Sejak daripada tadi ji hyo leka merenung k/p jungkook yang berada ditangannya.gadis itu seolah olah merenung benda alah itu seakan akan mahu menembusinya.apakah yang bermain di fikirannya?
Perlakuan ji hyo itu membuatkan sahabatnya lebih curiga..
Min jun mula menongkah dagu sambil memerhatikan ji hyo yang berada di hadapannya,dia juga tertanya tanya apa yang bermain di fikiran ji hyo...apa ye?kalau dilihat dari keadaan pejabat ji hyo yang tunggang langgang sekarang dan jugak keadaan ji hyo yang macam mayat hidup terbaring kaku kat depan dia ni tak lain tak bukan pasal si jeon tu..
Min jun-so??? What happen to u sis?*pandang ke arah ji hyo*
Ji hyo-...x ade ape2*jawab dengan malas*
Min jun-are u sure? Aku x nampak macam ok pun?
Ji hyo-aku oklah! Boleh tak kau jangan kacau aku!!*marah*
Min jun-cuba kau share dengan aku! Apa tak kene?kali ni apa pulak budak jeon tu buat kat kau?
Ji hyo-*kecewa*aku tak nak cakap pasal hal tu...*berpaling ke arah tepi*
Min jun-seriusly!ni ke ji hyo yang aku kenal!? Kau nak mengalah macam tu je ke? Ji hyo..aku tahu aku tak patut masuk campur tapi..kau kene buat something at least sekurang kurangnya kau kene buatkan diri kau bahagia...jangan seksa perasaan kau ji hyo.
Ji hyo-aku tak tahu min jun..aku tak tahu..cuba kau cakap kat aku macam mana aku nak buat...?takkan lah aku nak paksa dia jatuh cinta dengan aku?Lagipun aku tak boleh jatuh cinta dengan dia..aku tak boleh..aku rasa akan nak biarkan perasaan aku ni terkubur macam tu je..*air mata mengalir*
Tercengang seketika min jun melihat ji hyo menangis,jarang sekali dia melihat gadis itu mengalirkan air mata.tapi sejak jungkook hadir dlam hidup ji hyo, gadis itu mula bersikap lembut hati.kuasa apa yang diguna sehingga mampu melembutkan hati orang yang berjiwa hitam macam ji hyo ni.
Min jun-*sedih*but why ji hyo? Kenapa pulak kau nak buat macam tu..kau nak mengalah je..
Ji hyo-sebab utama aku tak boleh cintakan dia ialah aku ni ketua gengster min jun
Cubalah kau fikir..kalau dia tahu identiti sebenar aku dia akan bencikan aku min jun...aku tak nak dia benci aku..aku lebih rela bertepuk sebelah tangan daripada dia tahu siapa aku yang sebenarnya.Min jun-ji hyo..
Ji hyo-he is not my destiny min jun..walaupun pada mulanya aku rasa dia destiny aku tapi aku silap..*pandang min jun*aku rasa selagi aku dapat tengok dia tersenyum,tu pun dah cukup buat aku bahagia.
Min jun-*terharu dengar kata2 ji hyo*aishh aku x tahu lah nak cakap apa lagi kat kau!Buatlah apa kau suka tapi make sure kau bahagia tau..
Ji hyo-*tersenyum sambil angguk kepala*
Min jun-btw aku nak tanye something kat kau nie..*silang tangan*
Ji hyo-apa dia?
Min jun-bila kau nak bagi dia balik benda alah tu(k/p jungkook)
Ji hyo-*tersengih*kalau kau nak tahu..aku takkan bagi balik benda ni kat dia
Min jun-kau ni gile ke apa? Benda tu penting lah..
Ji hyo-hahahaha..aku gurau je la..nanti2 je la aku bagi..aku harap je la..
Dalam bergelak ketawa dengan min jun tadi entah kenapa ji hyo tiba2 teringatkan jungkook pada saat ini.dia beranggapan bahawa jejaka itu pasti sedang risau tentang dirinya yang menghilang selama seminggu.atau itu cuma perasaannya sahaja.
Ji hyo-aku nak keluar kejap..kau tolong perhatikan si kwangsoo dengan lay tu..2 ekor tu bukan betul pun buat kerja..*membebel sambil pakai baju sejuk hitam*
Min jun-ok no hal.tapi kau nak pergi mana?
Ji hyo-*smirk*aku..nak..bertukar...jadi..guardian...angle..*wink*
Gadis itu terus meluru keluar meninggalkan min jun dengan muka yang penuh dengan tanda tanya..
