Kapitel 7-Fjärilar

352 7 0
                                    

Jag kände hur mina knän svek mig. Jag snubblade men innan jag hann slå i backen tog Justin tag i mig.
"Är du okej?" Frågade han och satt mig ner på en stol.
Jag nickade och rodnade lite lätt. Kan bara tänka mig hur töntigt det såg ut.

Jag svalde hårt och jag kände hur mitt hjärta började slå snabbt.
Vad gör du här?" Lyckades jag äntligen få fram.
Han log, " Jag brukar bo på det här hotellet när jag väl är i Sverige" sa han.
"Jag vet" sa jag utan att tänka mig för.
"Eller alltså jag menar"
"Det är lugnt" sa han och skrattade åt min töntighet vilket fick mina kinder att få en ljus röd färg.

"Så..." Började han medan han satt sig till rätta.
" hur var konserten?" Frågade han och satt sig mitt emot mig.
"Fantastisk" sa jag och log stort, ledsen över att det var slut.
Han log ett stort leende. Vi bara satt och tittade på varandra ett tag när jag såg hur han fick en frågande blick.

"Vad är det?" Frågade jag och gav han samma frågande blick tillbaka.
"Jo asså... Du behöver inte svara... Ehm jag förstår om de är privat och så men"
"Säg det bara" sa jag med ett leende.
"Vem är Nick? Alltså eftersom det lät på han som om ni va tillsammans och så. Som sagt du behöver in"
Men jag avbröt han "han är mitt ex" sa jag snabbt.
"Han dumpade mig för någon månad sedan"
Sa jag innan jag fortsatte.
"Ända anledningen till varför jag är här med han är för att han fick tag i biljetter, ville så gärna gå att jag gick med på att följa med"

Justin tittade på mig med en orolig blick.
"Men är du okej? Är det inte jobbigt?"
Frågade han.
"Jo, han sårade mig väldigt mycket. Men vad ska man förvänta sig när det kommer till killar" sa jag och så fort orden lämnade min mun ångrade jag mig. Justin fick en konstig och överraskad blick.
"Det var inte så jag menade! Det är bara det att jag har en dålig erfarenhet vad det gäller killar" sa jag och tittade ner i backen.

Justin placerade tummen och pekfingret på min haka och lyfte upp den för att jag skulle kolla han i ögonen.
Hans ögon var så vackra att man skulle kunna titta in i de för alltid. Den hasselbruna färgen tatuerades in i mina ögon och jag visste att jag aldrig skulle glömma den blicken.

"Den som någonsin sårat dig Violet är en idiot" sa han vilket fick mig att rodna lite lätt. Jag log stort när jag såg Justins leende på hans läppar.

Han släppta min haka och drog ifrån en bit.
Han tog tag i min hand.
Elektriciteten strömmade igenom kroppen av hans beröring. Jag fick fjärilar i magen och mitt hjärta hoppade över ett slag.
Jag fick gåshud över hela kroppen.
Jag kollade över på Justin som tittade ner på våra händer. Han såg chockad ut.

Jag kollade ner på hans arm och jag såg att han också hade gåshud.
Jag kipade efter luft när jag såg det.
Kände han samma sak? Kände han det jag kände? Kändes det här lika rätt för han som för mig.

Justin drog bort handen och harklade sig. "Uhm förlåt jag bara" sa han och slutade prata.
Våra blickar möttes och samma varma känsla strömmade igenom min kropp.
Det kändes som om hela jag lyste.
Han skakade på huvudet lite lätt och kollade ner i backen.

"Förlåt" sa han och ställde sig upp. Han gav mig en sista blick innan han försvann in igen.

Jag placerade min hand på mitt hjärta och jag kunde känna hur det slog dubbelt så fort än vad det brukar.

Vad tänkte jag med? Klart han inte kände samma sak. Han kan få vem han vill, varför skulle han vilja ha mig?
Tänkte jag och ställde mig upp. Jag tittade ut på utsikten en sista gång innan jag gick in till mitt rum igen.

