Tidak di nafikan bersama Encik M aku sangat happy walaupun aku tua setahun dengannya ternyata usia bukanlah isunya. Encik M juga mudah di bimbing dan menerima nasihat serta sangat pandai mengambil hati aku tambahan pula dia sangat ambil berat pasal aku. Tapi pada masa yang sama aku sangat busu dengan study aku eyalahkan tahun ni aku nak duduk exam penting kot SPM, so masa aku untuk keep in touch dengan Encik M sangat terhad. Pada awalnya Encik M memahami keadaan aku dan selalu bagi semangat untuk aku, pendek kata dia juga sumber inspirasi ku selain mum tapi apa yang ada tidak akan kekal. Pada malam yang aku busy siapkan kerja add math aku Encik M massage aku, macam biasalah message dari dia tidak pernah mengecewakan aku dia akan mulakan our conversation with kata-kata yang menyenangkan hati aku. Tapi malam tu tidak, biasanya dia ok saja walaupun kami hanya keep in touch dalam kadar yang sekejap saja sebab dia faham aku busy dan penat dengan jadual kelas yang semakin padat di saat-saat akhir nak SPM ni. Malam tu dia cuba menjelaskan hal sebenar dan cuba memutuskan relay kami atas alasan dia tidak tahan sudah dengan situasi begitu, aku terdiam soalan add math dan tanda tanya mengenai penjelasannya bermain di minda. Encik M menjelaskan bahawa keputusannya muktamad dan apabila aku bertanya dia hanya berkata jangan tanya lagi sebab makin di persoalkan benda tu akan bertambah sakit. Dan apabila aku bertanya mungkinkah dia sudah ada pengganti aku? Dia berkata "mungkin juga" dan pesanan akhirnya anggap saja yang kami tidak pernah ada apa-apa sebelum ni. Aku terdiam, terkejut dan rasa terpukul kenapa serta kemana perginya Encik M yang sebelum ni bukanlah seperti tu, kenapa juga mesti jadi begitu di saat begini di saat aku sudah sayang dia dan pada waktu 10 hari lagi aku berdepan dengan exam penting untuk masa depan aku.
YOU ARE READING
#Mrs83
Aléatoirehidup H: hidup I: itu D: dugaan U: untuk P: percubaan hargai setiap masa sebab remaja hanya datang sekali dalam hidup love urself and be strong babe ;) ♥》life.love.trust.friendship.goal.happiness《♥