Kapitel 2-Sms:et

402 8 0
                                    


"HAN GJORDE VAD?"
Skrek Jessica medan hon höll i de tre biljetter jag fått av Nick. Eller ja, mer blivit bjuden på då Nick tyvärr var tvungen att följa med..

"Violet det här är helt sjukt kan inte fatta att vi faktiskt ska dit!"

Vi båda pep av lycka och hoppade upp och ner.
"Jag vet! Tro mig jag hatar Nick men ibland finns det fördelar med han" sa jag och vi båda skrattade.

"Men Violet, hur känner du över att han ska följa med? Jag menar han dumpade ju ändå dig"
Sa hon med en allvarlig ton i rösten. Jag sänkte min blick, jag svalde mina känslor som dök upp så fort detta ämne drogs upp. Jag skakade på huvudet och tittade på Jessica igen. Hon mötte mig med sina bruna stora ögon och gav mig en sympatisk blick vetandes att jag fortfarande inte var riktigt över det än.

" Jessica ingen kan förstöra detta! Jag ska dit med dig! Om han följer med struntar jag i, ingen kan få mig på dåligt humör den kvällen" sa jag och såg hur hennes ledsamma min ändrades till ett leende.

"Bra Violet, jag menar vi behöver inte ens prata med han! Och stör han dig så slår jag bara ner han" sa hon och jag fnissade till.

Hela den kvällen gick åt att prata om vad vi skulle ha på oss, hur vi skulle ta oss till Stockholm, vart vi skulle bo och hur vi skulle göra för att slippa Nick så mycket som möjligt.

Pip min mobil durrade till och jag tog upp den.
Det var ett sms från Nick.

~Hej tjejen, ni har säkert funderingar på mycket! Men jag har redan fixat allt. Hämtar er på torsdag så bilar vi ner till Stockholm. Vi hörs senare babe~

Läste jag från sms:et och kände hur jag blev illamående när han skrev ordet 'babe'.
Jag tittade upp på Jessica lite besviket.
"Nick har fixat allt, vi ska bila ner med han"
Sa jag

Jessica möte mina gröna ögon och kollade oroligt på mig. Hon nickade långsamt utan att släppa vår ögonkontakt.

"Det löser sig Violet, du behöver inte prata med han"
Sa hon, och jag nickade snabbt. Hon på började ett nytt samtals ämne bara för att hon förstod att jag ville prata om nått annat.

Jag ville till den här konserten mer än allt! Jag känner mig bara så svag när det är Nick som fixat allt. Jag lovade mig själv att aldrig mer ha han i mitt liv. Och nu är jag liksom tvungen.
Det känns skönt att Jessica ska med, jag vet att hon hade stått upp för mig om något skulle hända. Jag hatade Nick, men jag var fortfarande inte riktigt över det han gjorde mot mig.
Jag menar hur ska man någonsin kunna komma över en sådan sak.

Min tankar snurrade runt i mitt huvud och de förvirrade mig mer och mer.
Jag försökte fokusera på det Jessica pratade om.
Men mina tankar var någon helt annanstans.

Jessica slutade prata vilket fick min blick att möta hennes. Hon tittade på mig med en blick som frågade 'är du okej?'
Jag bara log mot henne vilket fick henne att fortsätta prata.

Justin Bieber- Fangirl or girlfriendWhere stories live. Discover now