chapter 39

2.3K 174 4
                                    

(Setahun kemudian)

Kini genap setahun ji hyo koma, satu satunya insan yang setia berada di sisi gadis ini ialah jungkook...Tidak pernah sesaat pun jungkook meninggalkan ji hyo..badannya seperti mahu melekat sahaja di situ...

Apabila dilihat keadaan ji hyo sekarang,kesihatan dia agak baik tiub2 kecil itu pun telah dikeluarkan daripada mulut ji hyo..cuma..gadis itu masih lagi berada dalam 'tidur' yang sangat panjang..

Jungkook-saya  yakin yang awak akan sedar juga ji hyo..saya yakin....

Jimin-bro*pegang bahu jungkook*aku tahu kau berharap ji hyo akan sedar nanti..tapi..sekurang kurangnya kau makanlah sikit makanan yang aku beli ni..

Jungkook-nanti aku makan

Jimin-aishh aku tak tahulah nak buat macam lagi..kau abaikan diri kau apasal!dengar...jangan salahkan diri kau atas apa yang berlaku...jebal..kalau ji hyo tahu keadaan kau macam ni aku tak rasa dia suka situasi kau sekarang nie*keluar daripada bilik wad*

Jungkook-*pandang ji hyo dengan pandangan yang sayu..*saya..saya..*air mata mengalir*saya tak sanggup lagi ji hyo...ji..ji hyo...saya tak boleh hidup tanpa awak di sisi saya..sob..sob sayaa...saya perlukan..aw..awak dalam hidup saya...*ambil tangan ji hyo lalu cium telapak tangan ji hyo*saya..saya sanggup buat apa sahaja demi awak ji hyo...jebal..sedarlah secepat mungkin ji hyo..

Setelah beberapa minit menangisi keadaan ji hyo,dengan lembut jungkook meletakkan kembali tangan ji hyo kemudian jejaka itu bangun  lalu perlahan lahan wajahnya menghampiri wajah ji hyo..

Bibir merah jungkook mendekati dahi ji hyo dengan perlahan lahan...dan..chup..kucupan indah itu sayangnya diikuti dengan air mata..

Selepas itu jungkook mencium pulak hidung mancung ji hyo..air matanya tidak henti2 mengalir sehingga terjatuh di pipi gadis kesayangannya itu..

Dan..sasaran jungkook yang seterusnya ialah bibir ji hyo..dia menatap sayang ke arah bibir ji hyo

Jungkook-ji hyo..andai kata sampai 1000 tahun awak tak bangun lagi..saya sanggup tunggu untuk awak..saya percaya satu hari nanti awak akan bangun daripada koma..saya akan berharap dan terus berharap sampailah awak sedar..saya cintakan awak song ji hyo..saya cintakan awak sampai saya mati..

Dan dengan itu bersatulah bibir jungkook dan ji hyo dengan romantis sekali..kucupan itu agak lama seolah olah jungkook tidak mahu melepaskannya dengan mudah..

Tanpa jungkook sedar...air mata ji hyo telah mengalir semasa kucupan itu..

Setelah selesai proses mengucup tadi jungkook kembali duduk di sisi ji hyo dan memerhatikan semula gadis itu.tidak pernah sekali pun dia jemu melihat wajah cantik ji hyo..malah semakin lama semakin cantik ji hyo sekarang ini..hatinya sudah terpaut sejak mula lagi..

Jungkook-*senyum*awak ni..makin cantiklah ji hyo..gangster cantik..saya sukakannya...

Dan pada masa itu...mata jungkook tertangkap satu view yang mengejutkan iaitu jari jemari ji hyo bergerak gerak seperti dia akan tersedar pada masa itu.


***************************************



(2 minggu kemudian)

Sudah 30 minit jungkook menunggu di fun fair..gerangan yang keluar dengannya tidak sepatutnya memungkiri janji pada hari ni..kalau ikutkan ini dah termasuk kali ke 3 'dia'lambat..

??-boo..

Jungkook-(→_→*)awal sampai?

??-aishh buya? 30 minit je kot.mianhae jungkook...aku tak sengaja...semua ni salah sparta tu lah..sorry*menggosok gosok kedua tapak tangan dia*

Jungkook-yelah..maaf2 lepastu buat balik..kan ji hyo*pout*

Ye betul tu..Jungkook dan ji hyo kini sedang bercinta, sepanjang 2 minggu mereka couple ni ada2 sahaja gelagat mereka berdua..kebiasaannya jungkook yang banyak merajuk daripada ji hyo..Walaupun macam tu keadaannya ji hyo tak pernah jemu pujuk jungkook baginya jejaka itu amat comel sekali kalau merajuk...