Min jun-(-_-*)what the shit she talk about? Cakap je la dia nak jumpa jungkook.kenapa pulak dia nak cakap benda mengarut..ni mesti banyak tengok drama lah tu*main games*
Baru sahaja beberapa tapak ji hyo melangkah keluar daripada pejabatnya, tiba2 matanya terlihat jungkook sedang berjalan menuju ke arahnya sambil melihat bangunan2 tinggi di sekelilingnya,di tangan jejaka itu terdapat sekeping kertas kecil digenggam erat olehnya.
Itu kan jungkook?dia buat apa kat sini??
Ji hyo-yay!jungkook!!!*jerit*
Sebaik sahaja jungkook terdengar jeritan ji hyo cepat2 dia berlari ke arah gadis itu tanpa ragu2.
Jungkook-*termengah mengah*annyeohaeseyo ji hyo....fuhh penatnya..
Ji hyo-kau..ok tak??
Jungkook-nae..saya ok je..
Ji hyo-apa kau buat dekat sini?*berkerut dahi*
Jungkook-ummm..sebenarnya saya pelik dah seminggu awak tak pergi sekolah ingatkan awak sakit jadi saya pun minta alamat rumah awak ni.*senyum*
Ji hyo-*pelik*kau minta dekat sape?
Jungkook-ouh dekat pengetua
Ji hyo-<¤_¤>!!!!
Shit!!punya bos yoo..dia bagi alamat markas utama aku apahal!haishhhh nyaris2 nak kantoi tadi.
Jungkook-ji hyo??kenapa ni??*sentuh bahu ji hyo*
Ji hyo-*blur*huh..erre..tak ada apa2..*ubah topik perbualan*apa kata kita jalan2 dekat tasik han river nak..? Jom aku bawak kau kat sana*berjalan sambil tarik tangan jungkook*
Jungkook-ehh?? Tapi..
<beberapa minit kemudian>
Udara nyaman di tasik han river pagi2 ini memang menyegarkan,ji hyo tergelak kecil melihat gelagat jungkook yang taksub dengan pemandangan indah di tasik han.bagi ji hyo riaksi jungkook itu telah mencuit hatinya.
Jungkook-*ternganga mulut*wahhhhhh cantiknya tasik han ji hyo!! Awk selalu pergi sini ke?*teruja*
Ji hyo-*angguk kepala*umm dah banyak kali aku pergi..kalau aku stress aku pergi lah..
Jungkook-stress pasal apa?*pandang ji hyo*
Ji hyo membalas semula renungan mata jungkook,dia mahu mengatakan sesuatu yang jujur dari hatinya tapi dia tidak mampu.
Aku Stress kau jatuh cinta dengan orang lain..aku stress jungkook.kau buat aku gile.
Ji hyo-*mengeluh lepastu pandang tasik han*stress pasal family je.jangan risaulah.
Jungkook-ouh..tak pe..setiap masalah ada jalan penyelesaian.saya boleh tolong awak? Kalau awak nak lah?*muka bangga*
Kau nak tolong aku Jungkook? Kelakar betul la dia ni..kaulah masalah aku tu..
Ji hyo-hahahaha..aigoo*usap rambut jungkook*kau ni comel la..
Jungkook-aishhhh...ji hyo janganlah gosok rambut saya lagi*tolak tangan ji hyo*rosak rambut ni nanti
Ji hyo-hahahaha*gelak sampai keluar air mata*rambut mushroom macam tu je kot..
Jungkook-kenapa?x handsome ke macam ni..*innocent*
Ji hyo-hahahaha...well sebenarnya dengan gaya rambut kau macam ni..*smirk*kau nampak..*bisik kat telinga jungkook*comel.
Jungkook-*blushing*saya tak comel lah!!!!!!!*merajuk sampai lari dari ji hyo*
Ji hyo-yay!!! Jeon jungkook takkan lah kau sentap kot aku cakap kau comel!!!yay!! Budak ni..
Bertungkus lumus ji hyo mengejar jungkook yang jauh daripada beberapa sentimeter daripadanya.gadis itu sekadar ketawa kecil melihat telatah kebudak budakan jungkook,dia bahagia...itu lah apa dia rasa sekarang.nampaknya ji hyo sudah tahu apa jawapan untuk segala masalahnya itu.?
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔
FanfictionThis is my first fanfics hope enjoy (n˘v˘•)(n˘v˘•) Ji hyo perlu melindungi seseorang yang penting dalam hidupnya. penipuan demi penipuan menjadi taruhan bagi menutup identitinya yang sebenar. dia sanggup buat apa sahaja demi kebahagiaan si 'dia'biar...