Ryans POV
Jag stod kramandes med Violet i vardagsrummet.
Åh det här är så fel, men varför känns det så rätt?Sedan första dagen jag träffade Violet så såg jag något i henne jag inte sätt i någon förut. Jag skulle kanske inte ha lagt mig i, jag skulle kanske inte ha sagt till Justin att berätta för Violet om Hailey.
Men tanken på att den där tjejen inte visste om det, att hon trodde allt var lugnt gjorde ont på något konstigt sätt.Justin är min bästavän, jag skulle egentligen inte ens stå här med hans kärlek i min famn.
Men han svek ju henne, Violet förtjänar bättre.Jag blev yr av alla tankar, det kändes så bra fast jag hela tiden visste att detta var så fruktansvärt fel.
Knack knack knack
Violet drog snabbt ifrån och tittade på mig.
Jag stod helt still och tittade in i hennes ögon.
"Ska du inte öppna?"
Sa hon och skrattade till lite.
Jag vaknade upp ur mina tankar och nickade snabbt på huvudet.Jag gick ut till hallen och öppnade snabbt dörren.
"Hej"
Sa en vänlig röst på andra sidan.
"Hej"
Sa jag och log ett vänligt leende.
"Här är er beställning, det blir 175kr"
Sa tjejen och jag nickade lätt.
Jag drog upp pengarna ur fickan och gav hon dem.
Hon log och gav mig sedan maten.Jag tackade artigt och stängde sedan dörren med en lätt smäll.
Violet satt redan på soffan och sträckte sig efter påsen jag höll i handen.
Jag ryckte bort den retsamt och satt mig ner på soffan.
"Damen får allt vänta"
Sa jag retsamt vilket fick Violet att puta med underläppen.
Jag skrattade till lite av hennes söthet och gav henne påsen i ett tecken om att hon vann denna gång.~~~
Vi hade precis ätit upp och jag kunde se hur trött Violet började bli.
Jag drog in henne i min famn vilket hon inte verkade ha något emot.
"Är du trött?"
Frågade jag och kollade ner på Violet som hade slutna ögon.
Hon bara skakade på huvudet vilket fick mig att skratta.
"Varför är din ögon slutna då?"
Frågade jag och Violet öppnade ett öga lite lätt och kollade på mig.
"Jag bara vilar dem lite"
Sa hon och borrade in sig bekvämt i min t-shirt.
Jag bara log.Plötligt satt sig Violet upp vilket fick mig att kolla på henne med en fundersam blick.
"Ryan?"
Sa hon och jag drog ihop mina ögonbryn.
"Mm?"
Frågade jag och studerade hennes ansikte.
"Mitt plan går ju i övermorgon"
Sa hon och tittade på mig.
Något i mig blev ledsen av att hon skulle åka tillbaka till Sverige.
Jag ville ha henne här hela tiden.Jag och Violet hade bokat biljetter tillsammans idag eftersom hon bara ville hem efter det som hände.
Jag skulle köra henne till flygplatsen och planen var att Justin inte skulle få reda på något. Även fast jag vet att han kommer det, inget undgår Justin.Jag nickade som svar på det Violet sa.
"Men mina saker är ju kvar hos Justin"
Sa hon och vilket fick mig att slå mig lätt på pannan tänkandes på vilka idioter vi varit som inte tänkt på det innan.
Jag kunde inte hjälpa att skratta till lite vilket fick Violet att göra detsamma."Nej men allvarligt nu"
Sa Violet samtidigt som hon hämtade andan.
"Vi måste hämta dem, men jag vill inte göra det"
Sa hon och jag nickade förståeligt.
"Jag hämtar dem imorgon"
Sa jag bara vilket fick Violet att le.
"Tack!"
Sa hon och hoppade in i famn och kramade om mig.
Jag log stort.Violet la sig till rätta efter någon minut och jag kunde höra hur hon började somna tyngre och tyngre.
Jag log och strök hennes hår bakom hennes öron.När filmen var slut sov Violet nästan helt, jag lyfte upp henne så att hennes ben och huvud låg på mina armar.
Hon kändes som ett litet barn.
Och jag älskade att känna mig viktig för henne.Jag gick ut till hallen och skulle börja gå upp för trappen när hon började mumla.
"Jag älskar dig Justin"
Sa hon och något i mig brast.
Hon la sin hand på min nacke och började försiktigt trycka mig närmare hennes ansikte.
Jag vet att hon trodde att jag var Justin men jag ville inget hellre än att ha hennes läppar på mina.Jag ledde in och våra läppar möttes.
De rördes i perfekt takt till varandra trotts att hon var så trött.Helt plötsligt öppnades dörren och jag drog snabbt bort från Violet.
Violet vaknade till och förstod precis vad som hade hänt.
Hon hoppade ur min famn och tittade frågande på mig.Jag tittade bort mot dörren, livrädd över vem som skulle stå där.
En klump bildades i min mage när jag såg att det var Justin.
"Justin det är inte som det"
Hann jag bara innan Justin flög på mig.
Jag fick en smäll rakt i ansiktet, det brände till men jag förtjänade det.~~~
Justins POV
Jag gick runt i mitt rum och tittade på Violets väskor.
Alla hennes saker är här och hon kommer inte vilja komma hit och hämta dem.Jag suckade högt, jag lyfte upp Violet väska och öppnade dörren som ledde ut från mitt hus.
Jag var tvungen att ge henne väskan, hon behövde väl sina grejer.Jag sprang ut till min bil och hoppade in.
Jag visste inte vad som skulle hända, Violet ville inte träffa mig och Ryan tror att jag valde Hailey över Violet...Jag gav av mig en tung suck innan jag startade min bil och körde därifrån.
~~~
Jag var utanför Ryans hus, en klump bildades i min mage av nervositet.
Jag var besviken på Ryan över att han inte frågade mig vad som hade hänt, han bara antog att jag skulle ha gjort något sådant mot Violet.Jag sträckte mig efter Violets väska och hoppade ut ur bilen.
Jag gick fram till dörren och kände hur min nervositet blev starkare och starkare.
Jag andades tungt ut och öppnade dörren.Det som mötte mig på andra sidan fick min klump att försvinna, all nervositet försvann och ersattes av ilska.
Violets läppar var mot Ryans, medan han bar henne.
Jag kokade och stirrade på dem.
Violet hoppade ner från Ryans grepp och tittade frågande runt på både mig och Ryan.
Som om hon inte visste vad som hade hänt, även fast jag visste att hon gjorde det.Ryan sträckte försiktigt upp händerna i luften.
"Justin det är inte som det"
Hann han bara säga innan jag gav honom en rejäl smäll i ansiktet.
YOU ARE READING
Justin Bieber- Fangirl or girlfriend
FanfictionViolet är en 21år gammal tjej som bor tillsammans med sin bästa vän Jessica. Violet är fortfarande krossad och förstörd sedan förhållandet med sitt ex Nick inte slutade som hon ville. När Violet åker på Justin Biebers konsert i Stockholm med Nick fö...