hari pertama Mrs 83

22 1 0
                                    

8.3.1996
Hari pertama Mrs 83 menghirup udara, bernafas seperti manusia yang lain. Terima kasih mum sebab menjaga saya sejak dari julai 1995 sampai sss#---
ni dan hari yang akan mendatang. Hari pertama ku di sambut dengan suasana yang agak bahagia buat ibu tercinta dan abang ku yang waktu itu baru berusia 10 tahun. 10 tahun hidup umpama anak bongsu telah tamat tatkala aku keluar ke dunia. Terima kasih kepada semua yang ada di saat kelahiran ku. Tapi permulaan hidup ku tidak seperti anak-anak yang lain, seperti mereka yang masih berayah pasti akan di azan bagi bayi lelaki dan iqamat bagi bayi perempuan yang muslim. Tapi aku, ayah bukanlah orang yang ada di sisi ku dan tidak ada untuk bersama mum melihat tumbesaran dan menjaga aku. Mungkin ada yang tertanya mana pergi ayahku? Jawapannya dia ada, alasan ibu ku bagi mengkaburi mata public dan menyedapkan hati kami empat orang anaknya adalah dengan alasan dia sibuk kerja. Tapi kerja apa? Yang sibuk sangat sampai tidak ada masa bersama keluarga dan hanya ada di rumah tidak lebih dari satu minggu. Kekadang aku rasa ayah adalah seperti orang asing dan mungkin juga hanya sebagai pelawat. Dan aku tidak di berikan perhatian dari dia. Aku hanya title anak pada teorinya tapi tidak pada kenyataannya. Tapi sebagai anak aku terima mungkin itu sudah takdir aku, tapi takdir yang di cipta tanpa sebab. Sebab itu aku sentiasa menjadikan mum sebagai idol sebab dia adalah ibu dan ayah pada masa yang sama untuk aku membesar di tangannya sendiri. Itulah permulaan hidup ku Mrs 83.........

#Mrs83Where stories live. Discover now