Violet POVJag vände mig i sängen och försökte öppna ögonen. Jag vet inte hur mycket klockan är men det var väldigt ljust ute.
Nu ångrar jag att jag inte drog för gardinerna innan jag gick och la mig.Efter några minuter hade mina ögon vant sig vid ljuset. Jag gäspade stort och kollade på klockan.
Klockan var 10:30.Jag klev upp och tog på mig ett par jeans och ett rosa oversize linne.
Jag stoppade ändarna innanför mina svarta jeans.
Jag kollade mig i spegeln.
Jag kammade mitt hår lite snabbt.
Smink behövs inte tänkte jag och små sprang ner för trappen.Jag gick ut till köket för att göra frukost men Jessica var redan där.
"Godmorgon" sa hon med ett leende.
"Jag har gjort frukost"
Sa hon och visade med blicken min tallrik.
"Tack bästa du" sa jag och kramade henne.
Hon skrattade till åt min handling men kramade tillbaka.
Jag skuttade till min plats och började äta mina pannkakor med en stor aptit.Jag kände hur min mobil durrade till. Jag tog upp den ut bakfickan och såg att det var ett sms... Från Nick.
Jag suckade tungt.Hej Violet, jag kommer vid 12:30 om det funkar? -Nick
Jag ville säga nej, men jag visste att det inte skulle hjälpa så jag sa bara okej.
"Jo du Violet, jag ska iväg till stan med min syster. Vi ses väl ikväll?"
Jag log och nickade.
"Tack igen för frukosten"
Sa jag och slickade mig om läpparna.
Hon log och försvann ut till hallen för att ta på sig ytterkläderna.Okej, vad ska man göra nu då.
Jag tog upp mobilen för att kolla hur mycket klockan var.
11:30.
Så en timme kvar tills Nick kommer.Jag tog undan min tallrik och mitt glas.
Jag suckade uttråkat och bestämde mig sedan för att titta på tv.Tiden gick fort när jag kollade på how i met your mother. Helt plötsligt knackade det på dörren. Jag stängde av tv:n och gick för att öppna.
Jag suckade en gång innan jag klistrade på ett leende försökandes att det inte skulle se så fake ut."Hej Violet"
Sa Nick när jag öppnade dörren.
"Hej.."
Sa jag och gjorde en gest som lät han komma in.Vi satt oss i soffan och Nick flyttade närmare mig, nästan för nära.
Jag harklade mig obekvämt.
"Så vad vare du ville prata om?"
Sa jag och försökte titta på honom men jag fick en konstig känsla i magen jag inte alls gillade.
Hans ögon var mörkare än vanligt.
" Violet, resan vi gjorde till Stockholm fick mig att förstå vilket misstag jag gjorde när jag gjorde slut med dig"
Jag kollade på han med en frågande och obekväm blick.
Jag visste inte vad jag skulle svara men ännu mindre förstod jag vad han ville."Du tar tillbaka mig va?"
Fortsatte han och kollade på mig med ett leende.
Jag flämtade till och kände hur jag blev äcklad av bara tanken på han.
Jag var för chockad för att svara så jag bara skakade på huvudet.
Hans ansiktsuttryck ändrades. Han såg förvånad ut, det såg nästan ut som om han trodde att jag bara skulle ta tillbaka han bara sådär.
"Nick jag älskar inte dig längre, jag älskar någon annan"
Sa jag och hans ögon blev mörkare än förut.Jag svalde hårt och tittade bort.
"Det är Justin, eller hur?"
Frågade han, jag kände hur hans blick brände mot min hud.
Jag nickade och kollade upp på han igen.
Han svalde hårt och drog ihop ögonbrynen.
"Åh herregud" sa han och skakade på huvudet.
"Tycker synd om dig Violet, trodde inte du var så dum"
Jag ryggade tillbaka av hans kommentar.
Dum? Vadå dum?
Jag kollade på han med en frågande blick och jag kände hur rysningarna spreds över min rygg.
Det kändes som om det skulle hända något fruktansvärt dåligt snart och jag kände hur min mage vred sig."Vad menar du?" Frågade jag tillslut och svalde nervöst.
"Tror du på riktigt att ni skulle kunna ha ett förhållande?"
Sa han och skrattade till åt hur töntigt han tyckte det var. Men jag kände Nick bättre och jag kunde vittra avundsjuka.
Jag skakade på huvudet åt det han sa. Jag kände hur en klump växte i magen.
Hur dum får han lov att bli.
"Du måste gå nu"
Sa jag och ställde mig upp.Nick fnös till och ställde sig upp. Han började gå ut till hallen och jag följde med han.
Han tog på sig sina ytterkläder och skor utan att släppa blicken från mig.
Jag blev nervös av sättet han kollade på mig.
Han ställde sig upp och kollade på mig uppifrån och ner.
Han slickade sig om läpparna och flinade.
Vad höll han på med.
Han började gå sakta mot mig vilket fick mig att backa.
Tillslut backade jag in i en vägg och jag flämtade till av den lätta dunsen.
Hans kropp trycktes mot min och han placerade sina händer på mina höfter så att jag inte kunde komma ur hans grepp.Jag försökte putta bort honom men han bara flinade.
"Nick släpp!" Sa jag och försökte trycka bort han.
Han skrattade till av mitt töntiga försök att ta mig därifrån. Jag var alldeles för svag.
Helt plötsligt tog han upp ena handen till min haka och höll fast mitt ansikte.
"Snälla.." Sa jag och min röst sprack. En tår lämnade mitt ansikte.
"Men Violet då, du brukade ju gilla det här"
Sa han och sitt flin blev större.
Han pressade sina läppar mot mina och jag kände hur jag blev illamående av hans beröring.Helt plötligt öppnades ytterdörren.
"Violet?" Hörde jag en röst säga. Jag skulle känna igen den rösten från 1000 km ifrån. Det var Justin.
Jag lyckades putta bort Nick och jag stirrade mot ytterdörren.Han var borta.
ESTÁS LEYENDO
Justin Bieber- Fangirl or girlfriend
FanficViolet är en 21år gammal tjej som bor tillsammans med sin bästa vän Jessica. Violet är fortfarande krossad och förstörd sedan förhållandet med sitt ex Nick inte slutade som hon ville. När Violet åker på Justin Biebers konsert i Stockholm med Nick fö...