chapter 32

2.1K 178 7
                                    

(Di Restoran)

Jungkook kelihatan resah daripada tadi, sejak mendapat panggilan daripada ji hyo menyuruhnya datang ke restoran mewah ini..jungkook tidak senang duduk..

Bagi menghilangkan rasa gelisahnya itu jejaka itu leka bermain dengan bucu meja..kemudian dia akan bermain ketuk2 di tingkap.barangkali bosan agaknya..

Jungkook-*pandang sekeliling*ni kan restoran yang first ji hyo bawa aku..*senyum*apalah yang ji hyo nak cakap nanti...berdebar debar lah rasa*senyum sampai ke telinga*(^-^)

Perilaku jungkook itu telah lama diperhatikan ji hyo..lama dia melihat jejaka itu dari jauh..sebenarnya ji hyo sudah lama sampai..sengaja dia tunggu di situ untuk memerhatikan jungkook  dengan lama....pasti ada sebab ji hyo berbuat begitu?

Ji hyo-*tahan nangis*ni..kali terakhir aku jumpa dia..aku kene kuat...*senyum pahit*

(10 minit kemudian)

Akhirnya ji hyo keluar daripada tempat sembunyiannya gadis itu  datang dari arah pintu berpura pura dia baru sahaja sampai ke situ.

Jungkook-ji hyo!!*lambai tangan sambil tersenyum*

Ji hyo-*muka serius&berjalan ke arah jungkook*

Tanpa disuruh ji hyo duduk di hadapan jungkook dengan riaksi yang tidak menyenangkan.

Jungkook-*senyum*ada apa2 tak kene ke ji hyo?

Ji hyo-*tarik nafas dalam2*aku..ada benda nak cakap dengan kau..banyak sangat...*pandang jungkook dengan sedih*

Jungkook-(^-^) ye ke..awak cakap je la..saya dengar...

Ji hyo-aku akan straight to the point je lah...lagi mudah kau nak fham...aku..aku..*teragak agak*

Jungkook-*tunggu dengan mata yang bulat*awak...?? ? Awak ape??

Ji hyo-aku tak nak jumpa kau lagi jungkook.lepas ni kita jangan jumpa lagi..selamanya.

Jungkook-......*terkejut*huh..a..apa maksud awak ni?saya tak faham?*keliru*

Ji hyo menelan air liurnya yang terasa pahit tibe2.semua ni terlalu perit baginya..bukan mudah untuk dia menyakiti hati jungkook.bukan mudah juga untuk dia...tinggalkan jejaka ini..

Ji hyo-a..aku..aku..dah..dah tak sekolah situ lagi...*gigit bibir*aku..aku akan pergi dari hidup kau mulai hari ni..*tenung dalam2 mata jungkook*aku..aku...aku akan hilangkan diri aku..macam aku tak..tak pernah wujud dalam hidup kau..dan..dan jugak..kau..kau..*air mata bertakung*anggaplah..yang..yang per..pertemuan ki..kita ni..satu mimpi...

Jungkook-*geleng kepala*apa yang awak cakap ni ji hyo?apa maksud semua ni??!! Jadi..awak nak tinggalkan saya lah sekarang ni??semua ni sebab ciuman kita malam tu ke?! Saya ingat awak cintakan saya ji hyo!!dan awak pun..tahukan yang saya cintakan awak..wae? Wae??!!

Ji hyo-ye...memang!memang aku pernah suka kau..tapi tu cerita dulu..sekarang tak lagi..aku dah lupakan kau dalam ingatan aku.aku juga buang semua kenangan kita dulu...semua tu cuma sampah je bagi aku.tak ada apa2 makna..

Jungkook-*tergamam*saya tak percaya semua tu..saya tak percaya...*cuba tahan air mata dari terkeluar*jebal..jebal ji hyo cakap jujur dengan saya..awak tipu kan..awak tipu saya kan..

Ji hyo-aniyo..aku cakap perkara betul..*bangun dari kerusi*mulai hari ni..kita jangan berjumpa lagi*Air mata mengalir ke pipi*buat selamanya.

Jungkook-*cepat2 bangun&pegang bahu ji hyo*pandang mata saya ji hyo! Pandang mata saya! Ni ke apa awak nak..ni ke???!!!

Ji hyo-*pegang tangan jungkook&tolak dengan lembut*nae..ni yang aku nak selama ni..aku akan lepaskan kau untuk orang lain yang lebih layak..*senyum paksa*aku..aku..rasa..lega..sebab aku dah lupakan kau..dan..aku..tak..tak nak..terlibat lagi dalam..hidup...ka.kau yang menyedihkan tu..

Hati jungkook hancur berkecai...dia tidak percaya semua yang dikatakan ji hyo...Selepas dia mendengar luahan hati ji hyo melalui patung itu dia menyangka mereka akan menjadi sepasang kekasih tetapi dia silap..semua ni lain dengan apa yang dia bayangkan.kebahagiaan yang dibayangkan bertukar kepada tragedi.

Dengan perasaan yang terluka jungkook perlahan lahan melepaskan pegangannya.air matanya tidak henti2 mengalir...terlalu perit untuk dia terima semua ni..

Ji hyo-*getap gigi*lepas ni..jangan sesekali tegur aku pun!jangan juga call aku tak kira lah apa yang jadi buat2 je yang kau tak tahu apa2!dan paling penting jangan lagi senyum dekat aku...sob...sob..sob..sebab..aku benci tengok..

Senyuman kau..buatkan aku susah untuk aku lepaskan kau jungkook..tak kira apa yang aku cakap.kau..jeon jungkook sentiasa terpahat dalam hati aku.aku tak mungkin akan lupakan kau..saranghae jungkook.mianhae..dan juga..selamat tinggal.

Jungkook-*tutup mata sambil genggam tangan*kata kata awak...kata..awak tu..menyakitkan saya..awak memang sekejam ni ke?

Ji hyo mengabaikan soalan jungkook tadi lalu beredar daripada situ..namun setiap langkahnya jungkook memerhatikan gadis itu dengan pandangan yang penuh dengan kasih sayang..

Jungkook jatuh terduduk di kerusi...dia meramas kasar rambutnya,air matanya deras mengalir...Perasannya tunggang terbalik.

Jungkook-*teresak esak*sob..sob..sob...ji..ji..hyo..ji..hyo..ma..macam..ma..macam..mana..aku..aku nak..nak..sob..sob..lupakan...dia..ji..hyo..ji..hyo..

Jauh di sudut penderitaan mereka itu terdapat seseorang sedang memerhatikannya dengan gembira sekali . orang tersebut siap menepuk nepuk tangan sekali.

Hyuna-awwww...macam ni lah baru betul kann..*pandang reader2*Jungkook akan jadi..milik i*keluar tanduk setan*..hahahaha..apa kata i mainkan peranan sekarang...well song ji hyo dah hilang senang sikit keje..*Melompat lompat berjalan menuju ke restoran*

Apa yang berlaku kepada ji hyo nanti? Adakah ini penamatnya?kalau nak tahu..Chapter yang seterusnya lah..

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now