen. Till det hade jag mina rosa låga skor.

Jag var nöjd, brukar sällan vara det men idag, idag var jag det.
Jag kände plötsligt hur en hand tog tag i min. Och det var inte Jessicas.
Jag vände mig om och såg att det var Nick.
Jag kollade han in i ögonen med en förvånad blick, han mötte mig med en oskyldig min.

"Vad gör du?" Frågade jag och drog snabbt bort min hand från Nicks. "Förlåt tänkte bara, de e så mycket folk jag vill inte tappa bort er" sa han och log ett osäkert leende.

"Nick kön har rört sig en halv meter på 3 timmar, vad tror du ska hända?" Frågade jag och rullade på ögonen.
"Förlåt" sa han och kollade ner.

Vad var det med han? Jag skakade på huvudet åt han och vände mig om till Jessica igen.
"Snart Violet, snart är det dags" sa hon och vi båda pep av lycka.

Vi hörde hur alla började skrika och vi såg vakterna öppna dörren till Tele2 arenan.
"Nu gäller det Violet! SPRING" skrek hon och när vi kommit innanför dörrarna krigade vi oss fram.
Jag tog utan att tänka på det tag i både Jessica och Nick för att inte tappa bort de.
Han mötte mig med ett leende men jag bara sprang efter Jessica.

Justin Bieber- Fangirl or girlfriendWhere stories live. Discover now