İşinde o kadar iyiydiki eline gelmiş yıkık dökük gemi elinden
Muazzam bir şekilde yepyeni olup cıkıyordu.
Gemi süsleme sanatında da ileriydi . Ondan öğrendiğim süslemeri mavi yıldız üzerinde deniyor. Mavi yıldıza değişik havalar katıyordum.
Bir gün elime aldığım bir tahta parcasına yıldız resmi yabıp. Onu maviye boyadım ve geminin isminin yazılı olduğu yerin yanına yapıştırdım.
Bu ona çok yakışmıştı . Mavi yıldızında bunu çok begendigini hissetmiştim . Berber bu yakınlarda cok hastalanmiş gün geçtikçe kötüleşmişti bu durum bana çok acı veriyordu.
Onu en iyi hastaneye götürdüm fakat hastalığı için geç olduğunu yabacak bir şeyin kalmadığını söylediler berber ne olur beni bırakma hani bu yola beraber cıkmıştık.
Dostlar birbirini terk etmez. Usta ve ben beraber onu kendi şartlarımızla iyileştirmeye çalışıyor topladığımız bitkilerden ona çeşitli caylar yapıyorduk. Gün geçtikçe biraz daha toparlandı artık ustayla ben calışıyordum .
Bir gün ustayla beraberken birkaç adam denizin derinliklerinden çıkardıkları bir sandal getirdiler .
Sandal biraz yıpranmiş her tarafı pas içinde kalmıştı bu sandalı ustayla beraber tamir etmeye başladık usta sandalı incelerken önündeki bir parçanın eksik olduğunu ve şiddetli bir fırtınadan dolayı olabileçeğini söledi.
Sandalı biraz incelediğimde babamın sandalına benzediğini fark ettim .
Ustaya bu adamların bunu nerde bulduklarını bu sandalın babama ait olabileçeğini sölediğimde o da çok şaşırmıştı .
Adamlar bir kaç gün sonra sandalı almak için geldiklrrinde sormamızın mumküm olaçagını söyledi.
Emindim bu babamın sandalıydı. Ona çok benziyordu . Eve gider gitmez olanları berbere anlattım.
O da çok şaşırmış ve aynı zamanda çok sevinmişti.
Hatta yarın sabah benimle birlikte sandalı görmeye geleçekti.
O gece yine uyuyamamıştım babam yaşıyor olabilir mi diye içimden hep geçirdim sabah olmuştu berberle beraber kavaltımızı yabmış ve yola koyulmuştuk.
Ustanın yanına gittigimizde usta çeşitli tamiratlara başlamıştı bile berberi de yanımda görğnçe çok sevindi.
Önce beraber bir bardak cay içtik bu sırada berber gözleriyle sandalı inçeliyor ve yüzü her inceleyişinde degişiyordu bu , bu sandal bizim kasabadaki mesut abinin sandalına benziyor dedi....