Kapitel 8-Dejten

322 8 0
                                    


Justins varma andedräkt smekte mina läppar. Hans händer tog ett hårdare grepp om mina. Våra läppar var bara millimeter ifrån varandra nu.
Helt plötsligt började min mobil att vibrera. Justin drog ifrån snabbt och jag såg att hans kinder blev lite rödare än vanligt.

"Du borde svara" sa Justin medan han kliade sig i nacken och kollade ner i bordet.
Jag bara nickade och tog upp mobilen.

"Hallå?" Frågade jag.
"Hej Violet vart är du? Jag ska åka hem nu. Tänkte bara säga hejdå"
Jag suckade när jag märkte att det var Nick.
Jag berättade vart jag var någonstans och efter bara 5 minuter stod han utanför frukost restaurangen.
Jag gick ut och möttes av en leendes Nick.

"Hej" sa han glatt, men hans leende försvann när han såg att Justin dykte upp bakom mig.
"Hej" sa jag.
Nick klev ut ur bilen och gick fram till mig.
"Tänkte att jag kunde skjutsa dig innan jag åkte hem?" Sa Nick men det lät mer som en fråga.

Innan jag hann säga någonting sa Justin.
"Det var väldigt snällt av dig, men när jag är på dejt med någon så avslutar jag den också"
Sa han. Både jag och Nick kollade på han i chock.
En dejt? Såg han detta som en dejt? Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag kände hur mina kinder blev röda.

"Tack ändå" sa jag till Nick.
Nick suckade och nickade sakta.
"Jessica är redan hos Alex så att du vet"
Sa han sedan gick han fram och kramade mig. Jag kramade tillbaka.
"Okej tack, hejdå" sa jag och vände mig till Justin igen.

"Vem är Alex?" Frågade Justin.
"Min kompis jag skulle bo hos, jag berättade väl det" sa jag och skrattade lite.
Men det gjorde inte Justin.
Hans käkar blev spända och han tittade ner i backen.
Var han svartsjuk? Tänkte jag men jag började nästan skratta åt mig själv när jag tänkte på det.
Varför skulle Justin Bieber vara svartsjuk över mig?

Jag skakade på huvudet.
"Ska vi åka?" Frågade Justin och mötte mina ögon denna gång. Jag log till svar.

Bilresan var tyst. Jag kunde inte avgöra om det var en pinsamtystnad eller en skön tystnad.
Justin harklade sig vilket bröt tystnaden.
Jag kollade på han men hans ögon var fast på vägen.
"Så den här Alex, hur gammal är han då?"
Frågade han vilket fick mig att fnittra lite.
"Hon, är 20"
Sa jag och skrattade åt tanken att Justin reagerade sådär för att han trodde det var en kille.
"Hon?" Fråga Justin och försökte kolla på mig medan han tittade på vägen.
"Ja, Alexandra" sa jag och fnittrade lite vilket fick Justin att göra det samma.

"Här är det" sa jag och Justin körde upp på uppfarten till Alexandras hus.
Justin parkerade och sprang över till min sida för att öppna dörren åt mig.
Jag log och tackade artigt.
"Hejdå" sa jag vilket fick Justin att dra in mig i en kram.
"Hejdå" sa han och drog ifrån kramen, han log stort.
Jag vände mig om för att gå upp till huset men Justin stoppade mig.
"Ehm.. Jo jag bara undrade.. Om jag k-kanske kan få ditt nr.. Bara för att typ kolla att allt är o-okej och så" sa han och hans kinder blev röda när han själv hörde hur dum han lät.
Jag skrattade vilket fick hans kinder att bli ännu rödare.

Jag gick fram till han och skrev in mitt nummer på hans mobil. Jag kunde känna hans andetag i min nacke vilket gjorde att jag fick rysningar längst hela ryggraden.
Mitt hjärta slog så snabbt att jag inte kunde koncentrera mig och skrev in fel nummer minst 3 gånger.
Justin fnissade åt mig.
"Gör jag dig nervös?" Frågade han med ett självsäkert leende.
Mina kinder blev röda och jag försökte gömma mitt ansikte så att han inte skulle märka men det var försent.
"Du är väldigt söt när du rodnar" sa han och jag blev ännu rödare.

Jag räckte han mobilen och han mötte mig med ett leende.
Han drog in mig i en till kram och viskade i mitt öra
"Jag vet att du är svag för mig" hans ord gjorde mig knäsvag och jag fick rysningar över hela kroppen.
Han drog bort och log åt vilken påverkan han hade på mig.
"Jag hör av mig" sa han och jag nickade och log.

~~~

"Hallå?" Ropade jag in i det stora huset och några sekunder senare kom Jessica och Alex springandes mot mig!
" DU VAR PÅ DEJT MED JUSTIN BIEBER" skrek dom vilket fick mig att hoppa till och skratta åt dem.
"KOM DU SKA BERÄTTA ALLT!!" Sa Jessica drog in mig till soffan.

Dom drog med mig till soffan och nästan kastade ner mig på soffan.
"VAD GJORDE NI? VAD SA NI?"
Skrek dom rakt i mitt ansikte.
"Whoo" sa jag och flyttade längre in i soffan.
"Ta det lugnt och sätt er ner så svarar jag på alla frågor" sa jag och de gjorde som jag sa.

"Vad gjorde ni?" Frågade Jessica med en lugnare ton men jag kunde höra hur hennes glädje och nyfikenhet strömmade genom hennes kropp.
"Inte så mycket, vi åt frukost, pratade om hans karriär, han försökte kyssa mig, vi pratade om konserten igår och om hur" sa jag tills Jessica avbröt mig. Jag hade hoppats att de inte hörde men de gjorde dem.

"HAN VADÅ?" Skrek Jessica och Alex i kör. Jag skrattade och kände hur mina kinder blev röda.
"JUSTIN DREW BIEBER FÖRSÖKTE KYSSA DIG?!" Skrek de i kör, jag stirrade på dem i chock. Läskigt hur synkade de var när de pratade.
"Mm" sa jag
"Men Nick ringde så det blev inget" fortsatte jag.
"Men omg Violet fattar du hur stort detta är?" Frågade Jessica. Jag ryckte på axlarna som om det inte var någon större grej.
"Vad hände sedan?" Frågade Alex.
Han skjutsade mig hit, och han bad om mitt mobil nummer" sa jag la snabbt händerna för mina öron då jag visste att de skulle börja skrika igen.

"OMG!!! OMFG!! JAG DÖR VIOLET DU ÄR EN SÅDAN LYCKOST!"
Skrek Alex och Jessica bara hoppade och skrek, hon var för exalterad för att hitta några ord.

Jag skakade på huvudet och skrattade lite lätt åt dem.
"Hursomhelst, jag tänkte gå upp och ta en liten tupplur. Jag fick inte så mycket sömn igår natt" sa jag och de nickade.

Jag gick in till rummet jag skulle sova i och kröp ner i den ny bäddade sängen. Jag kände snabbt hur mina ögon blev trött och tillslut orkade jag inte att hålla dem öppna.
Innan jag hann somna riktigt hörde jag hur min mobil plingade till.
Jag vände mig om och plockade upp mobilen.

Hej, jag skulle gärna vilja träffa dig igen! Kan jag hämta dig imorgon vid 13:00? :) -Justin

Värme strömmade igenom kroppen och jag fick tillbaka fjärilarna i magen som vägrade att lämna.

Det blir jätte bra, ses då :D - Violet

Skrev jag tillbaka, med ett leende på läpparna somnade jag.

Justin Bieber- Fangirl or girlfriendWhere stories live. Discover now