Seorang kanak perempuan berbadan besar dan memakai cermin mata bulat kecil , dengan berpakaian kurung sekolah berumur 12 tahun berlari kearah Luqman Rafi'e sambil membawa bunga ros merah .Luqman Rafi'e dan rakan baiknya Asyraf Iqbal sedang berbual mesra dengan perlajar perempuan lain yang sebaya dengan mereka di kantin sekolah .
Luqman Rafi'e perlajar lelaki yang paling hotties di sekolah tersebut . Menjadi peminat pada para perlajar perempuan termaksud perlajar dari darjah 5 hingga tingkatan 5.
Kanak perempuan itu memanggil Luqman Rafi'e tapi tidak didengari . Asyraf Iqbal menyapa bahu kawan baiknya , Luqman Rafi'e untuk memberitahu.
"Budak belakang kau panggil." Bisik Asyraf Iqbal.
Luqman Rafi'e memaling kebelakang sambil tersenyum. Kanak perempuan itu juga tersenyum malu .
"Anything sis ?" Soal Luqman Rafi'e manja.
"Saya sebenarnya ada sesuatu nak luahkan . Tapi , ada ramai orang dekat sini . Boleh-"
Luqman Rafi'e memotong ."Disini sahaja, kejab lagi saya ada latihan hokey dan bola sepak."
"Sini? " wajah kanak itu sedikit resah.
Luqman Rafi'e menganguk . Perlajar yang berada di kantin semuanya senyap mengunci kata , memasuki drama di hadapan mata mereka .
"Saya.. sebenarnya .. su-"
"Kejab, saya tahu."
Luqman Rafi'e mengeluarkan kertas lalu , menulis sesuatu pada kertas tersebut. Asyraf Iqbal disebelah hanya tersenyum membaca ayat yang ditulis oleh Luqman Rafi'e . Kanak perempuan itu senyum senang . Tak usah dia memberitahu pada umum.
Kertas tadi dilipat dua dan dihulurkan kepada Rai'a Amalina ,diambil dengan senang hati . cermin mata bulatnya diperbetulkan . Dengan senyuman gembira dia membuka lipatan kertas itu , yang tertulis
______________________________
Teruskan berangan kau , budak gemOk . Aku takkan terima cinta kau !
DREAMING on gemok !
________________________________
Kanak itu menitiskan air mata . Luqman Rafi'e dan Asyraf Iqbal ketawa terbahak-bahak.
"Jangan mimpi la aku nak kat kau, dah la gemuk . Hodoh pula tu." Herdik Luqman Rafi'e lagi.
Semakin laju air mata kanak perempuan itu menangis . Perlajar di kantin juga ketawakan dia pelbagai bunyian yang menyakitkan hati menambatkan lagi hatinya yang makin sakit.
Ditambah pula,tindakan Luqman Rafi'e yang meyambar botol mineral kepunya Dayana Amani , iaitu gadis yang juga menyimpan perasaan terhadap Luqman Rafi'e lalu menyiramnya pada kanak perempuan itu . Habis ! Basah baju kepunyaan kanak perempuan itu . Semakin kuat kanak perempuan itu menangis . Tapi ditahan .
Bunga ros merah kanak perempuan itu dihulur kepada Luqman Rafi'e . Dia menyambutnya dengan penuh tanda tanya .
"Terima kasih. "
Terus saja ucapan kasih itu , kanak perempuan itu melarikan diri .
Keesokkan harinya , kanak perempuan itu tidak hadir ke sekolah dan lama - kelamaan baru Luqman Rafi'e sedar bahawa kanak perempuan itu telah pun berpindah sekolah atas perkerjaan bapanya .
- isteri 17 tahun -
YOU ARE READING
Isteri 17 Tahun
RomanceLuqman Rafi'e seorang jejaka yang bekerjaya ,setelah tamat berlajar di luar negara.Suatu hari ibubapanya meminta dirinya untuk berkahwin dengan anak kenalan bapanya ; "Papa , are you serious want me to get married with a student ? 17 year old ?" - R...