Jag la mig i sängen och somnade med ett leende på läpparna.

~~~

"Violet vakna" sa en röst som inte lät som Jessicas.
Jag spärrade upp ögonen och över mig stod Nick.
"Vad gör du här?" Frågade jag och satte mig upp drastiskt.

"Ingen svarade när jag knackade på" började Nick medan han satte sig bredvid mig på sängen.
"Och dörren var upplåst så jag gick in" fortsatte Nick och rykte på axlarna.

"Violet är du vak" började Jessica men stoppade sig själv när hon såg Nick.
"Vad gör du här?" Frågade hon och kollade oroligt på mig.
Nick vände blicken på mig och jag bara ryckte på axlarna vilket fick Jessica att börja prata igen.
"Hur som helst, ska vi börja gå ned till frukosten eller?"
Jag nickade på huvudet, jag kände hur Nicks blick brände på min hud.
"Sluta stirra" röt jag till lite oförskämt vilket fick Nick att hoppa upp från platsen han satt på.

"Jag ska nog gå in till mig och fixa det sista" sa han tittandes i backen medan han gick ut från vårt rum.
"Vad var det där om?" Frågade Jessica med en orolig blick.
"Jag vet faktiskt inte" sa jag och kände att min förvirring blev större och större.

~~~

Jag stod vid pannkakorna, jag hade varit sugen på pannkakor enda sedan konserten.
"Hej" sa en kille bredvid mig.
Han hade en svart hoddie. Han hade dragit över huvan så man inte såg hans ansikte. Hans svarta solglasögon skymde hans ögon.
"Hej?" Sa jag fast det lät mer som en fråga.
"Känner jag dig?" Frågade jag och log försiktigt.
"Nä inte riktigt men de hoppas jag vi kan ändra på" sa han och tog av sig sina solglasögon.
Justin

"Oh" sa jag bara och min hand fördes till min mun i chock.
Han log och satte tillbaka solglasögonen.
"Såå" började han
"Hur länge ska ni stanna i Stockholm?" Frågade han.
"Hur vet du att jag inte bor här?" Sa jag lite kaxig och fortsatte ta pannkakor.
Han skrattade till lite "antog att ni inte gjorde de då ni bor på hotell" sa han vilket fick mig att känna mig så dum.
"Oh, juste" sa jag och rodnade lite lätt.

"Nick åker hem idag, men jag och Jessica ska stanna hos en barndomskompis som vi inte träffat på länge" sa jag
"Vi lär vara här i en vecka till iallafall" sa jag och kollade upp på Justin.
"Dudå?" Frågade jag och fäste blicken på sirapen.
"Samma här, ska träffa några svenska producenter så de lär bli en vecka eller två"
Jag nickade bara.

"Vad sägs som att äta frukost någon annanstans? Är dö less på hotellfrukost"
Sa Justin vilket fick värme att strömma igenom kroppen. Justin Bieber frågade mig att följa med han att äta frukost.
Mitt hjärta hoppade över ett slag när jag tänkte på det.
"Okej" sa jag och försökte att låta så opåverkad jag kunde.
"Kom" sa Justin och drog med mig men jag stannade till.

Han vände sig om och kollade på mig med en frågande blick.
"Ska bara berätta för Nick och Jessica" sa jag och han nickade.
"Jag väntar i receptionen" sa Justin och log vilket automatiskt fick mig att le.

Jag gick mot vårt bord.
"Vad lång tid det tog" sa Jessica och skrattade lite.
"Och var är din mat?" Frågade Nick.
"Jag ska iväg och äta frukost med Justin, han frågade mig nyss" sa jag som om det inte vore en stor grej alls.
Jag såg hur Nicks blick gick ner till hans mat och han svalade hårt.
"Okej" sa han bara och tog en tugga av sin pannkaka.

Vad var det med han?
"Omg Violet! Va fusk! Ha så kul och ring mig!! Lova"
Jag fnissade lätt åt hon och nickade.

~~~

Justin stod i receptionen och pratade med en kille. Jag gick fram och såg snabbt att det var bakgrundsdansaren som hade tagit mig på och av scenen.
"Det här är Kyle" sa Justin och Kyle sträckte handen för att hälsa.
"Vi har ju sätts förut" sa Kyle och log. Jag bara nickade och log tillbaka.

"Kom nu Violet" sa Justin och tog tag i min arm för att eskortera mig ut från hotellet.
Min mage slog knutor och det kändes som om tusentals fjärilar lekte inuti min mage.

~~~

Vi satt och åt frukost. Justin hade tagit en omelett med bacon och jag tog såklart pannkakor.
Vi åt och pratade. Det var faktiskt otroligt kul, det visade sig att Justin faktiskt är en helt vanlig kille ändå.

Jag skrattade högt efter något Justin berättade vilket fick han att brista ut i skratt han med.
Han lade sin hand på min vilket fick oss båda att bli tysta.
Jag kollade ner på våra händer och sedan upp på Justin igen.
Hans blick var varm och jag kände hur mitt hjärta hoppade över ett slag.

Plötsligt började Justin att luta sig fram, vilket fick mig att göra detsamma. Min mage var fylld av fjärilar nu.

Justin Bieber- Fangirl or girlfriendWhere stories live. Discover now