Ji hyo-alo...alo..alo..mengajuk pulak..dah2 tak payah lah buat muncung itik macam tu..gigit karang baru tahu*buat2 nak gigit*

Jungkook-*smirk*gigit lah..

Ji hyo-...(º□º) wuuuu sejak bila kau jadi byuntae ni jungkook dah lah jom kita pergi main rollercoster..*peluk bahu jungkook*

Namun, jungkook langsung tidak mahu berganjak dia berdiri kaku sambil merenung ke wajah ji hyo..mengajuk lagi ke encik jeon ni..

Ji hyo-buya?apa lagi ni..takkan lah mengajuk lagi...kau ni..

Jungkook-ji hyo..~~~~*suara manja*

Ji hyo-wae?

Jungkook-tak bole ke awak panggil saya oppa?

Ji hyo-....... (0_0*) buwahahahhahahaha!!!*gelak sampai keluar air mata*kau buat lawak ke apa nie!!!kau pun tahu tu mustahil kan? Kenapalah minta benda bukan2.

Jungkook-saya boyfriend awak..takkan itu pun susah..

Ji hyo-apa kenelah dengan kau hari ni...?? ? wakakakaka...kau patutnya panggil aku nuna..sebab kau lagi muda daripada aku..

Jungkook-kalau macam tu saya panggil awak nuna..*innocent*

Ji hyo-(-_-) kau tahu aku tak naklah dengar macam aku ni tua sangat...so tak payah mengada ngada nak panggil aku nuna..*berjalan tinggalkan jungkook ke belakang*

Jungkook-*kejar ji hyo dari belakang*hey.
Ji hyo tunggulah saya..tapi kan ji hyo umur awak dengan saya taklah jauh sangat kan..kan?*mata bersinar*

Ji hyo-emmm biar aku fikir kejap..ye..betul la tu x jauh pun cuma...3 tahun je..

Jungkook-ok ji hyo nuna!!!!!!!!!*jerit*

Ji hyo-yay!!!!!!!!!





**************************************

(Epilog)

Setelah puas berseronok di fun fair tadi kedua dua insan yang dilamun cinta ini meluangkan masa bersama di tasik han river pulak...sesekali mereka akan melihat bintang yang menghiasi langit malam pada hari itu.

Jungkook-ji hyo..

Ji hyo-ummm*still lagi pandang langit*

Jungkook-saya ada benda nak cakap..

Ji hyo mula mengalihkan pandangannya kepada jungkook, gadis itu mula tertanya tanya apa yang mahu diperkatakan jungkook sejak di fun fair tadi..setiap kali jejaka itu perkatakan sesuatu pasti ada sahaja halangan.

Jungkook-ini..

Tanpa disangka sangka jungkook telah mengeluarkan  sebuah kotak kecil yang berwarna hitam melalui poketnya . berkerut kerut dahi ji hyo melihatnya, dia tidak dapat mengangak apa yang ada di dalam itu..

Ji hyo-apa tu?

Jungkook-*senyum manis*

Sebaik sahaja jungkook membuka kotak itu serta merta ji hyo menutup mulutnya sebab terkejut..dia tidak sangka bahawa something yang terisi di dalam itu ialah sebentuk cincin yang cantik cantik.bentuk rekaannya pun nampak mewah pasti ianya mahal.

Ji hyo-jungkook

Jungkook-*pegang jari jemari ji hyo*suatu masa dulu..saya cuba untuk lupakan awak sebab identiti awak tapi saya tak boleh...semakin  lama saya cuba tolak perasaan tu semakin dalam perasaan cinta saya pada awak..ji hyo sekarang saya dah tak kisah pasal identiti awak..saya dah terima awak seadanya..saya tak peduli kalau awak ni ketua gangster sekalipun.apa yang saya nak sekarang ni ialah hidup bahagia bersama awak sampai akhir hayat kita..saya nak awak jadi ibu kepada anak2 kita nanti..dan juga saya nak lalui hari2 tua saya bersama dengan awak.

Ji hyo-*gigit bibir*

Jungkook-sudi tak awak berkah...

Chup!!!!

Sebelum sempat jungkook menghabiskan ayatnya ji hyo telah menarik kolar bajunya lalu mengucup jejaka itu dengan sangat lama..

Ji hyo-pabo...of course lah aku nak kahwin dengan kau...

Jungkook-*smirk&sambung balik cium*

Tbc..

[COMPLETED]My Guardian Is Song Ji Hyo?(jungkook♥ji Hyo Fanfics)✔✔Where stories live. Discover now