Makanan yang siap dimasak telah sedia terhidang di atas meja makan . Hanya tunggu nak ceduk masuk mulut je . Luqman Rafi'e membantu opah menghidang lauk-lauk . Sampai sahaja lauk yang terakhir , Rafi'e menghidunya nikmat . Terselah senyumam yakin pada bibirnya ."Man harap sedap la masakkan Luqman ni , opah ." senyumnya .
"Mesti . cucu opah kan hebat . sudah pergi kejutkan cik dan isteri kamu." arah opah .
Luqman Rafi'e mengangguk sahaja . Tanpa berlengah , dia mengatur langkah ke arah bilik opah .
Luqman Rafi'e memarik nafas . Tombol pintu dipulasnya . huh , tak berkunci . Senang kerja aku . Pintu bilik dibuka perlahan-lahan .
"Sa-" mati kata Luqman Rafi'e apabila melihat tubuh isterinya yang sedang enak tidur dibuai mimpi .
Di tambahnya , Rai'a tidak bertudung pula sekarang lagi melemahkan diri Luqman Rafi'e .
Luqman Rafi'e mendekati isterinya perlahan-lahan . Dia merendahkan dudukannya lalu bermain-main rambut panjang milik Rai'a Amalina .
Rambut isterinya dibawa ke hidung . Dibaunya haruman rambut Rai'a . Imannya mula membuka lampu 'kerja' . Jangan la waktu sekarang . Leka Luqman sehingga tidak sedar akan Cik yang sudah sedar dari tidurnya .
"A'hemm." cik berdehem perlahan.
Luqman Rafi'e tersedar , pegangan pada rambut Rai'a Amalina dilepaskan secara automatik . Terkejut dengan teguran cik . Luqman Rafi'e menggusap dadanya lalu , memandang cik tajam .
'Budak ni , aku ingat Rai'a ni sedar . Kalau jantung aku ni lompat keluar macam mana? Aishh . 'omel Rafi'e
Cik menaikan jari telunjuknya sambil tersenyum nakal ."kasi tahu akak." ugutnya dengan suara yang berbisik .
"Shutt . Jangan ganggu . opah suruh turun makan . "
"Ok." pantas cik menuruni katil . Sebut pasal makan laju je budak kecik ni .
Luqman kembali memandang wajah isterinya . "nyeyak betul tidur . Sah tidur mati."
Lama Luqman Rafi'e memandang isterinya . Tiba-tiba timbul satu senyuman penuh makna . Ada aje la nak kenakan isterinya .
Dia membaringkan diri disebelah Rai'a mengajuk cara cik tidur tadi . Pinggang isterinya dipeluk erat . Dan erat lagi , membuatkan Rai'a hampir terjaga . Kepala Rafi'e disembamkan pada dada Rai'a bersahaja .
"Cik , kenapa ni . sini kak dodoikan." ujar Rai'a yang masih memejamkan matanya . Sah masih blank . 'Mamai ' lagi bini aku ni .
"Hmm. " balas Luqman Rafi'e berlakon seperti cik .
Rai'a Amalina mendodoi Luqman Rafi'e seperti anak kecil . Luqman Rafi'e bukan membantah malah lagi seronok di perlakukan sedemikian .
"Tidur ye ." ciuman pada dahi Luqman Rafi'e dihadiahkan . Tersentak Luqman Rafi'e dibuatnya .
"Sayang ni biar betul ? " tersenyumnya dalam diam .
"Semakin aku biarkan , tak bangun-bangun dia nanti . Tak apa Rafi'e nanti kau tidur juga dengan dia . hehe ."
Badan Rai'a digoncangnya perlahan . "sayang bangun . "
"Hm . "
"Bangun sayang ." kini pipi Rai'a pula menjadi sasaran untuk kejutan Rai'a .
"5 minit umi . Rai'a letih la ." balas Rai'a yang tanpa sedar menyambar lengan Rafi'e sebagai bantal peluknya .
"Ya Allah , sayang ni . Sengaja ni nak goda aku ."
"Sayang ... Bangun . jangan sampai biy ngam sayang ." ugut Luqman Rafi'e.
Masih tidak sedar . Dah lapok la Rafi'e .
Luqman Rafi'e menarik nafas keluhan . " biy tak main-main sayang . Biy cakap betul - betul ni."
Dan ...
Masih sama , bergerak pun tidak . Sah , tidur mati . "sayang yang cabar ye ."
Pegangan pada lengan Luqman Rafi'e dileraikan olehnya kasar , membuatkan Rai'a Amalina tersedar dan bangun secara mengejut .
'Mak , apa Rafi'e buat dekat sini? Intai aku ke apa?'
"Kenapa pandang saya macam tu ?"
Tanya Rai'a Amalina yang baru bangun . Matanya digosok - gosok menghilangkan saki-baki mengantuknya .
Luqman Rafi'e masih memandangnya seperti nak telan hidup-hidup . Rai'a Amalina menelan air liur . Jangan macam-macam .
"Awak buat apa dekat si-"
Terus Luqman Rafi'e memegang kepala Rai'a Amalina dan ...
Chupp ..
Haa , kan dah kena !
Membulat mata Rai'a Amalina atas tindakan sengaja or tak sengaja dia pun tak tahu . Rai'a menolak kepala Luqman Rafi'e sekuat hatinya .
"Awak dah gila ke ?" terucap-ucap nafas Rai'a kerana gelisah .
"Sayang la gila ."
"Awak yang gila . tetiba kiss saya kenapa ?" marah Rai'a
"Salah sayang la . " jawabnya selamba .
"Apa pula saya ?"
"Siapa suruh goda biy . "
Rai'a memuncungkan bibirnya .' Ish , mana ada aku goda dia ! Perasan ! Tak hingin la nak goda kau . '
"Apa muncung-muncung . Nak minta kiss lagi cakap aje , tak perlu nak tarik muka bagai ." nada mengusik Rafi'e membuatkan Rai'a Amalina merasakan meloya . Gatal !
"Tak nak lah ! " marah aku .
"Betul ni taknak ? Free tau , untuk sayang je . Orang lain semua kena bayar . Rugi kalau tak terima . " usik Rafi'e lagi . keningnya dijongket berkali-kali.
"Main promote kiss dia pula , ingat baju ke kena bayar bagai ." rungut aku perlahan sambil berpeluk tubuh .
Luqman Rafi'e yang mendengar omelan Rai'a Amalina walaupun perlahan tapi tetap didengarinya . Daa , bukannya jauh pun . Bertentanggan kan kedudukan depa . of course la Luqman Rafi'e dengar ye tak ?
"Apa sayang , nak ?"
Pantas Rai'a menahan dengan tapak tangannya ."Awak ni kenapa miang sangat . "
"Usik bini pun salah . Yalah , bangun cuci muka . opah panggil , turun makan ."arahnya .
Aku mengganguk sahaja . Dah penat berdebat dengan sang suami . Nasib baik lah dia mengalah juga tadi .
"Biy tunggu . cepat tau . kita makan sama-sama ."
Aku mengganguk lagi .
"That my girl ." dann .. Seperti biasa kalau tak kusutkan rambut aku tak sah ! Hari tu pun sebab aku pakai tudung selamat la rambut ku daripada tangan raksasa dia tu .
- isteri 17 tahun -
YOU ARE READING
Isteri 17 Tahun
RomanceLuqman Rafi'e seorang jejaka yang bekerjaya ,setelah tamat berlajar di luar negara.Suatu hari ibubapanya meminta dirinya untuk berkahwin dengan anak kenalan bapanya ; "Papa , are you serious want me to get married with a student ? 17 year old ?" - R...