chapter 29

1.8K 169 3
                                    

Ji hyo-urrggggghh...penatnya lepas serang sarang sparta tadi..aduh..nasib baik aku hidup lagi*bebel*

Ji hyo berjalan perlahan lahan menuju ke pejabatnya...dia sudah tidak sabar lagi untuk masuk ke dalam dan berehat...namun..sebelum ji hyo sempat ji hyo memegang tombol pintu pejabatnya tibe2..

??-ji hyo...

Ji hyo-eyy sape pulak yang..kacau line aku ni..tolong lah bagi aku berehat kejap..*paling ke belakang&terkejut*

??-saya ada benda nak cakap dengan awak ji hyo..

Ji hyo-kau nak cakap apa kat aku Jungkook?cakap tu cepat sikit aku penat ni..*silang tangan*

Jelas kelihatan ada sesuatu yang menganggu fikiran jungkook,seakn akan jejaka itu teragak agak untuk beritahu sesuatu.apa agaknya?

Jungkook-*genggam tangan*betul ke..betul ke awak yang..kunci saya dalam bilik stor hari tu? Kalau betul awak buat..kenapa?wae?

Ji hyo-(*0*!!!!)*terdiam sebab terkejut*

Sungguh ji hyo tidak menyangka bahawa jungkook sanggup menuduhnya sedangkan ji hyo tidak melakukannya..ji hyo menyangka bahawa jungkook akan berterima kasih dengannya tapi..semua itu angan2.

Ji hyo-apa yang kau merepek ni huh!!!!!

Jungkook-sape kata saya merepek?betul kan awak yang kunci saya! Kenapa awak sanggup buat saya macam ni ji hyo!? Besar sangat ke dosa saya buat pada awak! Wae? Ji hyo? Wae???*tarik lengan ji hyo*

Sampai hati dia cakap macam tu ..shit...aku yang selamatkan dia..kenapa dia nak tuduh aku yang buat kerja kotor tu..

Ji hyo-hentikan nya lah tak guna!!!*tolak jungkook sampai melayang ke belakang*aku malas nak layan kau tengah2 malam nie!! Lebih baik kau balik...!!*pegang tombol pintu*

Jungkook-awak ni..manusia ke?? Kenapa awak sanggup buat macam tu pada saya..kenapa!!?? Kenapa awak tak cakap je terus yang awak benci saya..?kenapa perlu nak bunuh saya..saya ingatkan..yang awak kawan saya..

Dada ji hyo menjadi sebak apabila mendengar setiap luahan jungkook..gadis itu cuba sedaya upaya agar tidak menitiskan air mata..dia langsung tidak berpaling ke belakang untuk melihat situasi jungkook sekarang.

Jika dia berpaling sekarang pasti air matanya mengalir.

Ji hyo-*cepat2 masuk pejabat&kunci pintu*

Jungkook-nanti dulu..nanti ji hyo*cuba nak pulas tombol pintu*ji hyo buka pintu ni..saya tak habis nak bincang lagi..ji hyo..

Bam! Bam! Bam!! Jungkook tidak boleh sabar lagi dia perlu tahu mengapa ji hyo sanggup berbuat begitu kepadanya...

Ji hyo-*bersandar ke pintu sambil menangis*

Jungkook-ji hyo..ji hyo jebal....bukalah pintu ni..saya merayu pada awak..*melutut depan pintu*saya cuma nak tahu..kenapa...awak buat macam tu?benci sangat ke awak pada saya?*suara sedih*

Ji hyo-*menangis teresak esak sambil tutup mulut*

Oh god..semua ni menyakitkan...aku nak bagi tahu dia perkara yang sebenar tapi aku tak boleh...please jungkook...janganlah buat aku macam ni..semua ni menyeksakan.

Bam! Bam! Bam! ! Bam!

Jungkook-ji hyo..saya cuma nak kepastian..kalau awak jujur dengan saya..saya janji...saya tak..akan ganggu awak lagi..saya janji.

Ji hyo-*tutup mata rapat2*pergi...

Jungkook-huh

Ji hyo-kau bodoh ke apa huh!!!! Aku cakap pergi daripada sini!!ye..memang aku pun yang buat!!! aku yang buat semua tu tak guna!! Aku kunci kau kat bilik stor tu!! Sekarang puas hati kau huh!!!!!!!

Sebaik sahaja jungkook mendengar penjelasan ji hyo, , automatik dirinya bertukar beku..dia tak percaya apa yang didengarinya..Perlahan lahan jungkook bangun daripada posisi melututnya dan kemudian dia beredar daripada situ..lagaknya tak ubah seperti zombi sedang berjalan..Perlahan dan teragak agak..

Jungkook-*pegang kepala dia*Aniyo...aniyo..ji hyo..sampai hati..dia..*tahan nangis*












Setelah beberapa minit jungkook beredar daripada pejabatnya...ji hyo sempat menenangkan dirinya...dia sebenarnya tahu siapa yang mereka reka cerita tersebut..dalang di sebalik kisah mereka ini memang kejam..

Kring..Kringgggg...Kringgggg...

Tepat pada masa telefon ji hyo berdering..pastinya pemanggil itu sudah memerhatikan gelagat mereka berdua.

Ji hyo-*tangan mengeletar angkat telefon*yo..yo..yobuseyo..

??-good job ji hyo..i sungguh bangga dengan u..

Ji hyo-kau memang binatang hyuna..sanggup kau tipu jungkook..kau..

Hyuna-well kalau i bagi tahu perkara sebenar nanti lain pulak jadinya...kan?? So..i nak ingatkan u sekali lagi..jangan cuba2 nak langgar kontrak kita kalau tak rahsia u ni i akan dedahkan pada jungkook. U faham*smirk*

Ji hyo-*terus matikan phone*aarggghhhhh!!!! Sampai bile..sampai bila aku nak hidup macam ni!!!!!!!!!!*tendang dinding*semua ni terlalu menyakitkan...*menangis lagi..*

Tbc..

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now